Waarom kunnen mensen (in dit geval mannen) zo slecht tegen afwijzing?

Ik heb de afgelopen 2 mannen moeten afwijzen op relationeel vlak en vanaf het moment dat ik aangaf dat ik niet verder wilde met hun, begonnen ze heel gemeen te doen.
Ze begonnen mij aan te vallen op mijn levensstijl en dat ik oneerlijk geweest zou zijn.
Maar vooral dat laatste kan ik niet plaatsen, ik ben van het begin af aan heel eerlijk en duidelijk geweest over wat mijn levenstijl is en dat ik niet weet hoe de toekomst eruit zal zien.
Beide heren zijn erg aardig, maar hebben iets wat mij zo afstoot dat ik geen relatie met hun kan aangaan.
En ik ga geen relatie aan met iemand omdat ik het zielig vind voor die persoon.

Ik heb dit niet tegen hun gezegd en heb ze rustig en beleefd laten weten dat het niets gaat worden en dat ze moeten verder zoeken.
Maar ik begin nu haast te denken dat ik beter hard kritiek had moeten leveren en ze hard onderuit had moeten halen. (hoewel ik niet opzettelijk iemand wil kwetsen)

Nu zit ik er zelf niet mee, maar ik vind het wel interessant waarom zij zo gereageerd hebben.

Ik hoop dat jullie wat heldere ideeen hebben.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
16.9K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, natuurlijk zijn er geen heldere ideeen te geven over mannen die wij niet kennen!! Daar kun je hooguit wat algemeen gepsychologiseer op los laten.
Of een generaliserende mening over mannen in het algemeen.
Of niet onderbouwde meningen over jouw keuze
in mannen.

Antwoorden (6)

