Waarom heb ik steeds het idee dat mijn ouders mij niet begrijpen? Ligt dat aan mijn ouders of aan mij?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.2K
Kimath
13 jaar geleden
Hoe oud ben je? In de puberteit komt deze situatie veel voor.

Antwoorden (3)

Je kunt je situatie aan een hulpverlener voorleggen. Bijvoorbeeld op klikvoorhulp.nl dat is anonieme hulpverlening via email en kosteloos. Zij kunnen met je meedenken en je tips geven. Succes, ouders zijn soms lastig...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zou aan je leeftijd kunnen liggen. Als je pubert, is het soms net of je ouders een andere diersoort zijn of een taal spreken die jij niet kent (en je ouders zullen dat af en toe ook over jou denken).
Geloof me, dat gaat over - het hoort erbij, je bent je los aan het maken van je ouders en dat gaat blijkbaar op deze manier.
Zucht af en toe maar eens flink en probeer het een beetje van je af te laten glijden. Enne, af en toe hebben je ouders gelijk ;-) En af en toe jij ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
aan beiden. jij krijgt het gevoel dat je ouders je niet snappen dus is hier een reden voor. je ouders kunnen jouw dus niet duidelijk maken dat ze je wel begrijpen.
er zijn dus 2 kanten die in overeenstemming moeten zijn met elkaar.

tussen begrip en het ermee eens zijn zit overigens wel een verschil, misschien dat het 'm hierin zit?