Mag een homofiel koppel/echtpaar kinderen krijgen?

In jouw mening. Ben er zelf niet helemaal uit. Denk niet dat het in het belang van het kind is om bij een homofiel echtpaar op te groeien. Maarja wil ook niet die mensen de kans ontnemen om kinderen op te voeden.
Denk toch dat het belang van het kind bij mij zwaarder weegt.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jij zei als reactie op iemands vraag:"Ik gun ook iedereen de vreugde van kinderen, vind het alleen moeilijk om te bepalen of het voor het kind ook wel zo goed is. Net zoals met gehandicapten, daar ben ik overigens wel van overtuigt dat er grenzen aan moeten zitten." Ik zou graag willen weten hoe je dit bedoelt; ik denk niet dat je geestelijk beperkten en homofielen kan vergelijken!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, de vergelijking doelt op het opvoeden van kinderen. Iemand anders had vandaag de vraag gesteld of verstandelijk gehandicapten kinderen mogen krijgen.
Uiteraard trek ik geen vergelijking tussen verstandelijk gehandicapten en homofielen.
Ik heb eerder ook al iets gezegt over financiele middelen, ik probeer alleen een beetje de grenzen en meningen over het recht (met de plichten) van kinderen krijgen duidelijk te krijgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is deze vraag uberhaupt wel te beantwoorden ? Een ieder moet voor zichzelf bepalen of ze eraan beginnen. Gelukkig hebben we in nederland de mogelijkheid geschapen voor adoptie door paren van het gelijke geslacht. Op dit soort vragen zullen altijd positieve en negatieve reacties op komen. Tja 1 antwoord is ook hier van toepassing. Mensen volg je hart in deze beslissing...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@ de Boender: Waarom stel je een vraag en ga je bij bijna elk antwoord er tegen in met hoe we ''anders over het antwoord/vraag moeten denken'' als het antwoord niet in jouw straatje ligt? Je hebt in je vraag je mening toch al verteld, dus die weten we toch al? Nu moeten sommige mensen hun mening steeds verdedigen terwijl jij juist om hun mening vroeg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zie niet waar ik er tegenin ga, probeer alleen meer duidelijkheid te krijgen. Ik zeg zelf dat ik er nog niet helemaal uit ben, en dat ik voor allebij de kanten van het verhaal symatie heb.
Hoe kan een antwoord dan niet in mijn 'straatje' liggen. Ik vind alleen dat sommige antwoorden naief en kort door de bocht zijn.
Enige wat ik gedaan heb is bij hun antwoorden een wedervraag stellen, dat sommige dit opvatten als homofobie ofzo is niet mijn probleem.

Antwoorden (26)

Als ze een kind adopteren, is het wellicht beter af dan zonder ouders op te groeien.

Ik zie overigens niet waarom de zorg slechter zou zijn. Ik zou alleen maar zeggen dat de zorg 'anders' is. Bovendien kun je niet zo maar adopteren; je ondergaat een hele screening. Heterokoppels worden niet gescreend. Misschien is het dus zelfs wel beter...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ze kinderen uit Afrika o.i.d. adopteren hebben die kinderen het nog altijd beter bij een homokoppel dan waar ze vandaan komen. Dus dan mag het van mij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk wel dat je kan stellen dat opgroeien in een 'normaal gezin' beter voor een kind is.
Het is alleen zo dat er lange wachtlijsten zijn voor adoptie, dus eigenlijk gaat dit argument niet op..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, bij deze vraag moet je je antwoord goed formuleren, anders
word je neergesabeld
Hoewel ik kinderen alleen maar interessant vind zo gauw ze op zichzelf wonen. Zou mijn vriendin/partner/echtgenote/whatever van mij best een kind mogen krijgen...

