mijn vader heeft weer gelogen tegen mij wat te doen?

het is al de zoveelste keer dat er tegen mij gelogen word.
Hij zou met oud en nieuw bij ons komen vieren tot in de nachtuurtjes. (mijn vriend was ook jarig).
Hij begon 31 december moeilijk te doen vanwege zijn honden zou hij ineens om 11 uur thuis moeten zijn.
wij hebben heel onze dag omver gegooit om het voor hun makkelijker te maken en hebben verteld als het echt zo moeilijk word dat ze dan al wel s middags konden komen.
s' avonds is hij naar mijn zus gegaan.
Nu hoor ik vandaag pas dat mijn vader daar wel tot s nachts is geweest.
dus nu konden honden ineens wel alleen zijn? maar ik mocht het blijkbaar niet weten.
wat moet ik nu doen ik word hem zo beu met zijn gelieg.
heb hem net al een sarcastische sms gestuurd.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Lieve meid, houd ermee op om elke keer je afwijzing te halen. Je wet inmiddels hoe hij is dus laat het. Vraag hem bij je te komen als jij er zin in hebt, komt ie niet? Pech, voor hem, hij loopt een leuke tijd mis met zijn dochter.
Gebruik je energie voor mensen en dinggen die er voor jou to doen. Het is helaas maar al te waar, je familie krijg je, vrienden kan je kiezen.

Toegevoegd na 38 seconden:
Sorry moet staan toe doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Het is duidelijk dat de relatie met je vader niet goed is. De communicatie verloopt blijkbaar stroef. Maar je zou toch eens met je vader alleen rond de tafel moeten gaan zitten. Misschien zit er nog oud zeer. Durft hij de echte reden niet te melden. Misschien kan hij niet overweg met je vriend. Misschien vindt hij het enorm saai bij jullie. Is er eerder iets gebeurd. Mist hij de warmte bij jullie. Ontmoet je vader met liefde en sta open voor zijn verhaal. Ga niet in de aanval. Eerlijk gezegd komt de inleiding van je vraag nogal zwart/wit, negatief over. Misschien was hij oprecht van plan om thuis te blijven bij de honden, en heeft je zus hem op het laatste moment kunnen overhalen? Met een oplossing voor de honden. Luister eerst naar wat hij te zeggen heeft. Noem het niet meteen liegen. Wellicht kan of durft hij zich niet zo goed te uiten.

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gezien je reactie op het vorige antwoord zou ik maar een ding adviseren:

Laat je vader los!

In hoeverre je dat doet, dat is aan jou.
Maar je weet dat hij liegt, DUS je vertrouwt hem niet meer en DUS verwacht je niets meer van hem en DUS wordt je daarin niet meer teleurgesteld. Zo moet het gaan.

Jij laat je door hem manipuleren, daar ben je zelf bij, dat laat jij toe en dat moet niet meer gebeuren. Je zult daarin zelf moeten veranderen.

Met sarcastische sms 'jes bereik je niets bij zo'n man.
Dat zal heus niet doordringen.
Je laat hem duidelijk weten dat je er genoeg van hebt
en dat je er niet meer intrapt. Punt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mee eens. Laat je niet leven door je familie. Kap ermee en zoek de zon op in het leven. Zoek positieve mensen om je heen, ga desnoods verhuizen, maar blijf ook attent op je eigen gedrag: Ben jij zelf wel zo'n lieverdje? Nee? Werk daar dan aan!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik ben zelfs heel veel veranderd mede dankzij psygiater dus
Tja, heel moeilijk omdat het je vader is. Ieder ander kan je makkelijk opzij schuiven, geen moeite meer voor doen, maar je vader.... Toch hoef je niet alles te 'pikken' ook al is het je vader. Ik kan me levendig voorstellen dat je je misbruikt voelt. Je hoeft niet over je heen te laten lopen
en dit voelt ook aan als bedrog. Je hebt hem al meerdere kansen gegeven denk ik en hij heeft zich niet veranderd in zijn gedrag. Dan zou het voor mij afgelopen zijn met uitnodigen! Ik zou hem een brief schrijven en daarin zou ik hem confronteren met het feit dat je weet dat hij bij je zus wel is geweest en de honden toen ineens wel alleen konden zijn.
Vertel hem dat het je verdriet doet dat hij niet eerlijk is geweest, dat je het best had begrepen dat hij ook bij je zus wilde zijn ook al zou je het niet hebben begrepen vanwege hun vroegere relatie, maar dat je er wel begrip voor hebt. Door op zijn gevoel te spelen bereik je meer dan hem alleen aan te vallen en grondig je afkeer te laten merken. Laat hem weten dat je hem niet meer uitnodigt omdat je het gevoel hebt gekregen dat hij niet graag bij je is en niet eerlijk durft te zijn tegen je. Vraag hem of je er totaal naast zit of alles verkeerd ziet. Laat hem de volgende stap ondernemen. Als hij je wil zien zal hij dit zelf moeten aangeven. Jij zult er zijn voor hem, maar alleen als hij echt wil en niet alleen voor goed fatsoen, een soort plicht of wanneer hij iets van je nodig heeft, maar omdat hij echt om je geeft, net zoals jij om hem geeft. Zo zou ik het doen, omdat ik weet dat je met stroop meer vliegen vangt dan met azijn. Zo kan je jezelf niet verwijten dat je je van hem hebt afgekeerd en geen kans hebt gegeven. Hij weet nu ook dat hij er met leugens niet meer zo gemakkelijk vanaf komt.
amc
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mooi antwoord +
Indien u zelfstandig woont en zonder ondersteuning van wie dan ook, kunt u mbt de sociale omgang met familie en kennissen zelf invullen tot hoever zij in uw priveleven toegelaten worden en hoeveel waarde u daar aan hecht.

Is iemand niet standvastig in zijn/haar besluitvorming om afspraken e.d. na te komen, dan is dat geen reden om die persoon door het slijk te halen cq de vuile was buiten te hangen.
Na uw profiel te hebben doorgenomen en de vragen/antwoordenlijst, kom ik tot de slotsom dat u zelf
ook de hand in eigen boezem kunt steken. Wie zonder zonden is werpe de eerste steen.

Of het nu eigen of stiefouders, broers of zussen zijn moet geen verschil maken in de omgang met elkaar. Misschien had uw vader wel een geldig excuus maar wilde hij u niet voor het hoofd stoten daar uzelf wellicht worstelde met uw psychische problemen en mogelijk wilde hij u ontzien in deze.

Door eerst een negatief sms,je te sturen en dan om raad te vragen op GV is niet de juiste weg en zegt net zoveel
over de vraagstelster dan de aantijgingen over de vader.

Verzoen u onvoorwaardelijk met elkaar ,
het leven gaat niet alleen over rozen en met het geven van liefde en begrip komt u veel verder dan met deze houding.

Eert uw vader en uw moeder.