Ja dat kan.

Stel je ontmoet in je leven 100 keer de ware. (voor jouw gevoel dan)
En in 98% van de gevallen zegt die betreffende persoon: nee dank je, ik ben al voorzien, of, ik kijk liever verder...
Dan heb je twee keer de ware ontmoet.

Want ware liefde komt volgens mij van twee kanten. Indien het aan één kant ontbreekt, was dat niet de ware.

Dus in dit voorbeeld heb je twee keer in je leven de ware mogen ontmoeten. Heel goed mogelijk dus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (16)

Naar mijn idee ligt het eraan of je in de 'ware' gelooft of hoe je het wil definiëren. Ik denk dat als je in de 'ware' gelooft dat het dan niet de bedoeling is dat je er een tweede van ontmoet, echter lijkt het me niet onmogelijk om na de eerste ware ontmoet te hebben een betere tweede te ontmoeten;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leuke vraag!
Jazeker kan dat, gelukkig lopen er meerdere 'waren' voor ons rond, anders was de kans deze te ontmoeten wel heel erg klein met zoveel mensen op aarde.

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik ben tot nu toe 2x een 'ware' tegengekomen. Het is een lang en persoonlijk verhaal, maar het is me overkomen. En na jaren ben ik nog steeds overtuigd dat het magisch is!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou en of! Je kunt wel honderd keer de ware ontmoeten.
Maar of de "ware" ook echt de ware IS, dat is maar de vraag. Het is helemaal niet objectief vast te stellen of iemand de "ware" is. Wat je alleen kunt vaststellen, is, of jij vindt dat iemand de ware is.

Daar komt nog bij, dat iemand die gelukkig getrouwd is, zomaar opeens een "ware" ontmoet. Ondanks dat hij is getrouwd ervaart hij/zij dat zo. De vraag is, wat je met die wetenschap verder doet. Bij een ongelukkig huwelijk wordt diezelfde persoon opeens een heel andere "ware" dan in het geval van een gelukkig huwelijk.

Mensen hebben gevoel, en daarom ontmoeten ze soms een ware. Maar mensen hebben ook verstand, en vaak doen ze er verder niks mee. Een ware ontmoeten is prachtig, maar het is te hopen dat zo'n gebeurtenis niet je hele leven leven, wat je hebt opgebouwd, in duigen gooit. Een kwestie van je verstand gebruiken, of alleen op je gevoel afgaan. Vaak is het eerste beter. ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn vader zei altijd: Als ik je moeder niet had ontmoet, was ik wel een ander tegengekomen. Ik geloof, net als hij, ook niet in de WARE Jacob(ina), dat is een romantisch verhaal.
Je kan makkelijk meerdere malen in je leven verliefd worden, en zelfs hevig. Maar toch, als mens kun je nu eenmaal niet je hormonen achterna blijven lopen. Je hebt je verantwoordelijkheden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lijkt me voor je moeder niet leuk om te horen. Klinkt net alsof je vader met om het even welke vrouw getrouwd zou zijn die iets in hem zag.
Zeker en je leeft en je groeit steeds meer. Dus de ene liefde kun je niet echt vergelijken met de andere, want hoe weeg je de verschillen?
Blijf zoeken en openstaan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel goed!! Het ligt eraan wat de ware is voor jou, omdat niet in elk persoon precies zit wat jij zoekt.

Nobody is perfect!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je voor jezelf de criteria kunt vastleggen waaraan de ware moet voldoen en je loopt die dan ook nog tegen het lijf kan het wel vaker voorkomen, of slechts één keer of misschien zelfs wel helemaal niet.
Het is en blijft een kwestie van geven en nemen, compromis sluiten .......
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoals ik 'de ware' definieer niet. De ware is mijns inziens die ene persoon die speciaal voor jou bestemd is (vandaar de ware, de 'enige echte'). Daarvan kunnen er niet twee zijn.

Zelf geloof ik niet dat er maar één heel geschikte partner voor iedereen rondloopt (dat we min of meer 'in paartjes' geboren worden).

