Als een meid veel verteld over haar eigen leven maar weinig vraagt naar mijn leven wat kun je daar uit concluderen?

Tijdens diverse dates is dit zo.

Toegevoegd na 3 dagen:
De "jonge dame" heeft hier vaker last van maar niet alleen op dates maar ook bij verjaardagen bij andere dames.

Ze praat dus überhaupt wel over zichzelf zonder zelf vragen / interesse te tonen. Het is dus niet alleen bij mij zo.

Wat zou ik hieruit op kunnen maken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
8.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha Leonie toch... Meen je het?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is wel heel en fijn met haar. Misschien moet ik er maar gewoon mee om leren gaan :) Heel erg storend vind ik het nog niet en misschien komt het vanzelf wel goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien een beetje, maar sssst :$ Ik zal altijd naar mijn eigen gevoel luisteren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
storend word irritatie dat word frustratie dat word ellende, dus eens met loenie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar kan ik me helemaal bij aansluiten, want onthoud één ding : je kunt mensen niet 'nog wel veranderen' . Als er iets veranderd wordt, doen mensen dat hooguit zelf, en uit zichzelf. Dus inderdaad, een kleine irritatie is het begin van totale onverdraagzaamheid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb ook niet gezegd dat ik het nog wel zou gaan veranderen. Ik ken haar pas 3 weken en misschien loopt het wel allemaal los en zit ze nu in fase waarin ze liever veel dingen zegt dan dat ze dingen wilt weten. Ik denk dat het wel goed komt.

Het beste antwoord

Daar kun je na een paar dates nog niets uit concluderen. Het kan haar karakter zijn , (kwebbelkous), ze kan bang zijn voor lange stiltes,( bang dat je haar saai en stil zult vinden) ze kan egocentrisch zijn ( zichzelf in het middelpunt van de belangstelling willen zetten) ze kan verlegen zijn en dit niet willen laten merken enz...

Als dit na vele dates structureel is, zou je het in een gesprek aan kunnen geven. Zorg dat je in een prettige, ontspanne sfeer samen bent en zeg het haar!
Je kunt bijv. zeggen; " Ik heb het idee dat het in onze gesprekken meer over jouw leven gaat dan over de dingen die ik mee maak". Dit klinkt een stuk aardiger dan;" Jij praat altijd alleen maar over jezelf".
Laat dus emoties, verwijten en beschuldigingen achterwege. Beschrijf alleen wat je hebt opgemerkt, het liefst met concrete voorbelden.
Zo, dat is eruit!
Maar een beetje uitleg is wel op zijn plaats, want anders kan ze niets met die opmerking. Vertel dus ook wat haar gedrag met jou doet nl. dat jij zo het idee krijgt dat jouw leven niet belangrijk genoeg is, dat het je ontmoedigt om over jouw belevenissen te vertellen, terwijl je die ook graag met haar wil delen. Nu moet zij reageren en is het belangrijk dat je haar ook aan het woord laat en luistert.

Geef haar tijd en ruimte om even na te denken en vraag nog eens of zij het begrijpt en het zich kan voorstellen hoe jij dit voelt.

Laat je niet verleiden tot een discussie. In het ideale geval hebben jullie een goed gesprek, maar ze kan zich ook in de verdediging gedrongen voelen of gekwetst zijn.
Geef dan duidelijk aan dat dit niet je bedoeling was.
Als zij nu begint met een lijst van jouw slechte eigenschappen, ga daar niet op in, maar zeg vriendelijk dat jullie het daar een volgende keer over zullen hebben.
Als ze nu te boos is om verder te praten, zeg haar dan dat jullie het er een andere keeer over zullen hebben. maak dan wel direct een andere afspraak en ga niet met ruzie uit elkaar.

Je hebt in elk geval je hart gelucht en kunt nu samen naar een oplossing zorgen.

Toegevoegd na 2 minuten:
corr; zorgen moet zoeken zijn.
amc
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel veel goede antwoorden maar ik denk dat deze wel de beste is.

