Hebben jullie ook wel eens last van 'moodswings'? Hoe uit zich dat?

Zelf heb ik soms meerdere keren per dag stemmingswisselingen? Wie herkent dit en hoe ga je er mee om (mag ook bij een ander, bijv je partner).

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.3K

Het beste antwoord

Dat ken ik wel.. heel geregeld zelfs! Vond er wel eens moedeloos van want zou me best eens een dagje gewoon happy of juist down willen voelen..dat wisselen van stemmingen kost meer energie dan een dagje hetzelfde gevoel denk ik..En de komende jaren wordt het er niet beter op want ga de overgang in.. poeh,poeh!
Mar enfin: meestal trek ik me in mezelf terug als het mis gaat en soms stamp ik ergens tegen aan of trek een zakdoek of tijdschrift kapot.. helpt echt! Als je tenminste geen verder schade aanricht want dan raak je daar weer van in een dip.. :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Ik heb dat ook wel eens.. soms ben ik zo boos dat ik er van moet lachen en dat mensen dan meelachen en dan ben ik weer vrolijk :P Of het valt me opeens op dat ik moe ben en word dan heel lui en ga sloom bewegen. Ik denk dat het gezond is: Je kunt niet altijd chagrijnig zijn, dat houd je niet vol, want je denkt: heeft dit wel zin. Je kunt niet altijd blij zijn, want er zit altijd toch weer iets tegen. Dan is het gezond om even een andere mood te uiten en daar moet je dan even mee leren leven, denk ik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb er ook heel veel last van en als ik er last van heb dan is het het beste als ik alleen ben ze hebben het bij mij zelfs een naam gegeven een tijd geleden als ik het heb dan is het belangrijk dat ik iets rustgevends ga doen en bij mij is dat schrijven dan ebt het na een tijd weer weg

Toegevoegd op 11-06-2009 17:46:50
maar ik heb het ook extreem :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, heeeel herkenbaar. Ik kan van het ene op het andere moment heel prikkelbaar zijn (hoewel dat vooral is in de periode net voor ik ongesteld moet worden).
Mijn vriend heeft hier heel veel moeite mee en dat zijn vaak ook de momenten dat we ruzie krijgen. Ik ontwijk het dan ook meestal, negeer wat er gezegd wordt, maar dat leidt er alleen maar toe dat de boosheid zich uiteindelijk veel heftiger uit dan nodig.

Ooit ben ik ervoor naar de psycholoog geweest (bijna 15 jaar geleden) en die zei gewoon: je bent temperamentsvol.
Klopt ook wel, want naast prikkelbaar, met woedeuitbarstingen kan ik ook heel enthousiast zijn en heeeeel vrolijk.
Ik vind het zelf eigenlijk wel prima, zonder de negatieve stemmingen ook niet die extreem positieve stemmingen en die laatste zijn juist zo leuk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, in zekere mate. Maar het gaat niet echt de diepte in en meestal is er een aanleiding. Ik heb wel van die dagen dat ik me aan van alles en aan iedereen irriteer. En dan komen er ook juist dingen en mensen op je pad die het versterken :S

Ik neem op zulke momenten rust voor mezelf, mediteren doet wonderen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee heb ik niet... Er is meestal meer één mood... En dat is voldoende voor mij...
Partner heeft dat ook niet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou daar heb ik wel eens last van omdat ik een wispelturig persoon ben. Ik ga naar school in een omgeving met veel verschillende mensen. De een ligt je wel de ander ligt je niet. Ik kan me mateloos irriteren aan kinderachtige klasgenootjes. Hoe ga ik er mee om? Adem in, adem uit, ik stap erover heen en dan zakt mijn bui vanzelf. Ik kan soms heel pissig of blij worden van bepaalde gebeurtenissen. Leraren beinvloeden deze stemmingen op een of andere manier.. Bij het opgeven van toetsen en teveel huiswerk wisselt mijn 'mood' in 2 seconde in 25 graden onder nul.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, natuurlijk altijd al gehad en er zijn vele relaties op stuk gelopen omdat het "moeilijk" is mij te vertrouwen. Inmiddels heb ik een taaie vriendin die er redelijk tegen kan maar ook wel eens knapt maar dat snel weet te relativeren. Ik kan sadistisch zijn en echt in en in gemeen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bravo voor je taaie vriendin..
Je bent je wel bewust van je vervelende eigenschap, dat is mooi.
Als ik verliefd ben, word ik soms heel blij, en als ik dan denk dat het hopeloos is word ik depressief, als ik dan gezellig met m'n vriendinnen praat word ik weer heel blij, en als ik in een hele saaie les zit word ik chagrijnig.. Soms word ik ineens heel meelig en dan heel boos en wil ik alleen zijn.. In alle gevallen kan ik het van me afschrijven om op de 'neutrale' mood terecht te komen..