Waarom worden mensen (lees: meiden/ik) zo onzeker als potentiële partners niet of kortaf terug smsen? :)

Ik vind hem leuk! We hebben het super fijn en lief gehad afgelopen week, maar sinds twee dagen smst ie nauwelijks terug en is hij kortaf. Hij zegt zich niet lekker te voelen en dat hij het, als het over mij zou gaan, aan zou geven. Ik kan hem zo moeilijk echt bereiken en doortasten, juist nu ik zo graag wil weten hoe hij ons samen ziet. En nu voel ik me dus een beetje rot en onzeker...

Toegevoegd na 57 minuten:
O even voor de duidelijkheid: we kennen elkaar ongeveer 4 jaar, daten 2 maanden en afgelopen week ben ik drie dagen bij hem geweest (op uitnodiging van hem).
Dat bot zijn in zijn karakter schijnt te zitten (jullie zullen wel denken hoe komt ze daarbij, maar zijn gemeenschappelijke vrienden) en we vaker sms(/contact)-pauzes van een dag hebben, juist ook van mijn kant, en ik dat normaal niet zo erg vind, maar nu wel een beetje vragen bij krijg, omdat ik hem een beetje leuk begin te vinden :)
Enn last but not least: ik wel afwachten wil en mij ook zo probeer op te stellen!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.1K

Het beste antwoord

allereerst omdat jullie op een ander "level"zitten. Ik (lees: man) heb dat ook erg vaak, met name omdat ik jongere vrouwen (26 jaar vs jonger) date. Die meisjes genieten van hun vrijgezelligheid terwijl ik daar niets mee heb. Dan krijg je dezelfde kortaf-sms-sessies waar jij in lijkt te zitten. Dat heeft dus niet met vrouw/man zijn te maken, maar met het gegeven dat je (momenteel) op een ander spoor zit. Jij bent misschien opzoek naar een relatie, en hij misschien niet. Of misschien wel maar heeft hij een ander idee over hoe dat ontstaat (jij denkt na een leuke week meteen: dit gaat verder, hij heeft misschien andere ervaringen waardoor zijn criteria anders zijn gesteld, misschien moet het voor hem wel een maand leuk hebben zijn om jou als potentieel gegadigde te zien)..
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hey! Bedankt voor je antwoord! Ik heb zelf ook het idee dat het met verwachtingen te maken heeft. We kennen elkaar nu ongeveer 4 jaar, maar daten denk ik 2 maand (niet heel intentsief, hij woont aan de andere kant van het land). Wat ik een beetje gek vind is dat ik juist degene ben geweest die de boot een af hield, met name emotioneel. Initiatief kwam veelal vanuit hem, maar nu ik juist meer wil geven, lijkt dat omgedraaid te zijn. Even voor de duidelijkheid, ik ben afgelopen week 3 dagen bij hem geweest haha, dus vandaar dat ik het op die manier noemde. Dat was dus echt heel gezellig en fijn, en hij zei dat ook. En hij zegt ook heel duidelijk dat hij zich kut voelt en daarom korter reageert (dat doet hij altijd tegen iedereen, dat weet ik toevallig omdat ik hem langer ken). Maar juist na deze leuke dagen komt het zo tegenstrijdig op me over en word ik er onzeker van.
Ok. miss is dat ook wel omdat ik nu door krijg dat ik hem zelf ook wel echt leuk vind. Ik wacht het eerst af. Ik denk dat het wel te maken kan hebben met de sporen waar wij ons op bevinden!! Dat merkte ik sowieso al een beetje. Ik kan hem binnenkort vragen hoe hij over alles denkt (als dat iig niet vanzelf komt). Hopelijk stelt hij zich dan open op om zijn gedachten te delen. Ik merkte dat hij vaker gesprek afkapte wanneer ik over gevoelens enz begin.. Naa ik zie het wel even! Nogmaals bedankt! En ook platje hieronder :)

Andere antwoorden (5)

Dat is herkenbaar. Hoeveel smsjes heb je hem gestuurd?? Als het er veel zijn, kan ik me voorstellen dat hij er wat onrustig van wordt. Je moet als meisje, altijd afwachtend zijn. Dat vinden mannen veel interessanter. Dus mijn advies is voor nu, niet meer reageren en afwachten. Als je niks meer hoord, dan weet je genoeg. Ik weet dat het heel erg moeilijk is, maar dat is echt het beste, als je iets met hem wilt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
omdat je dan vanalles zelf moet invullen wat je graag als informatie had gehad.misschien kan je beter voortaan bellen in plaats van smsen..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pas op je tellen. Als je deze relatie, die nog zo pril is, een kans wilt geven dring je dan niet op; claim hem niet. Ook is het kennelijk nog te vroeg om over gevoelens te spreken. Ik weet dat het ongelooflijk moeilijk is je terughoudend op te stellen als je bezig bent verliefd te worden, maar toch zal je dat moeten. Anders voelt hij zich in een hoek gedreven en ben je hem kwijt. Wacht af hoe hij zich tegenover jou gaat opstellen.
13 jaar geleden
Je wordt onzeker omdat je zelf een interpretatie aan het signaal geeft waarvan je niet weet dat het klopt. Als je met die interpretatie aan de haal gaat, dan komen de wildste ideeën. Vervolgens komt je vriend weer en reageer je op hem met de wildste gedachten. Verbazing bij je vriend want die snapt er geen drol van. Hij legt de rede uit en zelf denk je: Was dat nou alles waarover ik zo mijn bol over heb laten bruisen. Dat is natuurlijk een leerproces en een signaal dat je van hem houdt. Toch kan zo,n bovengenoemde reactie heel wat narigheid geven.
Mijn tip is om na te gaan wat zijn bedoeling is voordat je gaat oordelen en mindfucken en ga erover in gesprek wat jouw behoefte is duidelijk communiceren. Luister ook naar zijn behoefte en stem af op elkaar.
Veel geluk samen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mannen hebben gewooon minder met sms, en die denken: ik heb al gezegd hoe leuk en lief ze is, dat hoeft toch niet iedere keer.
Vrouwen schijnen dat allemaal veel belangrijker te vinden. Hou dat in het achterhoofd, en je hoeft je een stuk minder onzeker te voelen