kunnen katten met elkaar communiceren ?

sinds kort een nieuw poesje erbij en de kater die hier al een jaar leefde is kwaad..

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (6)

tuurlijk is de kater kwaad. ja hoor heb je weer zo een beest die de boel overneemt.
katten zijn territoriaal, en daar komt zomaar een vreemd beest en die moet die kat maar accepteren.
ja ze communiceren ja ze zullen elkaar afslachten, ja het komt wel weer goed.
voorlopig een beetje uit elkaars buurt houden, maar je er vooral niet mee bemoeien. ze regelen het zelf.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hoor verbaal en visueel en wellicht kattentaal...

Zo lang de rangorde nog niet vaststaat is het hommeles hoor... Daarna is er vrede in het huis...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
jahoor, om de zoveel dagen "communiceert" ons kattenbeest 's nachts de hele buurt bij mekaar. (tis nogal een ruziezoeker). Maar het kan een tijdje duren voordat je katten de rollen thuis opnieuw verdeeld hebben, komt wss wel goed..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tuulk, ik wou dat ik ze kon verstaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zeer zeker. Een kat is een sociaal beest. Dus kunnen ze met elkaar communiceren. Het geluid dat het produceert als ze boos is omdat ik haar van een bed af mep is duidelijk afkeurend. Zij hoort ook aan mij als ik boos, tevreden, toeschietelijk of het tegenovergestelde daarvan ben. In dat laatste geval kan ze als een klein kind om aandacht komen vragen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
katten kunnen ook zo grappig duidelijk communiceren.
moeten ze eens iets stoms doen: bijv naar de vensterbank springen en dan net er naast. Gaan ze zich quasi nonchalant likken en dan zo kijken hoe zo ik er naast gevallen.

maar de staart bijv is ook een belangrijk element in de kattentaal. Zwiepend of dik