zit in een relatie maar ben hopeloos verliefd

Hoi,

zit in een lange relatie (15 jaar) en heb het goed met mijn partner. Zowel emotioneel, sexueel als met onze kids is alles koek en ei, ik kom niets, maar dan ook niets tekort.

Sinds een paar weken ben ik echter smoorverliefd op een goede vriendin van ons (alleenstaande vrouw). Het is bovendien wederzijds. We hebben het er al vaak over gehad en op een ondoordacht moment hebben we elkaar een zoen op de mond gegeven (geen tongkus). Ze is hier kind aan huis en komt zowat elke dag even buurten dus dat valt me heel zwaar. Elkaar minder zien is niet echt een optie want ze past soms op de kids, en is een goede vriendin van mijn vrouw ook. Zowel zij als ik willen niet verder gaan, mijn relatie is gewoon te goed om op te geven, dat heb ik ook gezegd en dat begrijpt ze, meer nog ze vindt hetzelfde.
Ik zie mijn vrouw dan ook doodgraag. Toch blijven die vlinders constant kriebelen in mijn buik (bij haar is het niet anders), ik denk zowat elke minuut van de dag aan haar.

Hoe geraken we beiden van deze gevoelens af... en kunnen we gewoon terug vrienden worden/blijven?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (4)

Verliefdheid is een chemisch proces waar je niet zo heel erg vele invloed op hebt ; je hormonen nemen gewoon een loopje met je. Om daar tegen te vechten (want het gaat ALTIJD weer voorbij) zul je je hoofd en je verstand moeten gebruiken.
Dus : ga je alles wat je hebt weggooien en het leven van je partner en kinderen kapot maken om straks met een andere vrouw in de zelfde situatie maar met een enorm verleden te gaan zitten ? Of ga je vechten voor wat je hebt, en ontloop je het onderwerp van je verliefdheid tot die wat is weggeebt (wat ALTIJD gebeurt) en ga je de energie die je er van krijgt op een andere, nuttiger manier besteden ?

Dat zijn de opties die je hebt. Doe er mee wat je hebt beste lijkt. Iedereen maakt in zijn leven verschillende periodes van verliefdheid mee, soms zelfs vrij heftig. Daar steeds als een bronstige stier/ tochtige koe achteraan rennen resulteert uiteindelijk nooit in een prettiger, comfortabeler, stabieler leven. Geniet van het gevoel, leef het desnoods uit met je partner (periodes van verliefdheid kunnen heel verfrissend zijn voor je bestaande relatie) , laat je fantasie rustig de vrije loop, maar doe geen onbezonnen dingen waar je later spijt van zou kunnen krijgen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Nog een tip voor als je elkaar echt niet ongemerkt kunt ontlopen : praat er over met zijn drieën, dus met je vrouw er bij. Dat neemt de spanning voor een groot deel weg, waarmee de verliefdheid ook meteen een stuk minder interessant wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verliefd raken tijden je relatie kan iedereen gebeuren.
Het gaat erom wat je er mee doet.
Zoek elkaar niet bewust op.
Vaak is het een vlaag die vanzelf afneemt.
Het is de spanning en de chemie die jullie steeds meer naar elkaar toetrekt. 9 van de 10 x voor die gene die erop in gegaan zijn, valt het achteraf zo tegen. Ze hebben vaak daarna spijt en als het tegen zit een hoop ellende.
De aantrekkelijkheid zal meestal blijven, maar tis maar net wat je er mee doet.

Toegevoegd na 4 minuten:
Mocht de dame in kwestie met jou over de schreef gaan, dan is ze toch niet zo'n beste vriendin van je vrouw als je denkt. Met de partner van je goede vriendin rotzooien is respectloos.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer te denken met je hoofd en besef, wat je allemaal gaat opgeven, als je die verliefdheid toelaat in je leven.
Op dit moment kun je nog niet overzien, wat een ellende het kan opleveren als je besluit de stap te nemen en je vrouw en kinderen in de steek laat!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet kiezen!
Of je relatie van 15 jaar gaat naar de kloten en ben je je man en kinderen kwijt of je kiest voor je vriendin.

Bedenk wel, verliefdheid gaat over, houden van gaat door.

Toegevoegd na 2 minuten:
Sorry, ik zag later dat je een man bent. Maakt niet uit, het gaat over precies hetzelfde. Je weet wat je hebt, niet wat je krijgt.