Vaak is het zo dat mannen dan in hun trots gekrenkt zijn. En omdat ze met de afwijzing niet kunnen omgaan doen ze in eerste instantie gemeen. Als ze na een tijdje alles wat beter kunnen plaatsen, gaat dat meestal over.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik snap de - even niet. Er is niks mis met je antwoord ;-) Ter compensatie +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je Inkie :-) Ja, er zijn hier blijkbaar mensen die het leuk vinden om minnetjes uit te delen. Niets aan te doen, he.
Het is de teleurstelling die zich uit in boosheid.
Hierbij komen als vanzelf zaken naar boven die
ze minder aan je vonden en die ze nu kunnen zeggen,
waarbij ze je een beetje pijn willen doen. omdat jij
hen ook pijn hebt gedaan.
De oneerlijkheid zit hem misschien in het feit dat je ze
hoop hebt gegeven dat het wat zou worden en dat ze nu
het gevoel hebben dat het eigenlijk een verloren zaak was.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, daar kan ik helemaal inkomen als ik de heren een tijd lang gedate zou hebben.
Maar in dit geval het ik ze vaak gesproken over de MSN over van alles en nog wat.
en ik heb ze 1 keer gezien en ja je mag niet afgaan op eerste indrukken, maar je voelt meteen of iemand bij je past. en het gedrag na zo'n date was ook niet geweldig.
haast Non Stop contact zoeken. en dat is niet iets wat ik prettig vind ( heb ik ze ook al eerder verteld)
En ik heb ze kort erna verteld dat het niet gaat werken.
dus ik heb ze ook niet aan het lijntje gehouden ofzo Ik snap niet hoe ze zulke verwachtingen?? kunnen hebben na 1 date.
De eerste periodo zou toch centraal moeten staan het aftasten van elkaar? denk dat het gewoon toeval is dat ik er 2 achter elkaar tref
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat ze die indruk ook opdeden voor de date,tijdens de gesprekken via msn. Zij zagen de date als bevestiging dat hun missie geslaagd was zeg maar. Verder zijn mannen die via internet dates zoeken, vaak al zo wanhopig dat ze je het liefst bij de 1e date al ten huwelijk vragen. En als jij ineens veranderd na dat je ze gezien hebt omdat je er een ander gevoel bij hebt dan voor je ze gezien hebt, kunnen ze dat vaak niet plaatsen en nemen je dat kwalijk.
Kijk voor de grap maar eens op verschillende chatsites en je ziet hoe wanhopig sommige van die mannen op zoek zijn naar contact met alles wat maar een vrouwennaam heeft.
Misschien moet je ze niet meer via internet zoeken :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hmm niet meer via het internet zoeken...... zou ik dan de mannen op mn werk moeten gaan daten????
Dan krijg je deze drama op de werk vloer hahaha nee dank je. Nee het internet is een geweldig medium om je zoek omgeving te vergroten. je komt mensen tegen die je anders nooit tegen zou komen ik heb een paar hele goede vrienden er aan over gehouden. Maar helaas heb je dit soort mensen ook.
Mannen hoor ik hier trouwens ook over, dat het meisje meteen denkt een relatie te hebben en dan boos wordt als hij daar anders over denkt.
Vaak is het onmacht van de mannen als zij afgewezen worden en kunnen ze er niet goed mee omgaan. Omdat ze zo goed hun best hebben gedaan om positief over te komen terwijl ze hun eigen ongemakken niet zien. Je kunt het best op je advertentie zetten dat je vriendschap zoekt ipv relatie, dan kun je vanaf die basis ook elkaar beter kennen ipv dat je types op je af komen die uit zijn op 1 ding en je zo snel mogelijk het bed in proberen te krijgen. Neem ook je tijd voor vriendschap en als iemand haast heeft dan zegt dit genoeg van deze persoon.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha das grappig dat je dat zegt, ik denk namelijk zelf dat daar het probleem zit.
De wijze die jij beschrijft is niet de manier die ik navolg, maar ik denk dat deze mannen wel daar vanuit gaan in het algemeen. Ze moeten dan lang paaien om een vrouw in bed te krijgen. En dan komt ik langs die heel vrij is met sex en er makkelijk over praat, maar ik vind dat er geen liefde hoeft te zijn om te sexen. ( met is uiteraard stukken lekkerder)
Dus ik denk dat zij dan denken dat ze de buit al hebben binnen gehaald met het chatten enzo dat ze al een stap verder in de "relatie" zijn dan ik. Omdat de kans op sex stukken groter is dan bij een reguliere date.
( ik heb het trouwens niet gedaan, ik vond ze niet sexueel aantrekkelijk)
en dat is dom, want ik heb ze herhaaldelijk verteld hoe ik er over denk, maar waarschijnlijk denken zij dat zij anders zijn. of wilde ze niet horen wat ik zei. Voor mij persoonlijk begint elke relatie met vrienden zijn, met misschien iets extra's. dan kijk je of je lekker met elkaar kan praten en of je je op je gemak voelt bij deze persoon. En vanuit daar kan je aan een relatie werken. mits beide personen willen.
Wil een niet jammer dan, het was leuk en veel plezier verder rondkijken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dus als ik het goed lees, hoeft een man weinig moeite te doen om sex te krijgen met jou, maar jij moet die persoon wel aantrekkelijk vinden. Ik denk dat sommige mannen hier anders over denken, dat als ze eenmaal sex hebben gehad dat ze dan een "vaste" relatie hebben. Weet niet wat voor site jij zit, maar dan zul je in je tekst misschien ook wat duidelijk moeten zijn, dan weten de heren tenminste waar ze aan toe zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Twee mannen afwijzen. Ik heb nog nooit iemand hoeven afwijzen. Nou ja mn ex dan Ze komen nooit op me af :-( maar dat let me niet om te :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt toch geen grote muur om je heen gebouwd Dofa? Op zich heb ik er geen probleem mee om alleen te zijn, kan heerlijk doen en laten wat ik wil.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou heel eerlijk staat er wel een klein gemetseld muurtje. Maar ik kan er nog wel overheen kijken;-)))) En idd heeft wel heel veel voordelen alleenstaand zijn.
Mannen vinden zichzelf heel wat. Een afwijzing is voor hun erg hard aangekomen, want daardoor kan hun 'status' zakken. En dat willen ze dus voorkomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit probleem krijg je vooral als het een mooie vrouw betreft, of als ze iets speciaals voor hem heeft.

Veel mannen vinden zich heel slim en denken dat ze een vrouw snappen en dat als ze alles doen de voor de vrouw, ze voor eeuwig van hem zal zijn. Het idee van alles geven, alles krijgen. (Sommige vrouwen hebben hier ook last van).

Deze mannen worden gek van jaloezie als de vrouw eens een keer lach naar een andere man, want je bent van hem.

De wereld van deze mannen storten dus finaal in als de vrouw opeens van hem weg wilt of het gevoel krijgen dat de vrouw bij hem weg wilt, want zo denken deze mannen als dit niet genoeg is voor een vrouw als jij, wat dan wel?
Jij bent verwend en denkt alleen aan jezelf.
Het maakt deze mannen heel erg onzeker en gek.

Want uiteindelijk dachten ze een vrouw te snappen, maar nu blijkt dus toch niet.

Eigenlijk zagen ze het al aankomen, en gaan van alles proberen om haar toch nog voor haar te houden, met als resultaat dat de vrouw gewoon weg wilt, maar hij haar heel onzeker maakt of heel moeilijk gemaakt wordt, zo niet onmogelijk.

