Wat is de beste manier om een relatie uit te maken?

Aangezien ik verwacht dat zij er heel heftig op zal reageren weet ik n iet goed wat ik moet doen. Het is nu een half jaar aan. Mijn gevoel voor haar is steeds minder geworden terwijl zij steeds verliefider is geworden.
Opties:
1. Mailen
2. SMS-en
3. Per telefoon
4. Per telefoon de voicemail inspreken
5. Aan het begin van een avond bij haar
6. Aan het begin van een weekend bij mij
7. Nog meer opties?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.9K

Antwoorden (23)

het is het meest netjes om het persoonlijk te vertellen en niet via hyves,telefoon, mail enz....
dat is echt niet gepast. neem de tijd en zoek een goed moment uit. breng het gewoon tersprake dat je niet meer zoveel voor haar voelt als eerst. belangrijk is wees eerlijk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon in een goed gesprek vertellen waar het op staat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aangezien het voor haar heel zwaar zou worden, is het behoorlijk lullig als je het niet in haar bijzijn doet. Dat toont weinig respect. Wat mij het beste lijkt is om naar haar toe te gaan. Anders moet ze daarna naar nog alleen naar huis, en dat lijkt mij vreselijk. Doe het op een directe, maar respectvolle manier. Dat betekend, dat je niet om de zaak heen gaat draaien, zodat zij zelf de conclusie moet trekken dat je het niet meer ziet zitten. Leg het haar duidelijk uit. En vertrek ook niet meteen. Wat het belangrijkste is, is respect tonen. Sterkte.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Opties 1t/m 4 zijn zeker geen optie. Met zo een onpersoonlijke manier zal je haar alleen maar meer kwetsen.

Ik zou zeggen, spreek ergens neutraal af en vertel haar dan duidelijk hoe het met jouw gevoelens zit en dat je het best moeilijk vind dat je haar op deze manier moet kwetsen.
Dit gebeurt nl. zo wie zo als ze zo gek op je is. Maar als je het op een nette manier verteld en met respect naar haar toe dan kan zij dit daarna op haar manier verwerken.
13 jaar geleden
Ik zou voor optie 5 gaan. Mijn vroegere vriend belde mij destijds op en zei dat hij mij wat onaangenaams moest vertellen. Hij vroeg of hij het per telefoon moest doen of dat hij naar mij toe moest komen. Ik voelde de bui al hangen maar wilde dat hij het mij persoonlijk zei. Zo zou jij het ook kunnen doen. Als zij niet in de gaten heeft hoe de vlag erbij hangt kan ze zich nog enigszins voorbereiden op een onaangename mededeling voor je bij haar bent. Persoonlijk de relatie beeindigen is natuurlijk stukken beleefder dan per telefoon of computer. Die opties zijn in mijn ogen laf. Een man moet een mán zijn en niet onnodig de gevoelens van de ander nog meer kwetsen.
13 jaar geleden
het beste is natuurlijk het haar persoonlijk te vertellen hoe moeilijk dat ook lijkt
en dan vooral ZONDER andere mensen erbij zodat ze wel de kans heeft zichzelf te zijn
je zult toch eerlijk moeten zijn, rot voor haar maar op termijn zal ze hopelijk beseffen dat een relatie met iemand die niet meer zo veel in haar ziet als andersom ook niet ideaal is. sterkte
13 jaar geleden
optie 5 of 6
in elk geval face to face.
wat een waardeloze opties is de rest, dat is een vreselijke manier om het uit te maken!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Optie 5 lijkt me mij de beste , en de meest persoonlijke . Het beste bij haar thuis , en ik zou hier niet te lang mee wachten , en de knoop doorhakken . Sterkte .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gewoon rechtstreeks tegen diegene zeggen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beste is om een afspraak te engageren of af te spreken om is goed te praten onder 4 ogen...

Wees niet oppervlakkig door met mail of telefoon de andere persoon zal met veel vragen zitten en zal het moeilijker kunnen verwerken dat de relatie stopgezet is...

Als jij eerlijk bent tegenover haar waarom je de relatie wilt stop zetten en er goed over praat en goed afscheid neemt is het beter om het te verwerken.

