wat te doen als je twijfelt aan een relatie? Toen het aan was was er twijfel, nu het uit is ook Wat moet ik doen?

Ruim 2 jaar had ik een vriend waarbij ik me veilig/"thuis" voelde, met wie ik veel herkenning/plezier had. Had veel behoefte aan knuffelen, weinig om 'naar bed te gaan';Omdat er twijfels waren (of hij echt de ware was, seksuele aantrekkingskracht was minder) maakten we het uit. Nu , ruim een jaar later, mis ik hem nog en alles wat we hadden. Toch denk ik dat we weer in bovenstaande cirkel komen als we het weer aan maken. Help wat moet ik doen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Als ik het zo lees , stel je je in eerste instantie wellicht teveel c.q. het verkeerde voor bij een relatie. Seksuele aantrekkingskracht c.q. seks is wel onderdeel van een liefdesrelatie, maar het is niet per se de spil waar alles om draait, en er zijn een heleboel andere dingen die ook belangrijk zo niet belangrijker zijn. Bovendien is de een seksueler ingesteld dan de ander, en kan de behoefte aan seks in de loop van je leven ook veranderen.

Het belangrijkste is dat jullie behoeftes op elkaar afgestemd zijn, en dat je je ook daarnaast goed, veilig en prettig voelt bij elkaar, steun hebt aan elkaar en graag bij elkaar bent. Als jullie je daar allebei goed bij voelen en goed kunnen communiceren , is er niks aan het handje, mits je beiden accepteert dat dat volkomen normaal is.

Als je allebei blijft denken dat een partner pas de ware is als er levenslang de vonken vanaf blijven springen, zit er weinig anders op dan te accepteren dat je leven een aaneenschakeling van kortdurende relaties zal zijn. En dat terwijl je een geweldige relatie had kunnen hebben.

Praat er dus met elkaar over. Wat verwacht je van jezelf en van elkaar, wat zoek je en wat wil je, welke kant wil je op en hoe zie je een leven lang samen in alle opzichten. Als blijkt dat jullie neuzen dezelfde kant opstaan, zou ik niet weten wat een lange en gelukkige relatie inde weg moet staan. Het feit dat mensen in enquetes in de regel liegen over de frequentie waarin ze sex hebben ?? Want geloof het of niet, vrijwel NIEMAND doet het na een par jaar nog elke week, en degenen die het wel doen, hebben naar alle waarschijnlijkheid een armoediger sexleven, omdat het de kwaliteit is die geldt en niet de kwantiteit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Eerst kijk je waarom jullie niet meer samen zijn
probeer het goed te maken
of toch nog vrienden te blijven
als het echt niet lukt dan niet meer denken aan hem want hoemeer je blijft denken aan hem hoemeer je nog van hem houd en als hij dan een ander heeft ga je rare dingen doen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoi lieze ,ik ben van mening dat je beter een goede vriendschap heb met hem ,er moet zeker wel een aantrekkingskracht zijn lichamelijk ,anders werk het niet hoor .ik ben het eens dat de roze bril niet eeuwig op blijf ,maar 1x per dag intiem is normaal vind ik hoor praat met je vriend ,en een goede vriend is ook goud waard
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
E'en keer per dag intiem is normaal ???? Dream on.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ach, 'n kusje kan ook heel intiem zijn ;-)
luna400
13 jaar geleden
dan droom ik iedere dag denk ik .of jij heb de verkeerde partner
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad, Stippel, het hangt wel af van wat je intiem noemt. Vragenstelster heeft het overduidelijk over sex, en dat doet bij lange na niet iedereen zijn leven lang elke dag (tenzij als verplicht nummer), en ik heb aangenomen dat dat de intimiteit is waar Luna aan refereert. (Vanwege de vraagstelling dus - want knuffelen noemt ze nadrukkelijk wel).
Als dat dagelijks moet, benijd ik haar inderdaad niet ;-)
luna400
13 jaar geleden
jullie doen net of het een besmettelijke ziekte is ,wij vrijen echt niet verplicht ,maar je zeg het zelf dat niet iedereen dat heb iedere dag ,nee ok kan maar je zou maar eens rond moeten vragen ,of een man nee zou zeggen ,denk het niet .en als die aantrekkings kracht blijf ,is alleen maar goed .einde discussie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is leuk, als jullie iedere dag seks willen en hebben, maar iedere dag seks is gemiddeld noch nodig in een goede relatie. Dat betekent niet dat mensen doen alsof jullie een besmettelijke ziekte hebben, alleen dat het een onzinnige norm is om binnen iedere relatie te verwachten.
luna400
13 jaar geleden
nee suzy ,dat is zo ik zeg ook niet dat het moet iedere dag.het is ook niet het belangrijkste maar waar dat vrouwtje het over heeft is dat er totaal geen klik is in de aantrekkings kracht ,en dat is ook niet gezond ,
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat lees ik niet uit haar vraag, alleen dat de behoefte afneemt. Wat dan wel weer vrij normaal is.
luna400
13 jaar geleden
sorry ze heeft het wel over aantrekkings kracht in bed ,dat dat af neemt ,ze zijn pas 2jaar bij elkaar ,dan neem dat echt niet af hoor ,als je 20jaar getrouwd ben ja dan is het al voldoende om in je man zijn armen te liggen .maar hier is echt wat meer aan de hand ,zij zeg dat ze hem mist ,maar niet of dat wederzijds is.wie weet blijf het alleen bij een hele goede vriend ,aantrekkingskracht moet wel van twee kanten komen .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat geldt uiteraard niet voor iedereen Luna, maar als het na een jaar (de eerste periode van verliefdheid) minder wordt, is dat nog steeds heel erg binnen de grenzen van het normale. Bovendien is de een nu eenmaal minder seksueel ingesteld dan de ander. Zowel bij vrouwen als bij mannen. Bovendien kennen we ook de verdere omstandigheden niet.
Wat er verder allemaal aan de hand is in je (gezamelijke) leven, heeft ook invloed op je seksleven. Ik denk dat de kern in deze relatie, net als in elke relatie, is dat ze er in elk geval hetzélfde instaan, en dat ze zich niet gek moeten laten maken met wat eigenlijk zou moeten of eigenlijk zou horen.
Uiteraard weten we via deze vraag niet hoe meneer er in staat ; dat zullen ze wederom sámen moeten bespreken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hee verrek, je hebt gelijk. Zou Luna gewoon een man zijn (want vrouwen noemen elkaar toch zeker geen vrouwtje??) die denkt/hoopt/vindt dat een keer per dag seks op die leeftijd nog de norm is ?
luna400
13 jaar geleden
nee hoor ik ben gewoon een vrouw ,maar wel al 51 ,en dat is niet verkeerd bedoeld maar als we mee voelen met iemand zeggen wij vrouwtje.en toch iedere dag hoor zonder verplichting ,wij voelen dat zo ,is toch niks verkeerd mee.
Je zegt zelf dat je toen twijfelde of het de ware was maar ben je er nu wel van overtuigd? En inderdaad is seks een onderdeel van een relatie maar het is toch belangrijk dat als je heel verliefd op elkaar bent en veel van elkaar houdt dat je ook veel van elkaar kan genieten en seks is daar een belangrijk onderdeel van. Als je door middel van seks niet van elkaar kan genieten dan kan het op het begin niet veel problemen geven maar er komt een moment dat je vriend hier erg aan toe is en jij je misschien toch (nog steeds) niet tot hem aangetrokken voelt en dat kan voor je vriend kwetsend zijn of hij zou het moeilijk kunnen begrijpen.
Misschien heb je in je onderbewuste misschien meer behoefte aan een fijne vriendschap met hem waarmee je alles kan delen dan aan een serieuze relatie, die kan alleen maar blijven bestaan als je ook seksuele aantrekkingskracht hebt.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt. Succes ermee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als er binnen een relatie enige twijfel heerst..is het goed om die twijfels niet zonder meer te negeren.

