welke boeken zijn er goed om te lezen over het syndroom van asperger want er is zoveel om te lezen.ik zoek gericht een boek voor mijn dochter van 17

ze heeft pas gehoord dat ze het syndroom van asperger heeft.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.8K

Het beste antwoord

Ik heb zelf een dochter met het syndroom van Asperger en kan de volgende boeken aanraden:

Tony Attwoord: "Het syndroom van Asperger : een gids voor ouders en hulpverleners"

Tony Attwood: "Hulpgids Asperger-syndroom : de complete gids"

Martine Delfos: "Een vreemde wereld : over autisme, het syndroom van Asperger en PDD-NOS : voor ouders, partners, hulpverleners en de mensen zelf"

Daniel Tammet: "Op een blauwe dag geboren : een geschiedenis : indrukken van een autistische jongen met een bijzonder brein"

Martine Delfos heeft meer boeken over autisme geschreven. Ook boeken die geschikt zijn voor je kind, om alleen of samen te lezen. "De wereld van Luuk" is een simpel en kort boekje om aan anderen te laten lezen, zodat ze een klein beetje ervan begrijpen. Een beetje bibliotheek heeft wel een paar van haar boeken staan.

Zelf ik heb mijn kind het eerste boek op mijn lijstje laten lezen en dat schiep voor haar aardig wat duidelijkheid. Maar ze was toen ook al 10 en informatie zuigt ze op als de beste.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/het-syndroom-van-asperger-druk-1/666877303/index.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien zit hier iets bij. Ik weet wel dat er verschillende ervaringsboeken over zijn geschreven. Bij een goede boekhandel weten ze dat wel. Of misschien kan iemand anders nog iets vinden.

Sterkte ermee. Zie het niet teveel als een ziekte, want mensen zijn gewoon allemaal verschillend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb zelf het boek gelezen "de spiegel van mijn ziel" van dawn prince-hughes, het is een ervaringsboek van een vrouw met asperger.
meer een boek voor volwassenen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
voor school en anderen gaf ik het boekje "autisme is zo gek nog niet" mee. Aanrader. lekker compact ook. mijn zoon was toen 12.
Gery Quak en Karel Smeets
ISBN 90 6508 498 3

verder in de bieb heel wat gelezen, zowel informatieve boeken als boeken geschreven door autisten

Autisme... en nu?
Giel Vaessen
Informatie voor ouders van autistische kinderen en jongeren.
Jaar:2010

Pubergids autisme
een praktische handleiding
Caroline van der Velde
Praktische leidraad voor pubers met autisme om met hun aandoening om te gaan en om zichzelf te ontdekken.
Jaar:2007

Oudergids autisme
een praktische handleiding sociale vaardigheden
Caroline van der Velde
Gids voor ouders en opvoeders voor de omgang met autistische kinderen.
Jaar:2004

Autisme en Asperger-syndroom
de stand van zaken
Simon Baron-Cohen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pubergids Autisme is een superleuk boek. Mijn zoon heeft het ook meegenomen naar school, wat voor bepaalde mensen best een aantal dingen verduidelijkte.