Wat als je 'beste' vriendin niets meer laat horen zonder reden!

Ik ben al 4 jaar bevriend met een vriendin waarbij ik haar toch wel zeker meermaals in een week hoorde.
Nu is het zo dat ik haar al zeker 3 weken niet meer gehoord heb! Het kan wel zijn dat ze problemen heeft met haar gsm, laatste wat ze stuurde was dat ze geen bereik had enzo maar stel me daar toch paar vragen bij.
Ze had ook al eens iets kunnen laten weten op een andere manier denk ik dan.
De laatste keer is ze nog bij mij komen eten en we hadden geen ruzie of nix.
Nu moet ik wel toegeven dat ze dat met momenten vroeger ook al eens deed maar nu vind ik het toch wel lang duren, reageert op totaal nix sms ni, bellen ni.
Dacht dat ze een beter vriendin was, zou het dan niet wederzijds zijn?
Ik maak me echt zorgen.
En als ze me niet meer wil horen zou ik wel heel graag willen weten waarom want ik heb er echt het raden naar.
Zal ook maar zeggen dat ik gevoelens voor haar heb, maar dat weet ze al een tijdje. (Ben zelf ook een meisje)
En ben toen dus ook te wete gekomen dat zij ook op meisjes valt, we hadden dus meer gemeen dan we dachten. Maar ik denk niet dat dit de reden is waarom ze niets laat horen.
Vind het ook erg omdat ik altijd voor haar klaar stond, zou er alles voor doen.
Ze was men steun en toeverlaat die ik wel kan gebruiken doordat ik me dikwijls niet goed voel.
Heb weinig vrienden, vind het moeilijk leven op deze wereld zeg maar.
p.s. we zijn geen tieners meer maar tss de 27 en 33
Waarom doet ze dit?

Toegevoegd na 12 uur:
langs gaan ga ni woont afgelegen in chalet

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
12.2K

Antwoorden (9)

Ga gewoon eens langs, stuur een mailtje een kaartje, kortom laat wat van je horen. je hebt leuke kaarten waar iets opstaat als: 'het is lang geleden', of iets dergelijks.

Of nodig haar uit voor te komen eten en dan kan je rustig eens praten en vragen waarom ze zolang niets laat horen en dat jij je daar zo ongemakkelijk bij voelt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ze niet reageert op bellen of smsen zou ik haar een brief (of misschien een mail) sturen en daarin schrijven dat je niet begrijpt wat er aan de hand is. Ga in deze brief vooral uit van wat JIJ voelt, dat JIJ het niet begrijpt en dat JIJ het vervelend vindt etc. Niet met de beschuldigende vinger wijzen (niet: waarom doe je nou zoiets? Maar: Ik vind het jammer dat ik al zolang niks van je gehoord heb).
Een brief vind ik persoonlijk beter overkomen omdat je er dan echt moeite voor hebt gedaan.
Je kunt zeggen dat als er problemen zijn je altijd open staat om erover te praten en dat ze bij je terecht kan (als je dat wat vindt).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
plus antwoord.
Misschien wilt ze niks met jou(qua liefdesrelatie) en probeert ze dat te vermijden door niet meer om te gaan met je.

Maar t kan ook zijn dat ze door moeilijke tijden gaat
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan ook zijn dat die vriendin er even onderdoor zit en echt geen fut heeft om jou daarbij te betrekken want je geeft zelf al aan dat jij je zelf vaak niet goed voelt in je vel.
Ik hoop dat je beseft dat jij daardoor de batterijen van jouw vriendin doet leeglopen als ze teveel met jou optrekt.
Dus geef haar de tijd, de ruimte en de vrijheid om één en ander op orde te zetten met zichzelf.

Ik raad bovendien ook al mijn vrienden aan om hun vriendkring niet enkel tot mij te beperken. Dat is op termijn veel te zenuwslopend, ja zelfs in een relatie.
Ga dus zelf ook aan de slag om jouw vrienden en vriendinnen-netwerk uit te breiden.
Zo heb je straks hele leuke verhalen klaar voor jouw vriendin.
Zorg dat jij er nu ook eens bent voor haar en ZONDER te morren over haar stilzwijgen dat naar jouw normen te lang duurt.