Andere antwoorden (13)

Ze is óf heel open over zichzelf, óf ze voelt zich heel veilig bij jou, óf ze heeft heel veel aandacht nodig, óf ze denkt:
'Laat ik gelijk maar met de billen bloot gaan, als hij mij hierna nog leuk vindt, dan is hij oke'.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat het meer een prater dan een luisteraar is.
mogelijk is ze ook wat egocentrisch ingesteld, wat natuurlijk niet wegneemt dat het een gezellige meid kan zijn.
persoonlijk vindt ik het wel prettig als er wederzijdse interesse in elkaar is, zodat ook ik me gehoord voel.
13 jaar geleden
Sommige meiden gaan heel veel praten door de zenuwen, dat kan het dus ook zijn. Het is in ieder geval duidelijk dat het geen desinteresse is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waarom is het duidelijk dat het geen desinteresse is?
een vrouw die veel verteld en weinig vraagt,heeft meestal meteen door dat ze te maken heeft met een onbenul waar je geen vragen aan moet stellen.
Veel mannen zijn zo slaapverwekkend dat je dan maar beter zelf het woord kunt voeren.Dit geldt misschien ook voor jou ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien is ze bang dat er stiltes vallen waar ze zich nog niet op haar gemak bij voelt, en probeert ze die stiltes te vermijden zonder erbij na te denken dat jij ze ook kan vullen?
Ik sluit me wel bij de rest aan dat het niet per se desinteresse is. Misschien helpt het als je zelf het initiatief neemt door dingen te zeggen zoals: "Ja, dat doet me denken aan een keer dat....", of "Zoiets heb ik ook wel eens meegemaakt..." etc. Probeer in te haken op wat zij zegt.

Als het echt te gek voor woorden wordt, en zij constant over je heen bulldozert, moet je haar misschien gewoon vertellen dat jij ook heus wel wat te vertellen hebt...

Ik snap dat het lastig voor je is, dus succes met haar!:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jij moet blij zijn. Je hebt een uitstekende manier gevonden om het kaf van het koren te scheiden.
Dit soort meisjes kun je achter je laten als vuile sokken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
niet echt een hele aardig reactie tegenover het meisje! miss is ze gewoon onzeker omdat ze op hem verliefd is! dat ze alles wil vertellen, om te kijken ho hij reageert!
heel kortaf idd
Kristal
13 jaar geleden
Nou zeg advisor...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jij moet nog veel leren van meisjes.
Het zal wel mijn ouderwetse instelling zijn, maar ik vind de benaming "meid "nogal denigrerend.
Maar daar ging die vraag niet over,dus geef ik mijn mening hier weer. Volgens verschillende beantwoorders zijn er wat mogelijkheden, zoals zenuwen en egocentrie. Of dat klopt, daar kom je pas na een tijdje achter en dan kun je alsnog besluiten om de relatie te verbreken. Het lijkt me iig een dame, die veel aandacht nodig heeft en niet bijzonder geinteresseerd is, in het wel en wee van anderen. Ik denk,dat ook een tikkeltje narcisme meespeelt. Maar nogmaals, zie het een tijdje aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De term "meid" wordt gebruikt, ivm de leeftijd van de vragensteller... Volwassenen gebruiken volgens mij die term niet meer zo, en wordt door jeugd niet als denegrerend gezien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aaah wat lief, ik word gezien als de jeugd :) Maar goed het is geen meisje meer en dame is ook zo overdreven en vrouw is ook zo algemeen dus is het meid geworden. Het is een normale term voor een vrouw hoor.
amigo
13 jaar geleden
van mij een + voor je eerste zin moolkeesje
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
:-) Toch apart, dat je als niet jeugdige over "meid" praat. Beetje simpel als je het mij vraagt, en zeker ook enigzins denegrerend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is niks denigrerends aan... Als je zegt "dat is een leuke meid" dan is dat een normale zin. Niks raars aan. Misschien is het wel een generatiekloof maar er is in mijn inziens niets simpels aan. Hoe noem je dan iemand van 25? Geen dame, geen meisje en vrouw is wel heel algemeen. Van Dale zegt zelfs dit:
meid de; v -en; -je of meisje 1 dienstbode 2 (waarderend) meisje, (jonge) vrouw: het is een aardige ~ Jonge vrouw.. Heel fijn en dat bedoel ik dus ook met meid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind het in de zin een leuke meid, een ander context hebben, dan in jouw vraag. Maar nogmaals misschien ben ik te conservatief in die dingen.
als ze dit met stiltes tussendoor doet kan het zijn dat ze geen ander onderwerp weet (zenuwen)
ratelt ze aan een stuk door dan is ze erg met zichzelf bezig.

