hoe kan ik al mijn vrienden gelukkig houden? [uitleg]

ik zit in een klas met 26 kinderen,
met iedereen ben ik vrienden,
maar met 20 van ze echt hele goede.

maar die vrienden zijn niet allemaal vrienden met elkaar.
er zijn zeg maar 4 groepjes.

als ik 1 dag meer bij 1 groepje ben dan bij de ander denkt de groep waarbij ik het minst ben geweest dat ik boos op ze ben, niet meer aardig vind, en negeer.

vandaag ook weer.
ik loop sta gewoon rustig te praten komt er een groepje aanlopen. 'mitchell waarom negeer je ons.. bla bla'.

vrijag hebben er zelfs 2 mensen gevochten omdat de 1 vond dat de ander mij van hem afpakte 0_0.

ik word er echt een beetje moe van, ik zit in de 2de niet de kleuterklas.

kan iemand mij helpen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jawel, ik heb dan altijd het gevoel dat ik moet kiezen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vreselijk,
vroeger op de basisschool had ik maar 3 vrienden,
toen vond ik het vreselijk maar nu zie ik er de voordelen wel van in. het is niet dat ik wil dat iedereen me aardig vind,
maar het zijn nu wel allemaal mijn vrienden en ik heb met ze allemaal een band dus ik wil niet dat dat verpest word doordat ze mijn andere vrienden niet mogen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar als ze jou niet accepteren zoals je bent, zijn het toch geen vrienden ?????
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze accepteren me wel,
Maar mijn vrienden niet

Antwoorden (12)

Nee, wij kunnen je niet helpen. Jij bent de enige die dit probleem zou moeten kunnen oplossen.

Gezien jullie in de tweede zitten en het om zo veel mensen gaat, zal praten niet tot een grote oplossing komen, maar ik zou het toch eens proberen. Praat eens met die mensen, en zeker met die paar die ruzie zoeken. Het zijn jouw vrienden, dan moeten ze ook kunnen respecteren dat ze niet de enige zijn voor jou, en jij ook niet altijd bij de een kan zijn.

Toegevoegd na 1 minuut:
Als er om jou gevochten wordt vind ik het toch wel erg ver gaan.. Zo lijken ze niet echt meer op jouw vrienden.

Jouw situatie doet me denken aan iemand die jaloers is.
En dat is blijkbaar die ene die ruzie zocht. Hij/zij gunde het die ander niet om tijd met jou te spenderen. Het is leuk dat hij/zij jou kennelijk graag bij zich wil hebben, maar hier moet je het toch eens over hebben. Want vechten bied nooit een oplossing!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien moet je je vrienden eens , met een flinke dosos humor zeggen dat je dacht dat de kleutertijd al voorbij was.
En houd in gedachte dat het niet jouw taak is om 20 mensen gelukkig te houden, daar zullen ze zelf (ook) aan moeten werken
13 jaar geleden
Als ik jou was zou ik met je vrienden gaan praten, en vertellen dat je ze niet kwijt wilt, maar dat je je andere vrienden ook niet de rug wilt toekeren. En de ene keer kun je bij het ene groepje gaan staan, en de andere pauze weer bij een ander groepje. Ze zullen je vast wel begrijpen. Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je bent volgens mij heel erg gevoelig en dus ook erg gevoelig voor wat er om je heen gezegd wordt of zelfs verzwegen wordt (jij voelt ook dát aan denk ik).
Maar je kunt het niet iedereen naar de zin maken en iedereen happy houden ... alles wat je kunt doen is gewoon jezelf zijn en proberen je niet alles aan te trekken van wat er gezegd wordt, want er wordt vaak een hoop gezegd om je aandacht te trekken ..... júíst omdat je zo geliefd bent! Vergeef jezelf dus als je eens niet aan alle 26 kinderen evenveel tijd hebt besteed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon jezelf blijven ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vriendjes zijn met een ieder, moet je niet willen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
poepoe, ik moet er niet aan denken om zoveel vrienden te hebben. Heb je nog wel tijd voor JEZELF?
Of voor school?

Ik vermoed dat mijn antwoord op je andere vraag over karakter, heel aardig in de buurt komt bij wie je bent.
Jij voelt je pas op je gemak, als iedereen om je heen in vrede leeft. Bij ruzie of onrust raak jij uit je balans.
En als jij uit balans bent, ben jij bang dat die ruzie en onrust alleen maar groter wordt. Dat jij de vredebeheerder bent. De schakel.

