ik heb nu net een nieuwe vriend . mijn kindje heeft het er hier heel moeilijk mee weet iemand hoe ik haar hiermee kan helpen?

ik voel me hier echt heel rot bij, ik wil echt alles doen coor mijn klein prinsesje .
hoe help ik haar hiermee ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.1K

Antwoorden (11)

Neem een pauze met je vriend, laat aan je kind merken dat hij/zij op de eerste plek staat. Na een vrij korte tijd zal het kind aan t idee gewend zijn, en dan kan t gewoon:) kies altijd voor het kind! Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou zeker geen pauze nemen. Een kind heeft zich te schikken naar de ouders en niet andersom!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een kind hoor de mogelijkheid te krijgen om zich te schikken in de situatie, dus dit vind ik helemaal nergens op slaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is echt klinkklare onzin. Een kind heeft zich te schikken naar zijn ouders, dat klopt. een nieuwe vriend is geen ouder. Een kind moet zich gewaardeerd voelen alvorens het een nieuwe "ouder" accepteert.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad onzin. Het kind heeft er niet voor gekozen om op de wereld te komen. Dat heb jij als ouder voor haar gedaan.
Verder is veiligheid en hechting belangrijk voor een kind. Door een scheiding staat alles op losse schroeven. Eerst voor een veilige situatie zorgen zou ik zeggen. Als je kind zich niet veilig voelt, voelt ze zich niet veilig. Een goede vriend zal dit begrijpen, indien niet.... zou ik toch maar vraagtekens zetten bij deze vriend.
Dit soort dingen zijn van invloed op de rest van je leven en je hebt maar één kans.
De moeder van mijn nichtje kreeg een nieuwe vriend in het begin moest ze erg wennen maar ze hebben niet gedwongen ofzo en niet extra lief doen gewoon normaal ze vind hem nu als een soort vader en dat zegt ze ook vaak : dit is mijn andere papa
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lastig. Ik vind niet dat een kind veto recht heeft als je kind je vriend maar af en toe ziet, bijv 2x per week ofzo. Het is toch niet zo dat een gescheiden moeder geen relatie zou kunnen hebben als haar kind er moeite mee heeft?
Ik vind het wel redelijk om niet samen te gaan wonen met je vriend als je kind dat moeilijk vindt.
Verder zou je intimiteit met je vriend kunnen beperken in het bijzijn van je kind.

Wellicht is het moeilijk voor je kind omdat hij/zij een loyaliteitsconflict ervaart t.a.v. zijn/haar vader. Misschien heeft je kind het gevoel dat je vriend een vaderrol zal gaan spelen? Dit is deels weg te nemen door er op geschikte momenten over te praten.
En je kind kan bang zijn jou aan hem te verliezen. Ook hier kan je iets aan doen door je kind te laten merken dat hij/zij niet aan de kant wordt gezet als je vriend over de vloer is. Neem de tijd voor je kind als hij/zij iets te vertellen heeft terwijl je net aan het kletsen bent met je vriend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien ben je heel lang alleen met haar geweest en ziet zij dat ze jou moet delen. Zij voelt zich daarom op de 2e plaats staan. Onderneem ook leuke dingen met haar samen zonder vriend en laat je vriend zo nu en dan komen. Kunnen jullie met elkaar een gezinsspel doen. Weet niet of ze nog contact heeft met haar eigen vader? Kan ook zijn dat hij dan negatief over je nieuwe vriend praat. En je kind daarom ook zo kan reageren (spreek uit eigen ervaring). Forceer niets, doe het rustig aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is een normale reactie. Je dochter voelt dat ze je volledige aandacht moet gaan delen. En dat zal zij uiteraard (onbewust) willen voorkomen.
Ik ben van mening dat hoe serieuzer de relatie met een nwe partner is, hoe hardnekkiger het gedrag van een kind kan zijn (de mate is uiteraard afhankelijk per kind).

