Hoe lang duurt het gemiddeld voordat je van je liefdesverdriet af bent na een relatiebreuk als de relatie ongeveer een jaar heeft geduurd?

Er van uitgaande dat jezelf niet degene bent die het heeft uitgemaakt en nog steeds van diegene houdt. Ik weet dat het per persoon verschillend is. Hebben mensen hier ervaringen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.1K

Het beste antwoord

Overal is onderzoek naar gedaan. Ook naar de gemiddelde duur van rouwprocessen. Een doorleefd rouwproces duurt tenminste een jaar.
Daarom is het meestal niet goed om snel in een volgende relatie te stappen, zonder dat je hebt ""gerouwd"".

Als je veel van iemand hebt gehouden, en het misschien nog doet, is de duur van de relatie niet zo van belang.
Maar het leven gaat wel verder he.

En als je nog jong bent: er zijn meer partners-in-spe, dan kerken.
Gun jezelf in ieder geval het verdriet. En ga er doorheen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Ohmg dit lijkt me echt zoooo erg! Hoe oud ben je? Hoe is het uitgegaan? Valt het nog te redden? Probeer aan andere leuke dingen te denken wat je NU allemaal kan doen.. Ik weet het is heel moeilijk maar je moet proberen je komt er ooit van af sowieso binnen een jaar.. Als je doorzet. Sterkte
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Over het algemeen staat er voor elk relatiejaar één maand. Voor een jaar een relatie zou je dus kunnen rekenen op 1 week per maand.
Dus over 3 maanden ben je er weer helemaal overheen.

Duurt dit je te lang? Ga dan leuke dingen doen, en wie weet ben je er al weer veel sneller overheen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb dit niet zelf verzonnen. Ik heb overigens na een relatie van ruim 10 jaar er wel ruim 10 maanden overgedaan. Het ligt natuurlijk ook wel aan de manier waarop een relatie wordt verbroken.
Op 27 oktober 2010 ging mijn relatie van ruim 6 jaar over.. Heb 5,5 jaar samengewoond en zag de breuk niet aankomen... Ineens alleen verder, hadden net ons hele huis verbouwd.. Wilden een kindje..
Het is zo moeilijk, maar ik heb toch na 2 weken de kracht gevonden om een nieuw huis te zoeken.. Daarna nog maanden gehuild en me teleurgesteld gevoeld over het gebrek aan communicatie met mn ex.. Totdat ik na 3 maanden besloot dat het zo niet verder kon. Ben weer langzaamaan op stap gegaan en leerde nieuwe mensen kennen. Hoewel het soms nog moeilijk is, weet ik dat het zo het beste is..
Dus mijn tip: probeer er op uit te gaan en lol te maken met vrienden. Het is voor iedereen verschillend... Maar het kan echt.. Geniet van het weer, ga naar buiten, huil als je huilen moet.. Maar vergeet niet dat je een leuk persoon bent die het verdient om te genieten van het leven! Heel veel sterkte!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ooit heb ik verkering gehad met een heel lief meisje..

Zij maakte het op een gegeven ogenblik uit en..mijn wereld stortte volledig in.

De pijn in mijn hart is gebleven totdat ik mijn huidige echtgenote ontmoette.

Samen met haar genieten wij thans van het feit dat dat andere meisje het destijds heeft uitgemaakt..

Want zo gelukkig als ik met mijn echtgenote ben, we zijn nu al bijna vierenveertig jaar getrouwd, zou ik nooit met dat andere meisje hebben kunnen worden.

Bij mij duurde het liefdesverdriet ongeveer twee à drie jaar.. maar doorgaans duurt dat wat minder lang..

Na een half jaartje wordt het bij de meeste mensen meer en meer naar de achtergrond geschoven..

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb hier ervaring mee en kan je zeggen dat waarschijnlijk niemand jou een juist antwoord zal kunnen geven op jouw vraag. Je moet voor jezelf voelen en uitmaken wanneer je over die persoon heen bent.

Wat voor mij wel hielp, is beseffen dat het over is. Je mag niet meer hopen dat je nog samen komt met deze persoon. Ik weet het, het klinkt gevoelloos, maar het is effectief.

Probeer te genieten van de dagen die er zijn zonder haar. Denk aan andere dingen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hangt van jezelf af. een goed middel is lekker de aandacht opzoeken van het andere geslacht. vrolijkt je zeker op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ieder eind.. is een nieuw begin;) .. Hoe lang je er over gaat doen, voor je tot dit besef komt.. ligt aan jezelf.. Maar gun jezelf de tranen en het eenzaam gevoel.. het hoor erbij! sterkte..