Kortom maak een afspraak met haar zo iets als meid we moeten praten....
Probeer de afspraak ook gezellig te houden drink nog is iets en praat nog wat en zeg dan vaarwel...
Na deze afspraak kunnen jullie zelf ook beslissen hoe het verder moet blijven jullie vrienden of is het beter dat jullie elkaar niet zien..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het open gesprek is het meest eerlijke en de argumenten die je gebruikt kies je vanuit wat jij denkt en voelt. Ga niet in gesprek met "jij doet dit niet"en ja maar verhalen,
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Recht in haar gezicht want het doet veel pijnde via mail sms enzz

Toegevoegd na 1 minuut:
Pijner. Bedoel ik
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
NIET aan het begin van het weekend: als zij heeeeeel dramatisch reageerd, is jou weekend helemaal verpest (en die van haar ook)!!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
doe het zo snel mogelijk.
en zorg dat ze geen valse hoop meer heeft , maar ga niet raar of tof doen om haar weg te jagen .

wees lief , voor de laatste keer !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
niet ?!

ik neem aan dat je ooit wel echt van d'r gehouden hebt anders begin je geen relatie. Ga eens met elkaar praten, misschien zijn er dingen die ervoor kunnen zorgen dat je het gevoel weer terug krijgt. ik heb ook wel eens gehad dat ik in een periode zat dat ik iets minder voelde, maar dat hoeft nog geen einde te betekenen. liefde kent zijn pieken en dalen, maar je moet er niet vanuit gaan dat alles op zijn plek valt zonder er iets voor te doen. Overweeg mijn antwoord eens.

Mocht het zo zijn dat het echt niet meer kan dat zou ik kiezen voor optie 5. doe het bij haar, als je heb bij jou doet moet ze nog eens naar huis gaan en dat is heel slopen voor een meisje/vrouw. je wilt je verdriet niet met iedereen delen en als ze nog over straat moet dan kan ze hier niet voor kiezen. optie 1 tot en met 4 moeten buiten beschouwing worden gelaten, dit is gewoon weg laf, het is de simpelste oplossing maar zeker niet de goeie. optie 6 zou ik ook niet doen, ik denk niet dat ze het aan wilt gaan nog een heel weekend met je door te brengen als het uit is. Die wilt even met rust gelaten worden of bij een vriendin zijn.

nogmaals, neem mijn eerste antwoord eens in overweging

succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Afspreken en vertellen dat je gevoel minder is geworden.
Je bent een halfjaar samen geweest jullie hebben iets opgebouwd, dan kun je het niet maken om het uit maken via een sms of mail.
Succes ermee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toen ik nog jong was kreeg ik van het meisje van wie ik heel veel hield..een klein briefje in mijn handen gestopt..op het ogenblik dat we net afscheid genomen hadden.

Thuis las ik de boodschap dat zij het wilde uitmaken..

Het eigenlijk al door middel van dit briefje uitgemaakt had, dus..

'Veel liever' had ik dit in een persoonlijk gesprek van haar gehoord om er tenminste nog over te kunnen praten.

Nu stortte mijn wereld compleet in en waren er een aantal vragen waarop ik het antwoord nimmer zou weten.

Een verkering uitmaken is nooit een prettige aangelegenheid..maar toch had ik heel graag van haar gezien dat ze mij gewoon eerlijk had verteld dat b.v. de vonk bij haar niet meer aanwezig was.

Wat ik jou dus aanraad is: Praat met dat meisje en vertel haar eerlijk welke jouw redenen/overwegingen zijn om haar te verlaten.

Behandel haar ook nu nog met liefde en respect en vang haar wat op..want bedenk dat er een tijd geweest is dat je nog wèl veel van haar hield.

Groet,

Ton
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aan het begin van een avond bij haar.

dat is voor haar een veilige plek en hoeft ze niet na het slechte nieuws nog naar huis te gaan vanaf jou.
ik heb dat zelf meegemaakt en geloof me, dat is niet nice.

ga naar dr toe! wees duidelijk! en wees vooral eerlijk. geen smoesjes van het ligt niet aan jouuuuu het ligt an mijjjjj. want als er een andere reden is voelt ze dat echt aan.
dus wees eerlijk tegen dr!

succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou met haar praten en dan eind van de week, maandag kan je met een schone start beginnen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aan de hand van eerdere vragen zie ik dat je met jezelf in de knoop zit. Werk daar eerst aan, want anders is elke relatie gedoemd te mislukken.