Jij mag gewoon je hart volgen. Geniet in liefde van je nwe vriend, heerlijk. En onthou: je eigen geluk straalt in positieve zin af op je dochter!

In liefde, puur
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wanneer een ouder een nieuwe relatie krijgt kan dit het kind erg verwarren en angstig maken.

Heel belangrijk is dat de ouder naar het kind benadrukt dat de relatie tussen de ouder en het kind niet zal veranderen.

Ook wanneer de stiefouder kinderen meebrengt binnen het nieuwe gezin, moet het duidelijk zijn dat de relatie tussen de ouder en het kind het zelfde blijft.

Het is dan ook heel goed om wanneer er eenmaal sprake is van een samengesteld gezin, regelmatig dingen te ondernemen met het kind alleen.

En communicatie is heel belangrijk, Het kind moet met al zijn vragen en twijfels bij de ouder terecht kunnen en er moet goed gesproken worden over alle veranderingen in de gezinssituatie, waarbij er ook aandacht is voor alle emoties van het kind.

Voor kinderen kan het soms als verraad naar de andere ouder voelen om een nieuwe partner van de ene ouder te accepteren. Het is belangrijk om dit soort loyaliteitsconflicten te voorkomen en het kind de ruimte te geven om zo wel de beide ouders als de nieuwe partner(s) te accepteren binnen het leven van het kind.

Het wennen aan de nieuwe gezinssituatie zal tijd kosten en hoeveel tijd een ieder hiervoor nodig heeft zal verschillen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor kinderen is het nooit leuk als mamma een nieuwe vriend krijgt. Ook voor je dochter is dat heel erg moeilijk, maar je kan het wel makkelijker voor haar maken.

Wat je het beste kan doen, is veel thuis blijven bij de dochter en af en toe je vriend laten komen. Niet naar hem toe gaan, je dochter moet wennen aan je vriend in een veilige omgeving voor haar. Ze heeft de tijd nodig om hier aan te wennen. Laat je vriend ook niet teveel laten slapen, zij heeft gewoon wat tijd nodig.

Ik weet dat het moeilijk is, maar dit lijkt me de beste aanpak, zodat jij gewoon je vriend kan zien en zij er rustig aan kan wennen.

Heel erg veel succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Praat veel met je dochter, en laat haar niet in de steek. Geef haar het vertrouwen dat als er wat is dat ze het nog wel durft te vertellen, en dat je haar niet negeert. Verdeel ook de aandacht tussen je dochter en je vriend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoe meer druk je hierop legt hoe langer het zal gaan duren.

een stapje terug doen en haar de tijd geven om aan de nieuwe situatie te wennen. samen dingen ondernemen waarbij ze kan zien dat ze nog steeds een aandacht krijgt, en ook nog van 2 personen als ze zover is om het te accepteren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jij hebt op mijn reactie gereageerd dat een pauze nemen nergens op slaat, maar "een stapje terug" is wél een goed antwoord? je hebt geen verstand van zaken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat ging niet om je antwoord maar om de reactie op het antwoord wat iemand gaf, dáár reageerde ik op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat betreft je opmerking dat ik geen verstand van zaken hebt..... laat dat ik hier maar niet op reageren, dat lijkt me het beste.
doe eerst eens per week een uurtje en bouw dat op en doe dan leuke dingen. laat hem ook wat leuks doen waar je bij bent, een spellewtje of zo of samen een ijsje kopen of naar de speeltuin of de kinderboerderij. kleine dingetjes. knuffel haar wat vaker en laat haar merken dat ze nog steeds even bel;angrijk is in jouw leven
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik denk dat je leuke dingen samen (jij, je vriend, en je kind) moet gaan doen, en dat uw kind langzaam aan uw nieuwe vriend moet wennen, ik denk dat als je leuke dingen, of lekker gaat eten ergen, dat het steeds leuker word.