Dit alles, is best, maar ik hoop dat je ziet dat JIJ het belangrijkste bent in de schakel. Als jij er niet bent, vliegt het zooitje in de soep. Hiermee wil ik benadrukken dat jij ook TIJD voor JEZELF moet hebben, ook JIJ bent een geheel binnen die vredeswereld.

Bedenk dan maar, als jij gelukkig bent, dan ben jij on top of your game. Op je best, en heb je de energie om de vrede in de groepen te bewaren.
Dus cijfer jezelf niet weg, maar geef die NU meer tijd en aandacht. Daar krijg jij energie van en met die energie kan jij je omgeving weer balanceren. Binnen die balans hoor JIJ ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat jij het beste de definitie van het woord ' vrienden' nog eens heel goed moet herzien, want twintig goede vrienden, dat is een bovenmenselijke belasting die niemand gaat volhouden zonder sociaal helemaal stuk te lopen.

Gemiddeld hebben mensen 1 of 2 goede vrienden, en daarna een groep varierend van 0 tot 30 kennissen. Meer mensen kun je redelijkerwijs niet op regelmatige basis mee in contact blijven. Kijk maar eens naar je Hyves bijvoorbeeld : hoeveel van die mensen ken je (en interesseren je) nu écht ?? Vermoedelijk bar weinig.

Waarschijnlijk ben je gewoon een heel popi jongetje waar iedereen (m/v) graag mee gezien wil worden in de hoop dat er iets van jouw populariteit op hen afstraalt. Met vriendschap heeft dat echter helemaal niets te maken ; je bent meer een soort gemeenschappelijk bezit waar om gevochten wordt, en waarbij jouw gevoelens eigenlijk niet relevant zijn.

Wil je weten wie je vrienden zijn ? Zeg dan dat je in het weekend een of andere kloteklus moet doen (verhuizen ofzo, al ben je daar nog wat jong voor, of de tuin aan kant maken) en kijk wie je allemaal komen helpen. DAT zijn je vrienden ; de rest kun je zonder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien is het verstandig om alles een beetje te negeren, je bent tenslotte ook maar een mens, succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan niet al je vrienden gelukkig houden het is tof dat je veel mensen rondom je heen hebt maar je mang niet van ze afhangen je mag geen bepaalde reactie of handeling verwachten ..

Jij wilt dat iedereen je tof vind hierdoor probeer je aan iedereen zijn verwachtingen te voldoen waardoor je ongelofelijk veel stres krijgt... Je mag nooit op de verwachtingen van andere ingaan nooit.. En je mag jezelf ook geen verwachtingen opleggen... Want hierdoor faal je veel en voel je jezelf slecht... Als een voetballer zegt ik schiet 3 keer en als het niet raak is dan stop ik mja dan word tie nooit spits ..

Jij en vooral je vrienden moeten leren om niet af te hangen van andere mensen het is tof dat je andere mensen rond je hebt maar je mag niet van ze afhangen je mag niet bepaalde reacties of handelingen willen hebben .... Je moet emotioneel zelfvoorzienend zijn dit betekent dat je geen reactie of goedkeuring van andere mensen nodig hebt om je goed of voldaan te voelen... Dat betekent dus dat jij zonder de aandacht van je vrienden je goed voelt...
En tevens jouw vrienden zich ook gelukkig voelen zonder jouw aandacht....

Ik denk dat jullie dit moeten leren om niet meer zoveel af te hangen van elkaar en zelf emotioneel voorzienend bent..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat een lieve vraag.
Je wilt je best doen om met iedereen goeie vrienden te zijn en hen allemaal dezelfde aandacht te geven.
Nou, dat is bijna een onmogelijke taak die je jezelf oplegt!

26 kinderen in de klas, dat zijn ook 26 verschillende karakters. Als je daar een paar vrienden bij hebt is dat al prima. Vrienden zijn iets meer dan de mede-klasgenoten tegen wie je gewoon aardig bent. Met vrienden bespreek je meer.
Die anderen, met wie je minder contact hebt, die hebben vast en zeker hun eigen groepjes en die zien jou als klasgenoot. Gewoon een aardig iemand.

Met het ouder worden kun je ook niet alle studenten of iedereen uit je woonplaats te vriend houden.
Ik wil je als tip meegeven: kies een paar vrienden uit met wie je veel kunt delen. Dan kun je daar ook voldoende aandacht aan geven. Dat is ook relaxter voor jezelf. En met al die anderen: gewoon vriendelijk zijn. Dat is echt prima!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je íedereen tegelijk tevreden wilt hebben: geef een...party!
kost wel wat natuurlijk,maar maak er een onvergetelijk knalfeest van en je hebt ze allemaal in je zak.