hallo ik ben gescheiden nu zit ik bijna in de wia ik met mijn wia uitkering samen gaan wonen met een vriend

nu heeft die vriend deurwaarders achter hem lopen dus hij heeft schuld
kan dan een deurwaarder bij mij komen en mijn spullen opschrijven en alles komen halen
hij staat wel ingeschreven op een ander adres
graag had ikn hier andwoord op al voor ik ga samen wonen
gr theke

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (3)

Wacht met samenwonen!

In programma's als dubbeltje op z'n kant en uitstel van executie zie je de ellende als een van de twee met deurwaarders te maken heeft. Laat je vriend alles netjes afhandelen en dan pas een nieuwe start maken!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij kan dat niet. Zolang het huis op jou naam staat en jullie zijn niet getrouwd in gemeenschap van goederen kunnen ze je geloof ik niets maken. Al weet ik dit niet zeker. Misschien een juridische medewerker in de house??

Toegevoegd na 55 seconden:
En zoals de mensen hierboven al zeggen. Ik zou het hem eerst laten oplossen. Je komt niets voor niets in de schulden terecht. Denk er goed over na!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jouw vriend staat op een ander adres ingeschreven dus op dat adres zullen ze spullen halen. Sowieso zou ik wachten tot hij dit eerst heeft opgelost en nagaan of hij wel met geld kan omgaan. Is dit overmacht of is hij iemand die geld over de balk smijt en steeds zichzelf in de problemen brengt? Bijv door verslavingen aan alcohol, drug, gokken? Dan word je er niet echt gelukkiger van als je door zijn toedoen ook je spullen nog kwijtraakt. Als loopt dit laatste vaak zo'n vaart niet. Bel eens met sociaal raadslieden ( www.sociaalraadslieden.nl) zij kunnen je hier precies een antwoord op geven. Dit is een onafhankelijke instantie die gratis advies geeft en vaak wel tussenwegen weet ook. succes!