Het probleem is dat dit eigenlijk op het gedrag van een bezitterig verwend kind is, en dat is precies wat een vrouw niet wilt.

En het probleem voor deze mannen?
Niemand leert je in deze wereld hoe je een man voor een vrouw moet zijn.
En dan ook een echte man, en niet een met irritante of onzekere kindertrekjes.
Maar ja vind maar iemand die het snapt en er zo ook mee om kan gaan.

Je moet gewoon iemand vinden die totaal niet bezitterig is en jou je vrijheid geeft jezelf te zijn.
Kunnen ze dat niet, dan moet je gewoon verder totdat jij iemand vind waar jij bij wilt zijn en blijven.

Ik houd het kort voor vandaag :).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik spreek met een hele mooie vrouw op de sportschool en die wil een kind, maar ze kan geen man krijgen. Mannen willen haar wel zegt ze maar voor een nacht en zo.
Ik heb wel een vaker gemerkt ook op tv dat mooie vrouwen niet aan de man komen. Was ook een keer in tv show van Ivo Nier (achternaam weet ik niet zeker) Mirna Goossen is ook mooi en kan ook geen man krijgen. Dus het is een fabeltje dat van mooie vrouwen. Ik vraag me wel af waarom dat is. Misschien een goeie vraag
Dofa
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Weinig mannen kunnen met een mooie vrouw omgaan.
Een mooie vrouw krijgt aandacht van iedereen, en dat is gewoon leuk. Aandacht terug geven (leuk terug lachen) druist tegen het idee in dat een goede vrouw alleen van jou is of hoort te zijn en dus niet naar andere mannen kijken en lachen. Zodra ze dus naar andere mannen kijken krijgt de man het gevoel dat hij niet bijzonder genoeg is en zoekt dus eigenlijk iemand die wel alleen voor hem is. Een mooie vrouw houden kan alleen als je haar de ruimte geeft om zichzelf te zijn, en vanuit haarzelf besluit om van jou te zijn. Aangezien zo weinig mannen het snappen, is het heel bijzonder als er iemand is die echt zo kan zijn in plaats van lange tijd doet alsof. Als je de vrouw steunt door alles wat een vrouw gelukkig maakt, haar de ruimte geeft om van te genieten. Dan zal ze dat gevoel van geluk ook met de man delen. Dus als je het snapt kan je een hele mooie vrouw krijgen en houden. Al deze mooie vrouwen zijn dus op zoek naar een echte man die boven het jaloerse kindergedrag uitsteekt. En ook belangrijk is dat je moet snappen hoe mooier een vrouw is hoe vrijer ze willen zijn, en al heel lang op zoek zijn naar DE man die het snapt. De rest wilt natuurlijk meer dan een one night stand, maar kunnen geen relatie aan waar de vrouw zoveel vrijheid wilt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Veel (mooie) vrouwen doen dingen heel instinctief, dus snappen ze ook niet wat ze verkeerd doen. En als ze het zouden snappen, dan kunnen ze er nog weinig aan doen. Als je een vrouw als je bezit gaat zien, dan gaat het daar dus fout. Tenzij ze jouw bezit wilt zijn, doe je het niet goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Das mooi gezegd. Ik ga het wel met haar erover hebben. Maar er zal voor haar niet veel veranderen vrees ik. Ze is bloedmooi.
Nou je het zegt ze zei wel iets over kinderachtigheid van mannen. Wel jammer, want als zij een kindje zou krijgen zou het wel een heel mooi grappig babietje zijn Dofa
Iemand reageert altijd om wat hij denkt te zien
Dus je kunt bij jezelf eens te rade gaan, wat jij denkt te zien in hun reactie. Begin bij jezelf, en als je erachter bent waarom je op een bepaalde manier met hun reactie of toenadering omgaat, dan kun je naar hen kijken.

Kijk naar hen, als in spiegels van jezelf.

Met welk deel in jezelf heb jij iets wat je afstoot? ................................ en wat daardoor juist de mannen met die eigenschappen naar je toetrekt?

Er wordt wel eens beweerd: bepaalde vrouwen vallen steds op foute mannen...

Dit is een grote leugen. Het zijn niet de mannen die fout zijn, maar bepaalde verdrongen aspecten in de vrouw die gespiegeld worden in de man, waardoor zij zich tot hen aangetrokken voelt. Die moeten worden herkend en uitgezuiverd.
Dat gaat net zolang door tot zijzelf in de gaten heeft 'wat' in haar zelf door haar wordt afgekeurd.
Als ze daarmee klaar is, en dat aspect accepteert en zich ermee verzoent, dan worden die 'foute' mannen niet meer aangetrokken

herken je dit?

groet