Waarom wordt er gezegd dat als stelletje "matching" outfits draagt, dan is hun relatie in de problemen is?

Ik heb het ergens gelezen en nu vraag ik mij af is daar een onderzoek aan gedaan? Is dat iets psychologisch? Hoe komt dat? Doen mensen dat bewust of onbewust?

Toegevoegd na 3 minuten:
Bijvoorbeeld als man en vrouw (een stelletje) trekken beide blauw shirts en grijze broek/rok aan... zoiets... (kunnen natuurlijk andere kleuren zijn, maar punt is dat niet zo zeer dat kleuren op elkaar afgestemd zijn, maar exact overkomen)... Dan zou dus hun relatie in problemen zitten... zou het kloppen? Waarom?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.9K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoewel ik meestal een direct antwoord zeer waardeer... dat was niet helemaal antwoord op mijn vraag... Mijn vraag is meer waarom en wat is de psychologie daarachter... Maar hoe dan ook... bedankt...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Loenie heeft daarom ook een "reactie" gegeven. Geen antwoord.

Antwoorden (5)

Ik heb hierop een dubbel antwoord voor je.

Eerst maar mijn eigen ervaring: Ik herinner me van HEEEEEL lang geleden toen ik mijn partner net kende (en de relatie in TOPfase was) dat ik het toen WEL leuk vonden als we "matching" kleding droegen, ik vond toen dat je dan goed kon zien dat we bij elkaar hoorden. Nu vele jaren van een relatie later (niks mis mee hoor) zou ik dat ECHT niet meer doen, schei uit zeg. Wat er nu trouwens gebeurt is dat mijn KINDEREN graag "matching"kleren met mij dragen (het zijn jongens dus ze boffen dat ik niet van roze houd), wederom omdat ze het een teken van: zie ons eens samen zien.

Maar : ik heb hier een link gevonden die precies het tegenovergestelde aankaart, dus inderdaad dat je relatie niet best meer is als je dat doet, persoonlijk twijfel ik daar dus aan....
13 jaar geleden
De hele psychologie erachter zou ik niet weten, maar ik denk dat mensen dan denken; dat één van beide misschien beslist wat er gedragen wordt en dat de relatie dus door één persoon wordt geleid en niet op een gelijkwaardige manier is verdeeld. Dus dat één van de twee gedurende de relatie zichzelf een beetje is kwijtgeraakt. Dit omdat het voor mensen misschien moeilijk te begrijpen is dat je bewust allebei kiest voor hetzelfde.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat men blijkbaar zo met elkaar vergroeid is, dat er van een symbiose sprake kan zijn in plaats van een gezonde relatie. Men moet wel ieder een eigen leven hebben om dan samen een goed leven te hebben. Loslaten is mijn device!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat ik mij hierbij voorstel zijn oudere echtparen die beide dezelfde jas hebben (omdat het 2 voor de prijs van 1 was?). Dat is dan of een 'unisex' model, of de vrouw draagt een herenmodel. In beide gevallen zal het de vrouw niet echt flatteren, en dat zou impact kunnen hebben op de relatie.
Maar eerlijkgezegd denk ik niet dat je aan zoiets simpels, zoiets complex kunt aflezen ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat dit vele bewuste en onbewuste oorzaken kan hebben.
Zelf denk ik wanneer dit gebeurt, dat dit misschien te maken kan hebben met een zekere jaloezie of onzekerheid, dus om de rest van de wereld te laten zien dat de partner van hem/haar is, zonder het te hoeven zeggen.