Waarom heb ik altijd ruzie met iedereen?

Bij alles wat ik doe zijn er mensen boos op me. Als ik iemand help worden ze boos als ik iemand niet help worden ze ook boos. Ik heb het gevoel dat iedereen me haat zelfs mijn ouders. Wat moet ik doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6.2K

Antwoorden (13)

dit lijkt mischien zo, maar boos zullen ze echt niet zijn, als je helpt. ook als je ze niet helpt, zijn ze niet boos, ik denk eerder teleurgesteld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je bent zeker tussen de 12 en de 18 jaar of niet. Zo ja dan zit je in de pubertijd dan let je meer op de negatieve dingen dan de voordelen. Oplossing : probeer meer naar jezelf te kijken zodat je jezelf kan belonen als er om je wordt gelaggen of als ze niet boos worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Soms kan het zo lijken, als iemand boos op je is dan blijft dat gevoel lang hangen, en als zoiets daarna weer gebeurt, versterkt het je gevoel. Zo kan je het gevoel hebben dat de hele wereld tegen je is. Dat is niet leuk. Dan ga je zelf je al gelijk aanvallend opstellen als je weer ellende verwacht. Dat is echt een spiraal naar beneden, die jij alleen kunt verbreken.
Ga eens praten hierover met iemand die je hiermee kunt vertrouwen, en die jou goed kent. Misschien kun je dan hier een weg uit vinden. Sterkte!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Denk na voordat je reageert. Flap er niet meteen alles uit wat bij je opkomt als je je aangevallen voelt.

Praat met respect.

Luister.

Wees bereid sorry te zeggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heb je er weleens aan gedacht dat je de reactie of het non verbale verkeerd kan interpreteren?

jij kan dus denken dat iedereen boos op je is terwijl dit helemaal niet zo hoeft te zijn.

mocht je idee dat iedereen boos of ruzie met je heeft een probleem worden is het verstandig om hulp te zoeken om een oorzaak te vinden (deze zijn er wel degelijk)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tja, je bent bezig om je weg te vinden. Je moet onderzoeken wanneer er kennelijk van je wordt verwacht om te helpen, en wanneer mensen er blij mee zijn, en wanneer niet.
Het komt allemaal heus goed. Niemand haat je. Stel je toch voor, al die moeite om een kind te baren en op te voeden en dan gaan haten! Zo n kind dat zo haar best doet.

Het spreekuur luidt niet voor niks: Met vallen en opstaan wordt men wijs.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Help alleen als dit gevraagd wordt, kunennze ook niet boos worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voel je nu niet in de steek gelaten door iedereen en voel je niet alleen. Kijk naar de mensen die van je houden. Door zo een situatie kan iemand zich minder gaan voelen, en denken dat ze niets waard zijn. Meestal maken ouders keuzes en zeggen ze vaak dingen die ze goed bedoelen, dat betekent dat ze van je houden! Ga er met die mensen die boos op je worden over praten, vertel wat je dwarsligt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ga eerst eens van jezelf houden en help eerst jezelf... vertrouw op jezelf en wees daar alleen even bezig mee... als iemand jouw hulp wil komen ze dat wel vragen uiteindelijk en als iemand had verwacht gehoilpen te zullen worden dan ligt dat conflict bij diegene, en even niet bij jou... zo kom jij van je onzekerheid af...
het sleutelwoord is loslaten en geen makkelijk proces... doch wel noodzakelijk om verder te kunnen koen... laat iederene even en zoek wat nieuwe dingen om uit te proberen...
Ik moet ook zeggen dat veel mensen door wat er in de nmaatschappij gebeurt een kort lontje hebben sowieso al hoor...
Ook is het nog maar net volle maan geweest en ook dat heeft, invloed op ons humeur
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien een cursus:
Hoe krijg ik een beter zelfbeeld.

Het is vast niet zo zwart wit al je zegt. Tenminste, dat is wat ik hoop.
Elk mens heeft kwaliteiten, dus jij ook. Ik zou het je gunnen dat je dat zelf ook inziet en dat lukt misschien metzon cursus. Good luck!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dan zeg je; benje boos, pluk een roos, zet m op je hoed dan ben je morgen weer goed en je loopt fluitend naar de jamin toe om een lekkere zak met snoep te halen die je met niemand deelt.
daar komt alles toch nog goed!.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je ouders hebben je niet gemaakt om jou eens flink te haten omdat je wel eens iets doet wat hun niet leuk vinden. als dat zo zou zijn zou geen ene ouder nog van hun kind kunnen houden. Iedereen maakt fouten, de een nog groter dan de andere en dat komt omdat wij mensen zijn en geen computer en dus niet perfect zijn ook jij niet. Jij helpt wel eens mensen maar misschien moeten die mensen niet zoveel van jou vragen als ze jouw hulp toch niet kunnen waarderen. Dit kan je ook gewoon zeggen als iemand jou laat blijken boos te zijn als je ze geholpen hebt. Als jij geen goede hulp had gegeven volgens hun dan is dat hun probleem, hadden ze het maar zelf op moeten lossen.

Mijn advies: Je bent nog jong en zit zelf niet lekker in je vel dus blijf lekker met jezelf bezig en minder met anderen, als anderen jouw aandacht toch niet waarderen geef je die aandacht toch lekker aan jezelf? die kan jij alleen heel erg veel gebruiken want zo te lezen kom juist jij die heel erg tekort. De aandacht voor jezelf is het belangrijkste, de anderen kunnen elders genoeg hulp krijgen.

Veel liefs....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet niet aan jezelf twijfelen meestal ligt het ook aan de mensen zelf. In zo'n geval mankeer je niets.