Bestaat er zoiets als een plaswekker, maar dan als horloge?

Mijn dochter van 5 plast nog regelmatig in haar broek. Een deel van de verklaring is dat ze een erg kleine blaas heeft, dus als we haar 30-45 minuten na een vol glas laten plassen, is het aantal ongelukjes al een heel stuk minder. Nou zijn we er natuurlijk niet altijd bij (school, vriendinnetjes, opvang, etc.). Nou dacht ik, als je nou een soort horloge hebt waar je zodra je je glas leeg hebt op een knopje drukt en waarbij dan na en ingestelde tijd een alarm afgaat, dan kunnen we daarover misschien wel afspraken met haar maken. Het moet wel heel simpel zijn: ze is pas 5 1/2 en kan nog niet klokkijken.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het is in elk geval een goed idee!

Het beste antwoord

Sterker, er bestaan echte plaswekkers in de vorm van een horloge. Plaswekkers zijn gebaseerd op het leren herkennen van een volle blaas. Doorgaans worden ze gebruikt bij bedplassen maar ze zouden, juist door die horlogevorm, overdag ook bruikbaar kunnen zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

misschien is een kookwekkertje wel een oplossing.
die kan ze zelf draaien op een bepaalde tijd
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed idee, maar doen we al. Op school werkt het, maar probleem is bijde overblijf, vriendinnetjes etc. Ik zoek dus iets dat ze altijd bij zich kan dragen.
Misschien is een stopwatch met alarm setting iets?Kan met een koordje om je nek.

Toegevoegd na 1 minuut:
stopwatchwinkel.nl
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Plaswekkers, om een bepaalde tijd je kind uit bed halen tijdens de slaap om te plassen... ik krijg er de rillingen van.
Er wordt dan namelijk heel veel aandacht gegeven aan wat fout gaat.
Volgens mij kun je het beste eens langs een MatriXcoach gaan. Dit kan op een eenvoudige manier helpen bij het aanleren van nuttiger gedrag/gedachten/overtuigingen.