Hoe kun je een betrouwbare opa en oma vinden? Zie uitleg

De kinderen (12 en 13) van mijn vriendin hebben geen opa en oma meer cq geen contact. Het lijkt voor hen heel belangrijk te zijn. Hoe vinden wij een betrouwbare (surrogaat) opa en oma?? omg Nijmegen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.1K

Het beste antwoord

Ja dit is een serieus probleem. Ik had daarom een bemiddelingsbureau ervoor opgericht. Ik kreeg heel veel aanmeldingen van gezinnen die op zoek waren naar een opa en oma,maar heel weinig aanmeldingen van mensen die opa en oma wilden worden. Ik kon dus heel weinig gezinnen bemiddelen. En de bemiddelingen die er waren liepen op niets uit omdat de verwachtingen anders waren, bijv de frequentie van op bezoek gaan. Ook afstand speelde een rol, het liefst moesten ze om de hoek wonen. Dat lukte al helemaal vaak niet omdat ik in heel Nederland bemiddelde. Ik ben na 3 jaar er mee gestopt. Het was niet rendabel.
Succes met je zoektocht, soms kom je ze spontaan tegen, in een park of op vakantie.. dat zou helemaal mooi zijn dan weet je gelijk of het klikt of niet. Er zijn genoeg oudere mensen zonder kleinkinderen, en ook bij hun is het gemis heel groot!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik zou denk ik een oproep doen in een plaatselijke krant of op marktplaats, en dan toch een soort "sollicitatieronde" net zoals je doet als je een huishoudelijke hulp zoekt (zonder de kinderen dus, alleen de volwassenen).

Met personen waarmee het klikt ga je die niet direct aan de kinderen voorstellen als "de nieuwe opa en oma" maar gewoon als een paar vrienden/kennissen waarmee je eens iets leuks gaat doen, als je vriendschap evt groeit tussen alle partijen komt het "min of meer opa/oma schap" vanzelf
13 jaar geleden
misschien heeft u hier iets aan?
http://www.grootgezin.nl/grouders120500.php#120500

het is zeer zeker belangrijk dat kinderen een opa en oma hebben! ik kan het weten mijn opa en oma zijn mijn pleeg ouders en geloof me er is niks leukers dan dat een kind of kinderen verwend kunnen worden door opi en omi succes ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Buren had ik als alternatief ik noemde ze zelfs opa en oma..