Daarbij denk ik niet dat het aan jou is om te bepalen wat in het belang van het kind het beste is...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De vraagsteller mag van mij best een mening hebben... Ik zeg alleen dat ik denk dat het niet aan de vraagsteller is om te bepalen wat in het belang van het kind het beste is... Dit zijn twee verschillende dingen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee ik ben ook niet gespecialiseerd in kinder opvoeding, maar mijn gevoel zegt dat het beter voor een kind is om in een 'normaal' gezin op te groeien.
En als blijkt dat dat inderdaad zo is, dan ben ik er dus tegen.
Belangen van het kind wegen natuurlijk het zwaarst! Maar ik zie absoluut niet in waarom een stabiel homoseksueel paar geen kinderen zou kunnen opvoeden. Het feit dat je niet zowel een vader als een moeder hebt? Blijkt in de praktijk heel weinig uit te maken. Het enige echte probleem wat ik kan bedenken is dat die kinderen misschien gepest zouden worden ofzo, maar dat vind ik een hele laffe reden om het allemaal maar te laten. Dit moet gewoon sociaal geaccepteerd worden en dat kan alleen maar als mensen laten zien dat het gebeurt, dat het goed gaat, en dat er niks mis mee is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat het kind dan niet de invloed van het andere geslacht meekrijgt. Stel je voor een meisje wat door 2 mannen opgevoed wordt. Het kan natuurlijk goed gaan, maar voor mijn gevoel klopt het niet. Of een hetero jongen door 2 mannen....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat het voor jouw gevoel niet klopt wil niet zeggen dat het niet werkt, er de eerste kinderen die door een homo echtpaar opgevoed zijn, zijn nu volwassen en er is echt niks mis met die mensen hoor! waarom zou je perse allebei de geslachten nodig hebben? er zijn ook genoeg kinderen die in eenoudergezinnen opgroeien, dat is veel moeilijker
Ik denk niet dat het kwaad kan voor een kind om bij homofiele ouders te wonen. Denk dat zij ook best in staat zijn om een kind op te voeden. Een kind zal echt niet zomaar homo of lesbi worden als hij of zij homofiele ouders heeft, je word immers geboren als homo of lesbi en niet gemaakt......
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee maar je kan het wel onderdrukken. Dan werkt het dus andersom, zoals het altijd bij homo's gewerkt heeft...
Ja, ik ziet het probleem niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, geen probleem.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat het belangrijker is om te stoppen met het specifiek benoemen van groepen als 'hetero', 'homo', 'lesbienne', 'Bi' etc. Wanneer iemand van iemand houdt en een relatie heeft, dan is er de mogelijkheid om te trouwen. Als men getrouwd is, gaat voor veel maatschappijen vaak de volgende stap: Kinderen een rol spelen. Er zijn mensen die kinderen krijgen terwijl ze dit eigenlijk niet horen te doen (verkeerde levensstijl, onvoldoende mentale vermogens, etc) en er zijn mensen die geen kinderen kunnen krijgen terwijl ze het heel graag zouden willen.

Mag een echtpaar kinderen krijgen? Ja.
Een 'homofiel' koppel mag ook kinderen krijgen (dan wel zelf via inseminatie, dan wel via adoptie), zolang ze het kind met de juiste normen en waarden opvoeden. Immers, wanneer je uitgaat van het grondbeginsel dat homofilie aangeboren is, zal een kind dus niet homofiel gedrag gaan vertonen omdat hij/zij toevallig homofiele ouders heeft. Daarnaast zal het waarschijnlijk een betere tolerantie voor verschillen in de samenleving verkrijgen, omdat de eigen thuis situatie een niet alledaagse is.

Er zijn veel mensen die eigen normen en waarden verwarren met de belangen van het kind:
Nee, een paar van gelijke sexe moet geen kinderen krijgen want da's vies. (euh, en als jij een kind krijgt, is het dus niet vies?)
Nee een paar van gelijke sexe moet geen kinderen krijgen want dan leert het verkeerde relatie situaties...(dus ouders die 'hetero' zijn, maar snel scheiden omdat 1 toevallig zich altijd in een 'hetero' keurslijf heeft gehuld is beter?)
Enzovoort enzovoort.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is zoveel niet in het belang van het kind, maar het allerbelangrijkste voor een kind is een stabiele omgeving en een rustige relatie. Ik kan mij goed voorstellen dat kinderen van gescheiden ouders achteraf liever bij een gelukkig homo-paar hadden gewoond.

