Mijn dochter van 10 wil graag een stereoscoop. Heeft iemand tips hoe ik voor haar een mini labo kan helpen inrichten?

Het zou leuk zijn om een plaatsje te creeren die het voor haar allemaal nog boeiender en uitdagender maakt. Welke tips kan men mij geven.

Toegevoegd na 1 uur:
Ik bedoel een stereomicroscoop http://www.leermiddelen.be/contents/nl/d192.html

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1K

Antwoorden (3)

Wat heeft een stereoscoop met een labo(ratorium) te maken?
Bedoelt ze misschien een microscoop?
Voor uitleg stereoscoop zie link.
13 jaar geleden
Ik heb sterk het vermoeden,dat je iets anders dan een stereoscoop bedoelt. Dat is n.l. een kastje met 2 lenzen,waardoor je plaatjes in stereo kunt bekijken. Bedoel je geen microscoop?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn voor kinderen hele leuke pakketten te koop, met reageer buisjes, vloeistoffen, brandertjes (wel als ouder bij blijven) enz. om experimenten te doen.