Soms kan je maar beter een poes of een hond zijn denk ik dan. Als die 3 weken of langer niks van zich laten horen en ze komen 'plots' weer tevoorschijn dan is iedereen oooh zo Blij dat ze er weer zijn. Haast niemand die het in zijn/haar hoofd haalt om daarover te klagen.
Onthou je deze als jouw vriendin weer boven water komt?
Niet morren en gewoon luisteren naar haar verhaal én...
ook geen voorbarige conclusies trekken.

Iedereen heeft recht op Exclusieve Quality Time voor zichzelf, goeie vrienden hebben daar BEGRIP voor, toch?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het contact is even minder en je haalt je van alles in je hoofd, maakt je druk om dingen, en haalt er dingen bij die misschien helemaal niet relavant zijn (voor de vraag in ieder geval niet)

was zij de persoon die meestal contact zocht, of jij, of ging het ongeveer gelijk op. meestal breekt het op een gegeven moment op als het van 1kant moet komen, vandaar.

tja, als je echt duidelijkheid wil zou je het haar toch moeten vragen. miss wil ze wel even dingen op een rijtje zetten (lijkt niet me ondenkbaar gezien het verhaal) en heeft ze hier tijd voor nodig.

denk jezelf niet gek, maar vraag het haar zodat je het kan bespreken op een rustige manier.

succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vooropgesteld dat uw vriendin nog leeft, bestaat de mogelijkheid dat het predikaat ,,beste vriendin,, alleen van u afkomt.

Als die persoon echt een goede vriendin of hartsvriendin is,
dan had uw vraag hier niet gestaan.

Wapen u er tegen dat uw ,,beste vriendin,, afstand wil nemen tegen een mogelijke opdringerige houding van u.

Het is best mogelijk dat uw ,,beste vriendin,, een relatie is begonnen met een ander en nog niet de woorden of de gelegenheid heeft gevonden om u dat mede te delen.

Ik denk dat de ,,liefde,, van 1 kant kwam en uw ,,beste vriendin,, eigenlijk niet tevreden is met de huidige gang van zaken.

Om alle onzekerheid weg te nemen adviseer ik u om naar haar huis te gaan om poolshoogte te nemen naar de stand van zaken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja idd het kan wel zijn dat er veel van mijn kant kwam, maar ik heb ze ook ni echt anders gekend, het is altijd al zo geweest. Tis een beetje e specialeke. En ik heb het haar al gevraagd als er iets is dan mag ze dat gerust zeggen, dusja. Wil gewoon een antwoord van haar waarom? Dat kan toch niet zo moeilijk zijn. Dat heeft ze altijd al gehad de ene moment zag je haar veel en de andere weer niet... Denk dat het gewoon haar karakter is. En van die liefde weet ik het ook niet zij weet het van mij, ma dat het wederzijds is? i don't now. Weet wel dat ze vroeger(tijdje geleden) geprobeerd heeft met aanrakingen enzo. Maarja hoe dom ik ook was wist ik toen ni wa er gebeurde, nu zou ik beter weten ;) Spijtig genoeg kan ik niet aan haar huis gaan bellen, ze woont nogal afgelegen (chaletachtig)
Denk dat ik nog een week ga wachten en nix laat horen.
Daarna zal ik maar eens een brief ofzo in haar bus gaan steken.
Want wil wel graag een antwoord.
En waarom is ze de laatste keer dan nog 2x in een week langsgekomen? Dat doe je dan toch niet.
Vind het allemaal beetje ingewikkeld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jij komt nooit bij haar? Zij altijd bij jou? Komt het contact misschien wel erg van 1 kant? Denk daar eens over na dan. Sxiopo, (wat heb je toch een moeilijke naam! Ik type hem altijd eerst fout) naast die minnen een + van mij
zelf zou ik even langs gaan
dan kunnen jullie rustig praten over wat je dwarszit
en misschien valt het wel mee en heeft ze egt een reden!
zoniet, weet je tenminste waar je aantoe bent.
succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
stuur uit jezelf een smsje dan belt ze je misschien wel terug omdat er iets met haar mobiel is.
Heb je zelf geen nieuw nummer gekregen omdat je een nieuwe sim kaart hebt ofzo.
veel sterkte
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien heeft ze problemen thuis.. Of heeft ze het zo moeilijk dat ze niks anders kan denken. Je kunt langsgaan. Maakt toch niet uit of het ver is of niet? Dan kom je te eten wat er aan de hand is! Succes!!