Wat zijn onderwerpen die met opvoeding te maken hebben?

Ik moet een werkstuk maken, het moet gaan over opvoeding.
Heeft iemand een paar voorbeelden wat daarmee te maken heeft?

Bv: verzorging en dan een werkstuk over nagels of verzorgtehuizen.

Bv: opvoeding en dan ......???

kortom: ik heb iets nodig dat met opvoeding te maken heeft.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
7.2K

Antwoorden (5)

De problemen van te dikke kinderen, is dat altijd de schuld van de ouders?
Een heel actueel probleem wat je kunt uitwerken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan ligt er een schier oneindig scala aan mogelijkheden voor je open, en kun je het zo moeilijk of zo makkelijk (en zo omstreden of onomstreden) maken als je zelf wilt.

Denk bijvoorbeeld aan :

Thuisblijfmoeders versus werkende moeder
De rol van de school in de opvoeding
Kinderen met geld om leren gaan
Nature versus nurture ; wat is aangeboren, wat aangeleerd
Pedagogosche tik : opvoedmiddel of kindermishandeling

Affijn, zo kan ik nog wel even doorgaan, maar het aantal onderwepen is eindeloos. (Scheelt ook wellicht een beetje voor welk vak het is ?)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt, (^_^) Het is voor maatschappijleer alleen ik begrijp niet wat scala is :$ en het hoofdstuk het toevallig: aangeboren of aangeleerd :P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Scala betekent gewoon een hele reeks / een heleboel mogelijkheden bij elkaar. Dus je moet gewoon uit dát deelonderwerp (aangeboren of aangeleerd) iets kiezen voor je werkstuk ? Dan zou je kunnen denken aan eeh..noem eens wat. Je voorkeur voor een bepaalde soort muziek, is die aangeboren of aangeleerd ? Of je dik of dun wordt, is dat aangeboren of (het eten) aangeleerd ? Is crimineel gedrag aangeboren of aangeleerd ? Je kunt het zo spannend maken als je zelf wilt. Je kunt je ook verdiepen in HOE je er achter moet komen of iets aangeboren of aangeleerd is. Voor dat onderzoek worden in de regel (gescheiden) eeneiige tweelingen en geadopteerde kinderen (waarvan de biologische ouders bekend zijn) gebruikt. An sich ook al een interessant onderwerp.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Okee Bedankt, ik zal kijken wat ik ga doen...
ik kan ook gewoon als onderwerp OPVOEDING gebruiken
en die andere dingen als hoofdstukken gebruiken
alleen het lijkt me lastig om dat op te zoeken want daar zijn toch niet allemaal feiten voor? ken je toevallig ook een site waar dat allemaal op staat?
Opvoeding en uitgaan, of drugsgebruik. Je kan het ook doen over opvoeding met gescheiden ouders.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
normen en waarden die je als ouder hoort mee te geven kan ook een onderwerp zijn. welke normen en waarden vindt je belangrijk en welke niet .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
opvoeding en tienermoeders

opvoeding en gedragsproblematiek

opvoeding en alleenstaande ouder

opvoeding in Nederland versus opvoeding in...noem maar op: Afrika?

opvoeden en allergie