Minder aan jezelf twijfelen..

Je voelt je heel opgelaten als dat gebeurt, naar mijn idee, is dat toch een stukje zelfvertrouwen waar nog aan gewerkt moet worden, zulke dingen komen niet in één keer en ik weet ook niet hoe oud je bent maar het leven zal het je leren. Stel je zelf zekerder op, ik denk altijd na over wat als iemand dit tegen me zal zeggen? wat als wat als.. en vervolgens ben je al op de helft van alle opmerkingen waar jij een antwoord op weet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vragen wat je je afvraagt, en beamen wat anderen zien.
(aanvallen is nooit terecht overigens. mensen hebben de mogelijkheid om te vragen, praten en bespreken)

bv. ik heb wat moeite met je reactie maar dat kan je vast aflezen aan mijn rode hoofd wat ik op dit moment heb.

als je toch al rood bent en andere mensen dit kunnen zien kan je niets meer gebeuren. vraag eens waarom iemand zo reageert. misschien vat je het wel heel anders op dan ze bedoelen omdat je onzeker bent.

blozen kan je zelf opwekken. als je denkt ... oh niet rood worden, ben je waarschijnlijk al aan het blozen.
hoe minder waarde je eraan hecht, hoe minder snel je zal blozen.

succes!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zegt dat je makkelijk rood kleurt, maar weet je wel zeker dat anderen het kunnen zien?
Soms heb je nl het gevoel dat je helemaal "ontploft"van je warme hoofd en dan ben je nog gewoon je oude kleur.
Dus probeer eerst eens in een spiegel te kijken hoe rood je echt wordt.

Wordt je wel zichtbaar rood:
Kies de aanval!!!

Mensen kunnen nl om verschillende redenen rood worden, gene/schaamte/ongemak is er één, MAAR, boosheid is er ook één.

Als jij rood wordt omdat je je ongemakkelijk voelt maar je slaagt erin wat boosheid uit te stralen, voelt het vast minder erg. En als iemand je onterecht aanvalt is boos worden helemaal niet zo'n slechte reactie. Als anderen merken dat jij boos bent (onderstreept door je rode kop) zullen ze hopelijk een volgende keer iets oppassen voordat ze jou nog zomaar aanvallen.

Snap je hem? Je gebruik je lichamelijke reactie om ander gedrag te laten zien (wat je mogelijk niet zomaar zou zeggen of doen)
13 jaar geleden
Met ouder worden zal dit geleidelijk aan afnemen.
Toch nog even dit:Blozen is een de mens voorbehouden gave.
De redeloze schepping, de dieren, blozen niet. Soms kunnen zij gemoedsbewegingen tot uiting brengen die gelijkenis vertonen met die van de mens, zoals
woede, jaloezie, genegenheid, speelsheid, enz. Maar ze blozen niet. „Blozen is de meest vreemde en meest menselijke gevoelsuiting”, zei Charles Darwin in zijn boek The Expressions of the Emotions in Man and Animals.