Mijn (ex) vriend wilt het uitmaken omdat hij twee gevoelens heeft.

Mijn vriend vertelde mij gisteren dat hij twee gevoelen heeft. Hij zegt dat hij van me houdt, maar dat hij mij ook niet wilt zien enz. Ik heb een relatie van 3 jaar en deze gevoelens heeft al een tijdje gespeeld zegt hij. Ook zegt hij dat hij er alles voor heeft gedaan om de gevoelens terug te krijgen maar ze zijn alleen maar verminderd. Hij is 22 jaar en zegt dat hij zich nog jong voelt voor een vaste relatie. Waarom na 3 jaren? Ik kan hem wel begrijpen over zijn gevoelens maar al die tijd dat hij zei dat hij van me hield is dus niet waar. Hij zegt ook dat hij zijn eigen gevoelens niet begrijpt, hij weetvniet wat ook voelt. Ook zei hij ik weet dat ik weer niet zonder je kan en dat ik ga huilen en alleen aan jou zal denken, maar ik weet zeker dat het deze keer anders is, dit is beter voor ons beide. Wat moet ik hiermee ik voel me erg gekwetst want ik heb echt van hem gehouden en nog steeds eigenlijk.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik wou dat ik het wist... ik zit in een zelfde situatie (en al veel te lang...)

Antwoorden (5)

Ik had precies hetzelfde! Het is echt een rotsituatie. Hij heeft het uiteindelijk toch uitgemaakt en ik hou eigenlijk nog steeds van hem. Maar je kunt moeilijk een relatie hebben als hij het gevoel niet meer heeft. Ik weet niet echt wat je aan deze situatie moet doen. Jongens zeggen altijd van die tegenstrijdige dingen. Hij houdt nog wel van je maar het gevoel is er niet meer. Moeilijk te begrijpen voor een meisje! Heel veel sterkte, het komt vast wel goed!
X
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het enige dat je kunt doen is loslaten en je eigen dingen gaan doen. bel hem niet, mail hem niet, laat gewoon een poos helemaal niets horen. Als er nog wat zit, is dat de enige manier om dat los te krijgen nog. Zit het er niet meer dan heb je, door je eigen dingen te doen, in ieder geval jezelf nog ( terug).

Toegevoegd na 2 minuten:
Mannen zijn wat dat betreft net elastiekjes... ( Mannen komen van Mars, Vrouwen van Venus, red." Als hij ziet dat je hem niet langer claimt en gewoon op jezelf met je eigen dingen bezig bent is dat interessanter dan steeds die bevestiging zoeken bij hem, dat knijpt hem de keel dicht... Er zijn meer wegen die naar Rome leiden ten slotte... Hert kan alle kanten op... Doe je ding en wacht af, maar zonder te wachten, als je begrijpt wat ik bedoel...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1 !!! :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
thnx :) hey ik vond die 99 jaar oude dame mooier hoor :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hahaha,
sorry!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
moet je zeggen vóór je het doet, muts!
Soms zijn er mensen die niet mèt en niet zonder elkaar kunnen leven. En dat kan zeer pijnlijk en verdrietig zijn.

Jij als meisje ervaart dit alles als zeer teleurstellend en je gevoelens 'weten het even niet meer'

Enerzijds voel je je een beetje 'bedonderd' terwijl je anderzijds je liefde niet meer 'durft' te laten gaan..dus niet meer durft toe te laten.

Ik denk dat het het beste voor jou en hem is als jullie voorlopig een tijdje uit elkaar gaan.

Hij zowel als jij wordt aldus in de gelegenheid gesteld om alles eens rustig te verwerken en te ervaren hoe het 'zonder elkaar' voelt.

Als jullie nadien besluiten de relatie weer 'op te pakken' praat dan eerst goed met elkaar en beloof elkaar altijd eerlijk en oprecht te zijn..

Dus als zijn gevoelen van liefde ten opzichte van jou opnieuw zouden verminderen, dat jij dat niet pas na enkele maanden verneemt.

Als blijkt dat het toch weer mis gaat..zet dàn een definitief een punt achter deze relatie..want anders zul je heel je leven teleurstelling op teleurstelling moeten incasseren..en daar word je bepaald niet gelukkig van..

Ik hoop je met deze woorden wat geholpen te hebben en dat jullie samen, dus met elkaar, een gelukkig leven zullen krijgen.

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor je tip. We hebben dit eerder meegemaakt en toen gaf ik hem een kans en nu weer precies hetzelfde :(
het is een moeilijke situatie omdat je niet precies weet hoe de ander zich werkelijk voelt het grootste probleem in een relatie is vaak communicatie het niet kunnen uiten van je gevoelens waardoor deze vaak opgekropt worden mischien houd hij inderdaad nog steeds van je maar kan hij bepaalde gevoelens niet onder woorden brengen waar hij mee zit.

Een andere belangrijke sleutel in een goede relatie is het belang van de ander boven die van jezelf stellen soms vergt het geduld en moed om dit te doen.

hoe dan ook veel succes ik hoop dat jullie eruit komen1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor je reactie!
Ten eerste, als iemand zegt dat hij van je houdt en nooit meer wilt laten gaan, dan is dat meestal ook echt waar op dat moment.

Je kan namelijk niet altijd de toekomst voorspellen.

Je hebt kans dat hij eigenlijk zichzelf aan het testen is over zijn gevoelens. En aan het testen is hoe jij erop reageert.

Misschien vind hij het saai worden en vraagt hij zich af of hij dit zijn hele leven wilt.
Misschien gewoon een zwakke periode.

Het liefst wilt dan van je horen dat je niet zonder hem kan, en je hem nodig hebt in je leven. Dan voelt hij zich namelijk wat sterker, en vrolijk je hem ermee op.

Het probleem is dat het een onevenwichtige relatie wordt, en hij gaat denken dat hij je vanalles kan maken.

Wat hij eigenlijk wilt zien is dat je een sterke vrouw bent, en weet wat je wilt en dat dat dus niet dit is.

Vanaf dat moment kan hij zich "vermannen"
en weer normaal doen.

Om eerlijk te zijn gedraag hij zich als een "wijf" en moet je op zoek naar een echt man. (Grappig bedoelt).

Verder kan ik je even o dit moment niet helpen, maar in ieder geval succes met de situatie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedank voor je reactie. Hij doet het veel moeilijker voor mij omdat hij telkens contact opzoekt door te pingen enz :( ik weet niet wat hij wilt..zo word ik ook onzeker
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gedraag je als een echte vrouw, zeg:
Je gedraagt je als een klein kind die niet weet wat hij wilt. Ik wil dit niet, ik zoek een man die voor mij klaarstaat als het eropaan komt en weet wat hij wilt. Die onzekerheid van je is echt een afknapper! Doe normaal of laat me anders met rust!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mooi verwoord. Erg bedankt! Ik zal dit zeker gebruiken. Gr,