probeer eens te luisteren naar de boodschap tussen de woorden door, welke emotie zie je, welke intentie, wat zegt ze, maar wat zegt ze hier werkelijk mee?

een voorbeeldje"
onderwerp ex.... eerst klagen over hem, dan vertellen hoe en wat ze samen hadden, en vervolgens zeggen dat ieders zijn eigen weg moet kunnen gaan.... klopt als een bus, maar zover is ze dus nog niet)

#vertelt ze wat er mis is gegaan?
-boos omdat ze het niet snapt
-gefrustreerd omdat ze het zo anders wou
-verdrietig omdat ze zich in een slachtofferrol zet

# vertelt ze hoe haar leven eruit ziet en wat ze doet?
- dit is wat er voor mij belangrijk is dus hou hier rekening mee
-dit is wat ik heb weten te bereiken en hier ben ik trots op
-dit is mijn leven nu maar zou het niet erg vinden om me aan te passen en sta open voor veranderingen

het kan dus heel veel zeggen over iemand.
#moet ze nog een hoofdstuk afsluiten voor ze wat anders kan beginnen
#vind ze haar mening erg belangrijk
#staat ze open voor nieuwe dingen
#loopt ze een ander niet voorbij als ze zo met zichzelf bezig is
#kan ze zich wel verdiepen in een ander en staat ze open voor uitgangspunten en opvattingen van een ander.

zelf vind ik het niet gepast om veel over jezelf te praten bij een eerste ontmoeting. het wisselen van gedachten lijkt mij een beter uitgangspunt!! :O)

succes in de liefde!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat alles om haar draait en niet geïnteresseerd is in jou.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan zijn dat ze een extravert type is en in jou een dankbare luisteraar ziet. Misschien heeft ze er behoefte aan om bepaalde dingen "van zich af te praten". In dat geval zit je aardig goed, want het betekent wel dat ze je vertrouwt en zich bij je op haar gemak voelt. Ik weet niet of het hier om een ontluikende relatie met haar gaat, maar als dat zo is krijg jij vast en zeker nog wel voldoende de gelegenheid om jouw verhaal aan haar te doen. Geef haar de tijd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb ooit gelezen dat je watervallen hebt en dode zeeën. de waterval moet leren luisteren en het de dode zee moet leren praten.
en ze vraagt misschien niet naar jou, maar misschien kan je ook zelf dingen zeggen. even wakker schudden kan vast geen kwaad.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daaruit kun je voornámelijk concluderen dat het een VROUW is. En hoe meer mannetje je bent, hoe moeilijker het is om terug te praten. Toch proberen, want ´das will das weib´. ;-)

Beetje zwart-wit natuurlijk, maar toch zit er een kern van waarheid in ; vrouwen zijn (over het algemeen) meer van de praterige - en als de doods voor stiltes - en vermoedelijk zijn ze vooral heel erg bezig te proberen zichzelf als een aantrekkelijke partner voor te doen. Waarbij ze nog wel eens willen vergeten dat interesse tonen voor de ander minstens zo belangrijk is.

Probeer gewoon te reageren en te interrumperen en iets over jezelf te vertellen. En komt het gesprek echt niet verder en zit je de hele avond aan tafel met een babbelzieke muts, dan weet je natuurlijk genoeg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat zij weinig interesse in anderen heeft,b of nooit geleerd heeft dat het netjes is om wedervragen te stellen of hoe je dat doet.