Wat is een goeie manier om af te reageren?

Ik ben op dit moment héél erg boos.
Heeft te maken met mijn vriendin..
maar ik ben nu alleen thuis, en ik weet niet wat ik moet doen om mijn woede kwijt te raken.
Eerst sloeg ik altijd tegen een deur, maar daar kwamen allemaal deuken in, dus dat kan niet meer..
Ik heb echt een manier nodig, want ik moet het echt kwijt..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.4K

Het beste antwoord

Ga gemakkelijk zitten, steek een kaarsje aan, maak het je gezellig, zet ontspannende muziek op waar jij je normaal relaxed bij voelt, maar op de achtergrond en ga in een makkelijker houding zitten. ga een poosje diep in en uitademen en let alleen op die ademhaling, concentreer je alleen daarop en alleen maar dat... zet de wekker op 30 minuten. Adem zo diep je kan, maar zonder die adem te forceren. Laat gedachten voorbij komen zonder boos te worden op die gedachten. Laat het gewoon even toe, zet ze dan op de trein en wuif ze uit ( of zeg op je eigen manier gedag ertegen. Dit is een soort van mediteren. Bij meditatie keer je in jezelf. Als je daar even een kussen over je kop doet op bed ( dan horen de buren het niet zo :P ) dan gil je even heel hard. Dit is wat mij altijd in korte tijd helpt weer bij mezelf te komen... In het begin kan het zijn dat je gedachten op hol slaan, maar als je dit een tijdje doet dan raken de scherpe kantjes er af en maak je leuke dingen mee. Je krijgt dan vaak ook heel interssante inzichten kado. Blijf vanuit liefde handelen. Ze komt wel weer. Laat haar op haar manier haar verdriet verwerken. Het betekent niet dat ze jou niet meer moet. Dit is háár manier. Respecteer dat. Dat is geen reden om boos te worden, tenzij er meer gaande is dan je wilt vertellen natuurlijk, maar daar kan ik niet over oordelen.
Wierrook is er ook fijn bij trouwens...

sterkte...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (15)

wat ik doe is een kussen tegen mijn gezicht aanduwen en dan keihard schreeuwen!!! Niemand die het hoort en is heerlijk om te doen :)

succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sla tegen een zacht voorwerp aan. Denk bijvoorbeeld aan een kussen op de bank. Voor de langere termijn. Koop een goeie boksbal en laat je agressie er volledig op los.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
buikspier oefeningen helpt bij mij altijd. of huilen / schreeuwen in je kussen inderdaad
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Masturberen. Dat vergt zoveel energie dat het de boosheid absorbeert. Helpt echt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hahaha, lol
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha laat dat een feit zijn. +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dus als je ergens in gezelschap bent en je voelt dat je word, moet je dan tot weet ik veel hoeveel gaan tellen of moet je je dan even ergens eh... terugtrekken?
Probeer iets te doen waarvoor je je heel erg in moet spannen/concentreren , je woede wordt dan vanzelf minder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zet keihard goede muziek op en zing mee zo hard als je kan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Spring op je fiets, sjees naar het andere eind van de stad en dan weer terug.
Een heel of half uur goed hard fietsen leegt je hoofd fantastisch.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kei hard sporten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik maakte eerst altijd alles kapot met als gevolg dat ik nog keer woede had voornamelijk naar mijzelf. Ik wil je adviseren je gaan joggen mountainbike of voetballen. Zoek iets waar je fanatiek.mee bezig kan zijn. Geestelijk denk je ergens anders aan dan het probleem en lichamelijk raak je je negatieve energie kwijt. Spullen stukslaan heb je alleen jezelf mee en mensen in je omgeving. Leer luisteren na ie lichaam en vermijd een situatie voordat het te laat is. Sport, dit heeft mij geholpen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het beste is uit te vinden waarom u boos bent en of u beiden daar aan kunt werken.

Het is wel de bedoeling in een relatie dat men voor elkaar open staat, eerlijk is en men zich veilig voelt en geborgen.

Vroeg of laat gaat u met uw handen spreken en dat kunt u beter voorkomen door het uit te spreken of elkaar met rust te laten. Neem een koude douche.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
volgens mij ben jij in het koningshuis geboren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
volgens mij is sxiopo gewoon iemand met respect.
wou dat ik het vaker zag hier op GV +1 sxiopo
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
belgisch, denk ik ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja dat is heel goed mogelijk, maar vind de 3 kruisjes onder elkaar (avatar) toch wel erg amsterdams. ach, wat maakt het uut? beleefdheid is altijd okay toch? :O)
Ik neem aan dat het te maken heeft met je andere vraag.
Je vriendin wil je even niet zien i.v.m. het overlijden van haar opa en oma?
Daar staan goede tips trouwens.
Probeer je in je vriendin te verplaatsen als je er zo boos over bent.
Helpt dat niet, ga dan naar buiten en ga rennen. Ik neem aan dat je op dit tijdstip naar buiten mag.
Ga rennen, lopen en rennen. Doe wat oefeningen onderweg, maak je flink moe. Dat maakt het hoofd weer helder. Stuur je vriendin morgenvroeg een lieve, (korte) SMS. Als dat weer lukt tenminste.
Doe nu maar geen harde muziek, dan krijg je ruzie met de buren.
Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ goed antwoord!
Goed is het niet maar ik word altijd rustig van een grote slok uit de whiskey fles.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Boosheid afreageren moet op een dusdanige manier, dat een ander er geen last en geen schade van ondervindt. Dus echt knap van je dat je hier advies vraagt!!!!

Als je er over het algemeen moeite mee hebt, dan moet je er wel iets aan gaan doen. Voor af en toe is een boksbal een prima middel om af te reageren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waarom vraag jij je af hoe jij het beste je woede af kan reageren, en niet waardoor het komt dat je zo kan ontploffen? op dingen meppen lijkt me niet echt gezond namelijk.

vraag je af waardoor je zo woedend word, en waar dit vandaan komt. je huisarts kan je doorverwijzen naar een hulpverlener. wellicht is dit beter dan de uiting van je woede proberen aan te pakken.

super dat je inziet dat het een probleem is!!!

succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
speel dit spel: http://www.speeleiland.nl/op-de-computer.htm