Ik meen wel dat er niet duizenden mensen rondlopen met wie je een ideale relatie kunt hebben.
13 jaar geleden
De ware...

Als je de mazzel hebt dat je iemand tegenkomt waarbij je je zo goed voelt dat je je leven met die persoon wilt delen, dan heb je mogelijk de ware. Maar de ware kan het niet alleen. Die kan alleen de ware zijn als jij ook de ware voor je partner bent. Samen zul je vorm moeten geven aan je relatie zo, dat beiden zich goed voelen.

En een tweede ware is zeker mogelijk. E zijn héél veel mensen in deze wereld en een ieder geeft, dan samen met jou, de invulling aan het begrip : de ware
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De ware bestaat niet.
De ware maakt je.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je bij een ontmoeting met iemand gelijk gelooft dat hij/zij de ware is, ja, dat kan je wel een paar keer in je leven overkomen. Als je voor de eerste keer gaat trouwen denk je dat je met de ware trouwt. Na een aantal jaren kun je erachter komen dat het toch niet zo is als jij je voorgesteld had. Omdat je bij een eventueel 2e huwelijk veel kritischer zult zijn dan bij de eerste keer, lijkt mij de kans groter dat je dan voor iemand kiest die echt "de ware" is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat kan denk maar aan gescheiden mensen die hebben ook twee (of misschien al meer ) keer de ware ontmoet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jazeker kan dat, en zelfs wel meer keren dan dat.
Het hangt natuurlijk wel een beetje af van je definitie van ' de ware' en of je denkt dat er op de hele wereld maar één is of dat er een heleboel potjes zijn waar een heleboel dekseltjes op passen (en zelf geloof ik in het laatste).

Je kunt precies diegene tegenkomen waarmee je samen een toekomst kunt opbouwen waarin je beiden heel gelukkig bent en een prettig leven kunt leiden. Maar er kan natuurlijk altijd iets onvoorziens gebeuren, waardoor je elkaar weer kwijtraakt. Dat hoeft niet altijd zo dramatisch te zijn als een sterfgeval trouwens, hoor.

Maar dan kun je later toch weer iemand tegenkomen die net zo goed bij je past en waar je net zo gelukkig mee kunt worden. De tweede partner hoeft niet ' tweede keus' te zijn, en ook de eerste niet in de schaduw te zetten.

Mensen zijn serieel monogaam, en hechten zich dus niet in principe levenslang aan één persoon, waardoor ze nooit meer iets voor een ander kunnen voelen. We hebben de kracht om relaties te verwerken en weer nieuwe aan te gaan die net zo mooi en diep kunnen zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De ware definieer ik als iemand die het beste in je naar boven haalt. En daar kunnen er natuurlijk meer van zijn, hoewel ik denk dat het vrij uniek is om die ware(n) ook werkelijk in dat korte leven tegen te komen. Ik ben er altijd van overtuigd geweest dat De Ware bestaat, maar ik was me er ook altijd terdege van bewust dat diegene ook bijvoorbeeld in Peru kon wonen. Ik heb de mijne gevonden, hij woonde toevallig niet eens zo ver weg. Ik sluit niet uit dat er voor mij nog meer "waren" bestaan. Denk dat de eigenschappen die je wilt zien in de "ware" ook veranderen naarmate je zelf verandert, ouder wordt, en dus andere eisen/verwachtingen stelt aan een partner. Die zijn enerzijds milder en anderzijds strenger. Wat op je 20ste de ware voor je is, hoeft dat dus op je 40ste absoluut niet te zijn... Daarom: ja, je kunt meer dan één WARE in je leven hebben, afhankelijk van de fase van je leven waarin je je bevindt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is geen ware dus je kunt er ontiegelijk veel ontmoeten.
In ieder geval meer dan een!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
volgens mij kun je zelfs heel veel keren meer dan twee maal de ware ontmoeten, luister maar effe naar het liedje van Robert Long zaliger...."waarin hij zingt dat je hart zelfs plaats kan bieden aan 10-tallen indien je dat wilt.....