Als je niet al een ander hebt, of daar een oogje op hebt laten vallen, zou ik zeggen zet je schouders eronder en werk aan jullie relatie.

Ben je daar te slap voor dan moet je de moed opbrengen om een kerel te zijn om je woorden zo te kiezen dat zij toch nog steun aan jou heeft en dat jij wel vrienden wil blijven, en dat haar feestdagen geen donkere dagen worden.
Door bovenstaande opties aan te geven laat je al zien
wat jouw karakter is.
Ik denk dat zij beter af is zonder jou.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk niet echt dat er één beste manier is om zoiets te doen. Dit hangt af van je persoonlijkheid., karakter, de relatie die jullie hebben, dat is iets wat ik niet weet. Wat ik wel weet is dat er al veel goede antwoorden zijn gegeven die je kunnen helpen bij het maken van je keuze. Iemand teleurstellen dat je niet meer van diegene houdt, of niet meer verliefd bent, of niet meer verder wil is uiteraard nooit leuk. Echter ben ik van mening dat als je er écht niets meer aan kunt en wilt doen er een punt achter moet zetten. Het gras lijkt immers vaak groener bij een ander. Als je het niet meer ziet zitten behandel haar met respect, wees heel duidelijk en draai er vooral niet omheen. Integer zijn tegen een vrouw is het beste wat je kunt doen, ook bij het uitmaken. Tuurlijk zal ze boos worden, tuurlijk zal ze teleurgesteld worden, maar niets is slechter dan iemand aan t lijntje houden, dus doe het snel en laat haar niet wachten! Als je echt nog om dr geeft wil je t met respect doen, en alle opties die jij hebt opgenoemd getuigd van weinig respect tegenover je vriendin. Ga zo snel mogelijk naar haar toe en zeg wat je gevoel zegt, maar dan wel genuanceerd en met compassie!

Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is een feite een "slechtnieuwsgesprek". Daar zijn de volgende handvatten voor om de negatieve gevolgen van dit gesprek voor de ander zo veel mogelijk te beperken.

Inleiding
Houd de inleiding kort en zakelijk. Een formele setting, een serieuze uitstraling en een ernstig gezicht zetten de juiste toon voor het 'zwaar weer' dat komen gaat. Geef kort aan wat de aanleiding is voor het gesprek.

Deel de klap uit
Vertel zakelijk en zonder aarzeling je beslissing. Noem de belangrijkste argumenten en overwegingen. Laat de ernst van de boodschap doorklinken in je nonverbale gedrag. Zorg ervoor dat je gezichtsuitdrukking, toon en lichaamstaal dezelfde taal spreken als je woorden.

Help met verwerken
Geef de ander de gelegenheid het nieuws te verwerken. Dat doet iedereen op zijn eigen manier. Respecteer emoties en ontlading, ook als ze fel zijn, maar krabbel in geen geval terug. Wees duidelijk over het feit dat de beslissing vaststaat en dat er geen weg terug is.
In de verwerkingsfase is het belangrijk inlevingsvermogen te tonen. Dat doe je door te luisteren, samen te vatten en emoties te benoemen zodat de ander de woorden vindt om tot ontlading te komen. Laat je gesprekspartner merken dat je zijn gevoelens respecteert en dat je meevoelt.
Stelt de ander je de vraag 'Waarom?', dan herhaal je kort en zakelijk de belangrijkste argumenten. Geef een toelichting als zaken onduidelijk zijn maar ga niet in discussie over je argumenten.

Help bij het zoeken naar oplossingen
Zodra de emoties wat zijn gezakt, komt de vraag 'Wat nu?'. Soms komt de klap zo hard aan, dat je voor deze fase een nieuw gesprek moet plannen. Niet om alles weer dunnetjes over te doen maar om gericht te werken aan oplossingen. Plan het vervolggesprek op korte termijn. Laat de ander pas vertrekken als de ergste emoties zijn gezakt.

Maak afspraken
Maak heldere afspraken over het vervolg. Zet uiteen wat jij gaat doen en wat je van de ander verwacht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon zeggen; ik haat je, dus ik maak het uit sukkel!