Maar wellicht hebben kinderen van een gescheiden homo-paar wel gewoon dubbel-pech, ik zou het niet weten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha die laatste is mooi, maarja in feite ga je het uit de weg als je begint te vergelijken met gescheiden ouders/alleen staande ouders etc. Daar wordt meestal niet voor gekozen, en een homofiel paar (die gezamelijk geen kind kunnen verwekken) maakt heel duidelijk de keuze.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jij stelt nu dat homofiel zijn een keuze is, maar dat betwijfel ik. Kinderen krijgen is doorgaans wel een keus, zeker voor een homopaar. Scheiden trouwens ook...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
............ Ik stel helemaal niet dat homofiel zijn een keuze is. Ik zeg dat een homofiel paar de keuze maakt om kinderen te nemen en in die situatie op te voeden. In tegenstelling tot alleen staande ouders/ gescheide ouders, die niet de keuze maken hun kind alleen op te voeden, of in gescheide situatie.
Als je kijkt naar de beroemdheden kijkt is het gewoon normaal dat kinderen worden geadopteerd. Landen zoals Afrika, India, en nog meer arme landen staan dat gewoon toe.

Lijkt me heerlijk leven. Zo van de straatstenen in een G2 prive jet naar je penthouse in New York. Niks mis mee!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lijkt me geen probleem.

Je viert alleen geen moederdag of vaderdag maar
moedersdag of vadersdag :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Slechte vraag, natuurlijk mag en kan dat. Wat heeft seksuele voorkeur in vredesnaam met het opvoeden van een kind te maken. Is die er altijd bij in de slaapkamer of zo?

Toegevoegd op 12-05-2009 17:41:43
Slechte vraag bedoel ik trouwens niet maar meer dat het iets is wat niet ter discussie zou moeten staan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik gun ook iedereen de vreugde van kinderen, vind het alleen moeilijk om te bepalen of het voor het kind ook wel zo goed is. Net zoals met gehandicapten, daar ben ik overigens wel van overtuigt dat er grenzen aan moeten zitten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind dit ab-so-luut niet vergelijkbaar met gehandicapten! Zie jij homofielie als handicap?
Gehandicapten, of geestelijk beperkten, kunnen aantoonbaar hun kinderen niet de optimale opvoeding e.d. geven die ze nodig hebben. Maar bij homoparen is dat niet het geval.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe kom je er in godsnaam bij dat ik homofilie als een handicap zie. Als je gewoon rustig de zinnen leest en niet woorden uit verschillende zinnen met elkaar gaat husselen zie je dat dit totaal niet is waar ik op doelde.
Absoluut mogen ze dat. Zie er geen probleem in.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Absoluut! Er zijn net zoveel ´gangbare´ heterokoppels als homokoppels die hun kinderen (al dan niet op een biologische manier verkregen) verkloten, mishandelen, verwaarlozen, enzovoorts. Evenals allebei de koppels hun kinderen even goed kunnen opvoeden.
Het belangrijkste is natuurlijk hoe het kind terecht komt, maar waarom zou het kwaad kunnen? Het zijn gewoon 2 mensen die van elkaar houden en die van het kind houden. Meer heb je niet nodig lijkt me :)

Het hoeft trouwens niet altijd door adoptie plaats te vinden; een mannenpaar en een vrouwenpaar kunnen ook samen kinderen nemen: 1 man en 1 vrouw gaan dan door kunstmatige inseminatie kinderen krijgen. Mijn oom heeft dat gedaan, het zijn mooie, gezonde, vrolijke, lieve, en normale kinderen.

