Hoe krijg ik mijn kindje zindelijk s nachts?

Eerder vroeg ik om me kindje zindelijk te krijgen en dat is nu gelukt!!!
Al ruim 2 maanden gaat ze uit zichzelf naar de wc,keurig allemaal, maar nu wil ik naar de nacht toe.
Hoe krijg ik ze 's nachts zindelijk?

Toegevoegd na 11 uur:
Het is niet zo dat ik de druk opvoer, ik ben een echte voorstander van het kind, kind laten te zijn.
Alleen ben ik dan begonnen met haar zindelijk te maken, zonder druk, stress, of wat dan ook, maar ik zie aan haar dat ze het super vindt nu ze geen luier meer omhoeft.
Ze komt van straat naar binnen om te plassen, tijdens het spelen gaat ze, dus ik hoef helemaal niet eens te zeggen, van goh moet je niet een keer een plasje doen?
Daarom de vraag voor s nachts.
We moeten toch een keer ergens beginnen, en als dat betekend dat we het aan gaan zien, dan doen we dat en als een zeiltje helpt doen we dat.
Nooit zou een druk op me kindje leggen, integendeel zelfs.
Bedankt voor jullie reacties.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Misschien niet het beste antwoord, maar bij onze kleine ging dat vanzelf. De eerste paar nachten wel een onderlegger gebruikt, maar na een aantal droge nachten was dat niet meer nodig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Probeer is een plaswekker. Gewoon standaard dezelfde tijd je kind wekken bv 01:00, en dan naar het toilet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat gaat gewoon vanzelf. Laat haar voor het slapen nog even op het potje of de w.c. en uiteindelijk zul je merken, dat ze 's morgens nog een droge luier heeft. Ze moet er gewoon naartoe groeien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het kind nog maar 2 maanden overdag zindelijk is zou ik daar van genieten en nog niet de druk opvoeren in de nacht.
Controleer regelmatig of de luier nog droog is direct bij het wakker worden, gebeurt dit regelmatig start dan pas met zindelijkheid in de nacht.
Begin met het kind op de wc te zetten als je zelf naar bed gaat, anders wordt het wel een heel lange periode van niet plassen.
En zorg ervoor dat het minimaal een half uur voor het naar bed gaan/plassen geen drinken meer behoefd.
succes en vergeet niet dat een kind ook kind mag zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij mijn dochter hielpen de cherry plumdruppeltjes van de Bach Bloesem erg goed.
We hebben haar iedere dag die druppeltjes gegeven en haar tegelijkertijd ieder avond/nacht later opgenomen. Ze stond er zelf ook helemaal achter, ik denk dat dat ook belangrijk is.
(meer info: scroll bij mijn link even naar beneden tot punt 6)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3 jaar en 9 maanden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
O, en ik vraag me ook nog af (gewoon omdat ik nieuw ben) waarom ik geen waardevol antwoord heb gegeven.
De vraag van Sjaan was hoe ze haar dochter zindelijk kan krijgen ´s nachts, en volgens mij heb ik daar antwoord op gegeven. Weliswaar een "eigen-ervaring-antwoord", maar desalnietemin een serieus antwoord.
Uit jouw vorige vraag en de reacties daarop heb ik begrepen dat het kindje nog geen drie jaar is.
Dan zou ik niets doen.

Het komt vanzelf goed.
Mijn ene kleindochter was met 3 jaar helemaal zindelijk en mijn andere kleindochter krijgt met haar 6 jaar nog steeds iedere nacht een luier om, omdat de moeder dat
gemakkelijker vindt.
Ik vind dat wel twee uitersten.

Ga in ieder geval met zo'n kleintje er geen punt van maken.