wat kan je voor een kindje van 7 kopen /waar houden hun van ?

mijn nichtje komt binnenkortnaar nederland en wil graag wat voor haar kopen ze komt uit canada en ze is zeven dacht eerst wat van prinsessen maar daar is ze nu wat te oud voor denk ik ik hoop dat jullie wat ideetjes hebben want vind het voor oudere kindere vanaf 5 bestmoeilijk aub geen kleren erg bedankt allemaal

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is op die leeftijd erg verschillend. Is het een buitenspeelkind of een binnenspeelkind. Houdt ze van knutselen of van spelletjes?
Wat voor prijsklasse denk je aan?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verschilt per kind natuurlijk. Sommige meisjes vinden prinsessenspullen geweldig, terwijl anderen juist graag zo'n waveboard willen. Vraag maar aan je tante/oom, die weet vast wel wat de smaak is van je nichtje. Misschien vindt je nichtje prinsessenspul juist helemaal niet leuk.

Antwoorden (11)

Alles van Little Pony
Alles van Dora
Kindermake-up
Meisjes lego
Verkleedspullen
Baby born

En wel prinsessen spulletjes..zijn ze nog lang niet te oud voor!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
misschien een leuke rug tas, knutsel pakketen, armbandjes met glitter, glitter stiften..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+de meeste meisjes zijn inderdaad dol op knutselen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Plusje Marion, meestal vinden kinderen zoiets met armbandjes en glitter ge-wel-dig.
Meiden van 7 vinden zichzelf stoer en je kunt inderdaad niet meer aankomen met prinsessenspullen (uitzonderingen daargelaten) Ik zal niet al te dure opties geven:

als ze van lezen houdt: een boek (leesboek of informatief
boek)
als ze van knutselen houdt: er zijn erg leuke
knutselpakketten bij de speelgoedwinkels (tasje
maken o.i.d.)
als ze van buiten spelen houdt: Stoepkrijt, (tweedehands)
skates, step
Als ze van spelletjes houdt: een typisch nederlands
gezelschapspel.

Andere opties: bij de Hema hebben ze hele leuke (betaalbare) spullen zoals experimentpakketten e.d.

Muziek?

Anders kaartjes voor een pretpark/dierentuin/voorstelling doen het natuurlijk ook erg goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een boek is erg leuk, omdat ook de ouders ervoor zullen zijn en ze beginnen nu te lezen in school.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kan ze niet inderdaad
Knuffels zijn altijd leuk.
Boekjes
Knutselspullen
kleurboeken-potloden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Prinsessenspullen (kunnen echt nog wel hoor)
Knutselspullen (kleurbeuk, glitterstiften, plakplaatjes, stickertjes, potloden etc.)
Poppen.
Barbies.
My little pony.
Pet shop poppetjes en spulletjes.
Lego (er is tegenwoordig ook hele leuke meisjeslego verkrijgbaar)
Playmobil.
Puzzels.
Verkleedkleren.
Spelletjes (memory, twister, dokter bibber etc.)
Dokterskoffertje.
Plastic serviesje.
Boerderijdieren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Playmobil of lego vinden de meeste kinderen heel leuk.
Ook zou ik zorgen dat ik een schetsboek en kleurpotloden, een schaartje en lijm in huis zou hebben, en bijvoorbeeld ook vouwblaadjes.
Daar kan je de leukste dingen mee maken.

En misschien een wegwerpcameraatje? Kan ze foto's maken en die, als ze weer thuis is, laten zien.
Kinderen van die leeftijd kunnen soms verrassend leuke kiekjes maken.

Verder staan er in de antwoorden die al gegeven zijn leuke tips, die ik zelf ook zou geven!

Een heel leuke tijd toegewenst met je nichtje!

Toegevoegd na 11 minuten:
De meeste kinderen vinden het erg leuk om koekjes te versieren. Zelfgebakken of kant en klaar gekochte.
Je kunt snoeplijm maken door een paar druppels water in een kopje met poedersuiker te doen. Goed roeren.
Met deze lijm plak je van alles op de koekjes, of, wat ook lekker is, cakejes. Voor een gekleurde snoeplijm gebruik je een paar drupjes limonadesiroop in plaats van water.
Er zijn kant en klare versierseltjes te koop van Baukje, maar die zijn vrij prijzig.
Smarties, rozijntjes, 'mannasnoepjes', maar ook b.v. hagelslag, vruchtenhagel en babymuisjes e.d. zijn heel goed te gebruiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer eens Polly pocket. Leuke kleine poppetjes. Ook handig weer mee terug te nemen in het vliegtuig (kan ze ook onderweg nog mee spelen).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met een rondje door de action heb je soms al veel voor weinig: gekleurd papier, goeie lijm, scharen met leuke randjes, spulletjes om (3D) kaartjes te maken, pakketjes voor het maken van leuke armbandjes ... Ze hebben er van alles!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
iets met creativiteit bv.
een leuk teken leerboek over sprookjes/fantasy figuren.
een kraaltjes pakket om zelf sieraden te maken.
op die leeftijd vinden ze het leuk om te glitteren.
kinder schilderijen met nummertjes om zelf te verven.
een grote leg puzzel met 500 tot 1500 stukjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb een dochter van net 8 jaar, en waar zij mee speelt:
- Polly Pocket
dit zijn een soort mini-barbietjes, met allemaal verkleedkleertjes van rubberachtig spul die makkelijk aan en uit te trekken zijn. Je hebt er ook allerlei attributen bij zoals winkel/auto enz. enz.
- Littlest Pet Shop
dit zijn een soort kleine diertjes met bewegende koppies. Ook hier heb je allerlei attributen bij.
- Diddl.
Mijn dochter heeft heel veel van diddl, van briefpapier (kan ze je een keer een brief sturen, dus gelijk een leuke hint) tot dagboek met slot en alles wat daartussen zit. (ook heel veel van die kleinere notitieblokjes) Vooral dat dagboek is een topper, en ze heeft er ook alweer één op haar wensenlijstje staan.
- TopModel boeken
Dit zijn een soort tekenboeken met modellen die je helemaal zelf moet aankleden (niet inkleuren, maar ook de kleren eraan tekenen). Ook hiervan heb je best veel spullen, zoals ook kleinere aantekenblokjes. Google maar eens op TopModel tekenen
- Verder is mijn dochter echt gek op allerlei soorten van schrijfblokjes en leuke pennen. Met haar vriendinnen zitten ze dan van alles aan elkaar te schrijven. Echt heel leuk en ook helemal niet duur.

Succes ermee, en veel plezier met je nichtje.