Er is een kind van 9, die meisjes slaat en die vandalisme pleegt (of hoe je zoiets zegt). Hoe kan ik dit aanpakken?

Hij is een jongen van 9 en ik ben een jongen van 13. Ik wil niks terugdoen want zo ben ik niet en ik ben bang dat hij me een keer terugslaat met zijn vrienden. Mijn ouders zijn al een keertje naar de moeder van het kind geweest maar die doet er niks aan. Wat kan ik doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Ga eens samen met je moeder naar een wijkagent die is vast wel bereid om met de ouders en het meisje te praten.

Toegevoegd na 35 seconden:
Sorry, meisje moet jongen zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Een stuk of 5 slachtoffertjes bij elkaar roepen en dan het joch err over onderhouden, verbaal dan wel fysiek.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Fysiek worden is nooit een oplossing
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik laat de keus open, ik adviseer niets.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
O jawel, soms gaat er niks boven een potje terugmatten. Er zijn nu eenmaal kinderen die de link tussen oorzaak en gevolg alleen op die manier op het netvlies krijgen. Kijk maar naar het dierenrijk, daar doen ze het altijd zo en daar werkt het prima. Als praten niet meer werkt, matten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@sjaan/NBK: als de ouders van het kind in kwestie er niets aan doen en met het kind zelf is ook niet te praten, dan is een schop onder z'n kont de enige oplossing nog. De politie heeft me dat zelfs eens aangeraden te doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik begrijp jullie redenatie ook wel, vind zelf alleen dat geweld nooit oplossingen bied, hoe verleidelijk het misschien ook is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als hij van een groter iemand een keer een schop krijgt, dan laat hij het de volgende keer wel uit zijn hoofd. Probleem opgelost. Misschien niet zo leuk voor dat joch, maar uiteindelijk, als je geen niet-fysieke oplossingen meer resteren, moet je je afvragen wie het hier moet lijden, de probleemveroorzaker of de slachtoffers?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ben het met je eens Moolkeesje; waarom moeten een aantal kinderen de dupe zijn van zo'n klier!
Aanpakken die hap, dan laat hij het een volgende keer wel; uit zijn hoofd om de boel te tiranniseren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, lekker verstandig... dan kan je voortaan nooit meer in je eentje rondlopen en moet je altijd zorgen dat er anderen bij je zijn.... want de volgende keer dat je alleen bent, word je ongetwijfeld nog veel harder teruggeslagen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Fynnya: Dus niks doen en geslagen worden is beter?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Widar: nee, absoluut niet. Maar voor zover ik begrijp, wordt de vraagsteller zelf niet geslagen, maar ziet de vraagsteller dat anderen geslagen worden.
En dan lijkt het me uitermate onverstandig om je ermee te bemoeien op een manier die vraagt om wraak....
Want dat is het probleem met kinderen die op die manier bezig zijn met macht, die kunnen er absoluut niet tegen om zelf vernederd te worden, en die zullen heel hard zorgen dat ze onkwetsbaar worden, en dat is meestal door nog veel meer geweld te gebruiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Fynnya: Daar heb je wel een punt, dat de vraagsteller niet zelf wordt geslagen en zich er dus mee zou gaan bemoeien. Dat is altijd een heikel punt. Je moet dan heel goed gaan afwegen of je je niet ergens mee bemoeit wat je eigenlijk niet aangaat. Maar van langs de kant staan toekijken wordt ook niet alles beter. Als er weer eens iemand in elkaar is geslagen, zijn er altijd verhalen van mensen die erbij stonden en ernaar keken. Als ze wat hadden gedaan, was het misschien anders verlopen. Blijft lastig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Fynnya: Overigens heb ik ook wel voorbeelden uit eigen ervaring dat geweld wel degelijk kan helpen. Ik werd vroeger op de lagere school vaak gepest. Tot ik zo kwaad werd (gebeurde haast nooit) en er eentje op z'n smoel sloeg. Dan was het een paar weken rustig. Als brugpieper werd ik eens lastiggevallen door een viertal schlemielen, die me m'n fiets niet wilden laten pakken. Tot er een (hele grote en brede) vriend van me aankwam en de leider van het stel opzij mepte. Probleem opgelost, ook al had hij er niets mee te maken. Dat was zo'n 25 jaar geleden. Toen werd iets anders tegen geweld aangekeken als nu. Als je toen iets uitspookte, kon het voorkomen dat je van een volwassene een schop in je kont kreeg. En dan hoefde je niet huilend bij je ouders aan te komen, want die vroegen alleen wat je dan gedaan had en gaven die persoon vervolgens gelijk. Zo werden er heel wat zaken opgelost, die tegenwoordig onopgelost blijven, omdat men niet meer durft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Widar: ik zeg absoluut niet dat de vraagsteller het gewoon maar moet negeren en blij moet zijn dat ie zelf niet gepakt wordt. Ik vind het een hartstikke goed idee dat de vraagsteller iets wil doen om de slachtoffers te beschermen. Ik vind alleen deze manier onverstandig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Fynnya: Dan zijn we het grotendeels met elkaar eens :) Misschien handiger om er een volwassene bij te halen, die al dan niet schoppen onder konten kan geven.
als dat kind bij je op school zit ..zou je dit ook met een leraar kunnen bespreken.
en die gaan wel met de ouders van hem praten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Naar de politie gaan, zij zal wel moeten luisteren naar je en misschien dat hun die ouders van dat kind eens kunnen aanpakken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je ouders zijn al naar die moeder geweest en die doet niks?

Als een kind van 9 zich zo misdraagt en de ouders
[ moeder] doet daar niets mee, dan is er wat aan de hand.

Overleg eens met jouw ouders of het niet zinnig kan zijn eens te bellen met het AMK.
(Advies- en Meldpunt Kindermishandeling). Ook als u het niet zeker weet.
Het AMK is te bereiken via 0900- 123 123 0.
http://www.watkanikdoen.nl/?wt.srch=1&wt.mc_id=adwords&adid=9994640959&campaign=AMK&adgroup=search&keyword=kindermishandeling