Als je geen zin hebt om naar een verjaardag heen te gaan, maar je partner wil graag samen daarheen, hoe weet je dan wat het beste is om te doen?

Het is een verjaardag van een vriend van hem. Tot een jaar terug was ik ook bevriend met hem, maar toen het niet goed ging met mij afgelopen jaar heb ik niets meer van hem gehoord en was het duidelijk dat de vriendschap niet zo veel voorstelde. Daarbij is op de verjaardag ook een ex vriend met zijn vriendin en dat zorgt voor veel spanningen bij mij, waardoor ik dagen erna last heb hiervan.Nu wil mijn vriend graag dat ik mee ga, maar ik ben bang dat ik dan een terugslag krijg, nu het weer beter gaat met me en weer vrolijk de wereld inkijk. Wat kan ik het beste doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.9K

Het beste antwoord

Niet gaan.Je voelt je nu goed, laat het zo blijven en laat je door niets of niemand wat anders wijsmaken.Jij alleen weet wat een ontmoeting met die mensen teweeg brengt en hoeveel energie daar aan verspild zal worden.
Als je vriend het niet begrijpt probeer hem dan uit te leggen wat de gevolgen (ook voor hem )zullen zijn, en hij gaat niet meer aandringen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

praat er over met je vriend.
als je er echt zo tegenop ziet en je zo rot erbij voelt moet je gewoon lekker thuis blijven.
dat moet je vriend toch wel begrijpen als hij je een beetje kent
13 jaar geleden
Gewoon gaan en jezelf overwinnen, dat is een heerlijk gevoel en je zult verbaasd zijn over jezelf.
Het is even over een drempel heen stappen, als je het nu niet doet ga je steeds meer tegen dit soort dingen opzien.
Ik had een tijd terug ook zoiets en ben gegaan, een heleboel waren verbaasd dat ik gekomen was omdat ze er al vanuit waren gegaan dat ik niet kwam.
Ik had de hele avond een gevoel van, zie je wel ik kan het en dat voelde grandioos!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe lang is je vriend chagrijnig als je niet mee gaat? Als dat langer is dan het verjaardagspartij gaat duren is de efficiente oplossing dat jij bakzeil haalt en naar het partijtje gaat. Als hij echter niet lang van slag is, zou ik lekker thuis blijven!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met alle respect maar u moet niets forceren om een ander te behagen. Zeker niet als het om een ex gaat.
Mocht uw partner zich daarin niet kunnen vinden,
dan is dat een typisch geval van pech gehad.

Vanzelfsprekend accepteert u zijn standpunt om niet met
u mee te gaan naar een visite van uw keuze.
Maar blijft dat over en weer gaan dan zou ik me toch wel afvragen of uw relatie wel spijkervast is.

Er zijn legio redenen om ergens te komen danwel weg te blijven. En u hoeft er niet om te liegen, neem de koe bij de horens en zeg het hem recht voor zijn raap.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voet bij stuk houden, en niet gaan. Je hoeft geen stress op te zoeken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat ik zorgelijk vind is dat jij zo van slag raakt door die ex-vriend met zijn vriendin.
Terwijl je nu toch een nieuwe vriend hebt.
Dat is niet goed.

Misschien wil jouw vriend juist daarom wel dat je meegaat.
Om dat hij wil laten zien dat jij nu bij hem hoort.

Omdat je nu eenmaal niets meer te maken hebt
met die ex-vriend.

Daar moet je echt aan werken hoor!

Anderzijds: Als het om een verjaardag gaat, dan kun je die best over slaan. Laat jouw vriend maar alleen gaan. Uiteindelijk heb jij jouw eigen leven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat ik doe: als ik er alleen niet zo enorm naar uitzie, ga ik mee. Kleine moeite, groot resultaat.

Als ik echt niet wil, ga ik gewoon niet. Ik zit niet aan mijn man vastgegroeid. Daar is geen drama voor nodig, ik zeg gewoon dat ik die avond verstek laat gaan en wens hem veel plezier op de verjaardag.

Is het echt zó'n groot issue dan als je niet gaat?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik gok dat je vriend graag wil dat je meegaat omdat hij het gevoel kan hebben dat iedereen gaat speculeren waarom je er niet bent en dan naar hem kijken.

praat er op die manier over en kies samen wat erger is. Jij niet naar je zin op een feestje of hij van de subtiele hints van (eigenlijk vervelende vrienden) dat ze "het best begrijpen".

Evt maar moet je willen, kiezen jullie samen dat je niet gaat en heb je een MEGA smoes, kaartje voor concert of afspraak met je moeder of zo
13 jaar geleden
Ik denk, als ik je verhaal zo lees, dat je een gevoelig persoon bent. Misschien is het fijner voor je als je je leven niet meer zo laat beheersen door anderen. Laat het los. Natuurlijk is het niet leuk dat er vervelende zaken gebeurd zijn. Je bent misschien gekwetst. Maar als dat zo is en je zit er nog mee, zorg ervoor dat je dat kwijtraakt. Door bijvoorbeeld met de bewuste persoon in gesprek te gaan en je gevoel over het hele gebeuren te uiten. Al doet hij er niets mee, dan ben jij het kwijt en kun je verder met je leven. Dan levert zo'n verjaardagsfeest ook weinig stress meer op omdat je op emotioneel vlak voorgoed met de gebeurtenis afgerekend hebt. Je vergeet het wellicht niet, maar "vergeeft" het wel. Dat geeft ruimte en vrijheid.

Als je zover nog niet bent en je ziet het verjaardagsfeest echt niet zitten: ga dan niet. En leg dat je vriend uit. Maar werk er wel aan. Want er zullen nog genoeg tegenslagen in het leven komen waar je mee moet "dealen".

Sterkte!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In eerste instantie zou ik lekker thuis blijven. Als jij je niet prettig voelt bij de situatie, moet je vooral je zelf niet gaan pesten door wel te gaan.
Mocht het echt een drama zijn voor je vriend dat je niet meegaat, dan zou ik met hem afspreken dat jullie bijvoorbeeld maar een uurtje blijven. Zo is hij samen met jou daarheen geweest en hoef jij je niet extreem lang ongemakkelijk te voelen. Allebei een beetje water bij de wijn gedaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het hangt ervan af wiebij wie dat is
als de persoon mij aanstaat,maar ik ben bv geen feestbeest zou ik wel meegaan
als ik degene niet mag bv mijn schoonmoeder zou ik niet gaan
dat wet mijn partner bijvoorbaat al
die vindt het na al de jaren niet erg om alleen te gaan