Vallen mensen uit een bepaalde cultuur over het algemeen op mensen van hun eigen cultuur en hoe komt dat dan?

Chinezen hebben relaties met andere chinezen, nederlanders met nederlanders en marokkanen met marokkanen. Natuurlijk zijn er genoeg uitzonderingen waarbij mensen van verschillende culturen relaties aangaan en zelfs trouwen. Toch is dit meestal niet zo. Ik weet van mezelf dat ik ook alleen op Nederlanders val (op blanken in ieder geval). Is dat genetisch bepaald?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Misschien dat het genetisch gezien ook wel een reden heeft. Maar het komt denk ik voornamelijk doordat je al vanaf jonge leeftijd veel te maken hebt met blanken. Je ouders broers en zussen vrienden en ouders van die vrienden zijn vaak veel van dezelfde huidskleur omdat ze in dezelfde samenleving leven.
Je standaard en ideaalbeeld worden hierdoor op jonge leeftijd al gevormd. En je zal dus een grotere aantrekkingskracht hebben tot je eigen soort. Maar natuurlijk kan jij bijvoorbeeld ook iemand met een andere huidskleur mooi vinden vanwege bijvoorbeeld de gezichtsvorm, die jou bekend is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik heb als Nederlandse een relatie met een Spaanse, gewoon omdat ik haar uiterlijk en ook cultuur heel mooi vind. Het belangrijkste vind ik natuurlijk het karakter en levensstijl van de persoon waarmee ik een relatie heb, maar die worden dus deels ook bepaald door haar afkomst. Haar broertje valt wel alleen op Spaanse meisjes omdat hij zijn afkomst helemaal cool vindt haha. Het ligt er misschien dus ook een beetje aan welke cultuur je aanspreekt en of je behoefte hebt aan iemand die daarin een beetje hetzelfde is of juist anders.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit hoeft niet. Ik heb 2 jaar lang iets met een moslima gehad! (half Filipijnse en half iraakse)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan maar het werkt niet!
De mensen moeten begrijpen dat de mensenrassen ook bij elkaar moeten blijven.
Een hond en een kat hebben samen ook geen sex, toch zijn het beide huisdieren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dikke min, kortzichtig antwoord!
Ken genoeg voorbeelden waar het wél werkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kortzichtig, jaja. Ga maar kijken hoe vaak het mis is gegaan, hoeveel vrouwen er worden mishandeld als ze eenmaal in de relatie zitten.
Die relatie die jij kent is te vergelijken met die ene keer dat een hond een kat bespringt.
Als je niet wereld wijs bent, schrijf fan niks.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat een oliedom antwoord. En nog even voor de duidelijkheid: een hond en kat zijn niet twee verschillende rassen. Het zijn twee verschillende soorten en die kunnen niet kruisen. Een herder en een husky zijn twee verschillende rassen van 1 soort (een hond, dus). Gaan rassen onderling permanent kruisen, dan krijg je inteelt en minder sterke rassen
Een vuilnisbak-hond (dus een mengelmoes van verschillende rassen)wordt in het algemeen ouder dan een zuivere rashond. (bijvoorbeeld een zuivere herdershond)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Darthvader: je biologiekennis is niet volledig. Homo sapiens, de mens, is één soort. Of die mens nou een Chinees, een IJslander, een Paraguyaan of een Xhosa is.
Honden en katten zijn verschillende soorten.