Dat jullie destijds iets heel mooi hadden, lijkt mij wel duidelijk..maar er ontbrak iets..

Jij behield de twijfel of hij voor jou de ware wel was..dus dat ene vonkje ontbrak..en

Omdat een vrouw zich geestelijk én lichamelijk tegelijkertijd geeft..zou het goed kunnen dat jij je destijds nog niet helemaal kòn geven..

Toch zou het heel goed kunnen dat datzelfde vonkje bij jou nu wèl uit je hart spat..want soms dien je elkaar even kwijt te zijn om goed te beseffen 'wat je niet hebt'..wie je dus mist..

Als ik jou was, zou ik opnieuw contact met hem zoeken en hem vragen wat hij er van vindt de relatie met jou nu weer te hervatten.

Het is namelijk best mogelijk dat hij thans dezelfde verlangens naar jou heeft als jij naar hem..

Succes en groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die vriend, heeft die wel eens geprobeerd om weer contact te zoeken/verkering te hervatten? Mist hij jou en jullie samenzijn? Of vindt hij het best dat het uit is en heeft hij mogelijk al wel een nieuwe vriendin?

Vaak is het zo dat wat je niet meer hebt, geromantiseerd wordt. De leuke dingen blijf je je herinneren en mis je, dat wat minder was lijkt ineens niet zo erg meer.

Ik zou niet weer starten met deze jongen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als jou vriend er hetzelfde over denkt, en zich bij jou ook veilig/thuis voelt, zou je je moeten afvragen of voor beiden die sex dan wel zo belangrijk is. Het is n.l. niet het belangrijkste deel in een relatie. Belangrijk is dat je het samen niet zo belangrijk vindt. En dan zou ik lekker met elkaar weer verdergaan!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als hij jou ook nog leuk vind dan moet je er voor gaan maar als hij jou niet leuk vind moet je hem gewoon vergeten hoe moeilijk het ook is.
sterkte en suc6
groetjes Ferdy
Bronnen: