Wanneer is een vriendschap een vriendschap?

Of anders gezegd: waaraan moet een vriendschap voldoen? Hoeveel mag je verwachten, vragen, eisen misschien van een vriendschap? En kan/moet jij teruggeven wat je vraagt?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

wanneer je dit kunt

Geen moeten, maar willlen
niet verwachten, maar afwachten
niet eisen, maar open staan
niet vasthouden ,maar loslaten
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

vriendschap is vriendschap wanneer je je dit niet meer hoeft af te vragen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je zou niets moeten verwachten van een vriend, hij/zij zou jou sowieso moeten geven wat jij nodig hebt (en dan bedoel ik niet alleen materialistisch) zonder dat ij daarom zou moeten vragen.
hetzelfde geldt voor jou ook, je geeft een vriend wat hij/zij nodig heeft.
je voelt elkaar aan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een vriendschap is een vriendschap als je onvoorwaardelijk op elkaar kunt rekenen en je elkaar zo vrij laat dat je geen beslag op elkaar legt,waardoor je naast je vriendschap alle vrijheid houd om te doen wat je wil en met wie je wil.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helemaal goed oribatei +1
Bij vriendschap wordt niet geëist, is er geen sprake van verwachtingen hebben... Vriendschap is elkaar accepteren voor wie je bent; waar je jezelf kan zijn en alles met elkaar kunt delen; respect voor elkaar te hebben. Dat is voor velen al heel erg moeilijk, maar eenmaal "onder de knie" is zij [de vriendschap] onbetaalbaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben het helemaal met je eens berth +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hele mooie woorden Berth.. +1
Vrienschap is voor mij, jezelf kunnen zijn, er zijn voor de ander, je gal kunnen spugen zonder altijd maar raad willen. Een knuffel zonder woorden, maar voelen :ik hou van je. Maar ook kunnen aangeven , even niet vandaag, zonder uit te hoeven leggen , waarom niet?
Daarom ben ik ook zo ontzettend blij, dat ik vier van deze vrienden heb...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan ben je vier keer gezegend... +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zo voel ik het ook marita, ik moet er nu nog aan wennen ..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En van genieten :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik geniet mee. +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat een schatje ben je toch :-))
Misschien wel als je elkaar niet nodig hebt. M.a.w. je niet elkaars tekort hoeft op te vullen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vriendschap is liefde, vertrouwen, begrip, jezelf kunnen zijn. Een echte vriend is zijn gewicht in goud waard.

"Een echte vriend is hij die je het beste in jezelf doet ontdekken."