Weet iemand de auteur van deze zin?:

"De kunst van het volwassen worden is niet zelf gelijk te krijgen maar de ander in zijn waarde te laten. De ruimte die dan ontstaat is goed voor de groei".
Helemaal letterlijk is het waarschijnlijk niet. Deze zin stond kort geleden op GV maar is nergens terug te vinden.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (2)

Een citaat van Albert Einstein is: "De werkelijke waarde van een mens kan worden gevonden in de mate waarin hij bevrijding van zijn eigenbelang heeft bereikt". Misschien is de zin hierop gebaseerd.
13 jaar geleden
Als je deze hele zin Googlet dan kom je op een reactie (nr 18) op een NRC artikel over de luie ambtenaar.
Ik denk dat die persoon het citaat ook weer iets anders heeft gebruikt dan het oorspronkelijke.
Google en gij zult vinden!