Trouwens, ik ben ervaringsdeskundige ;) en als ik eerlijk ben: I turned out fine.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
oké, blij om dat te horen. Ik gun het natuurlijk iedereen om de vreugde van kinderen te ondervinden.
Vraag mezelf alleen of het wel zo goed voor de kinderen is, en de mensheid in zijn algemeen.
(zelfde met kunstmatige inseminatie voor mensen die niet zwanger kunnen worden, als met alleen staande (keuze) moeders.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is niet goed of slecht voor de kinderen, niet anders dan als ze opgevoed worden door heteroparen. Ik ben niets anders dan vrienden/vriendinnen, alleen het verschil dat ik door een homopaar ben opgevoed. Verder denk ik eerder dat het slechter voor de mensheid is, dat debielen (mensen die zo eenvoudig en dom zijn dat ze er bijna zelf in stikken) zich zo makkelijk voor kunnen planten, en dan ook nog eens meer dan 2 kinderen.
Ik vind het gewoon iets onnatuurlijks hebben dat 2 mensen meer dan 2 kinderen produceren, dan stijgt het aantal mensen op de wereld wel heel rap (natuurlijk niet persoonlijk bedoelt, en er zijn altijd wel mensen die bijv. een meerling hebben, of de laatste als 'ongelukje' hebben gekregen, enzovoorts).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Even heel radicaal: homo's kunnen geen eens kinderen krijgen. Waar verkrijgen hun wel het recht?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Homo´s kunnen wel kinderen krijgen: een mannenpaar + een vrouwenpaar en voila!
Ze ('hun') krijgen het recht doordat ze ook -evenveel als heteroparen- van hun kinderen kunnen houden, en even goed (of slecht) kunnen opvoeden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij snap je het niet helemaal, 2 homo's kunnen samen geen kinderen krijgen. Een kip en een koe kunnen ook geen kinderen krijgen.
Jij zegt nu: WEL als die kip met een kip gaat en die koe met die koe! Maarja.. dan hebben die kip en die koe toch echt geen kinderen samen. Voila!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oei, ik denk toch dat jij het niet helemaal begrijpt: denk jij dat vrouwen en mannen 2 verschillende diersoorten zijn? Dit is namelijk bij kippen en koeien het geval. Je vergelijkt trouwens 'twee dezelfden' (mannen) met 'twee verschillenden' (kip en koe) en andersom.
In ieder geval, jammer dat je alleen reageert op de tekst waar je het niet mee eens bent. Ik zeg namelijk een heleboel andere dingen, maar daar reageer je helemaal niet op. Jij kijkt trouwens alleen naar het biologische aspect van samen kinderen hebben. Om even in jouw voorbeeld te blijven: die kip en die koe kunnen, ondanks dat de kinderen biologisch gezien alleen van die kip met een andere kip zijn, nog steeds allebei evenveel van het kind houden, en het allebei als 'eigen' zien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sjonge wat een moeilijk persoon ben jij. 2 mannen kunnen samen geen kinderen krijgen. Je kan blaten wat je wil, dat is gewoon een feit.
En welke andere dingen heb je het over? Ik zie er namelijk geen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
:) ik ben geen moeilijk persoon hoor, alleen jij hebt het er blijkbaar moeilijk mee, daar heb alleen jij last van.
Misschien ietsje beter kijken, en ietsje ruimer denken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha toch weer zo'n moeilijke houding in je laatste zin, je zit er wel mee hé.
Maarja als je een beetje door mijn reactie heen leest op deze vraag gaat er waarschijnlijk een wereld voor je open! Leer van mij, dan kom je weer een stapje verder in je leven!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb geen moeilijke houding hoor, is opbouwende kritiek nu al een moeilijke houding?
Ik lees heel goed wat jij zegt, jammer dat je de boel nu omdraait. Ik heb meerdere prive berichtjes gehad over dat 'DeBoender' van die vervelende discussies aangaat over dit onderwerp, dat hij/zij vooral zo fel reageert, maar verder eigenlijk helemaal niet leest wat er wordt gezegd. Heb je zelf iets meegemaakt wat hiermee te maken heeft, en wat vervelend heeft uitgepakt?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wauw! Er wordt zelf al over me geroddelt! Wie is de koning? Ik ben de koning!
Jammer dat al die mensen niet inzien dat ik alleen maar realistisch ben. Als je in deze samenleving opgevoed wordt door een homokoppel wordt er simpelweg anders naar je gekeken. Nou zeg je dat het bij jou niet is gebeurd, gefeliciteerd je bent 1 op de miljoen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jeetje, is het niet lastig altijd het laatste woord te willen? :)
Je bent niet realistisch, je bekijkt het vanuit een bepaalde overtuiging: namelijk dat als je door een homokoppel wordt opgevoed/grootgebracht, je anders wordt aangekeken. Maar er zijn zo veel verschillende dingen die kinderen een 'achterstand' kunnen geven, allemaal vergelijkbaar, of zelfs meer voor de handliggend dan opgevoed worden door een homokoppel: huidskleur, baan van de ouders, financiele situatie, noem maar op.
Bedankt voor de felicitatie, heel vriendelijk!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik het laatste woord zou willen hebben had ik de vraag al lange gesloten.
Er zijn naar mijn mening een aantal punten waardoor je een homofiel koppel niet kan vergelijken met bv een donker koppel.
1. Homo's kunnen via de natuurlijke manier geen kinderen krijgen, de andere situaties die je op noemt wel. Dus daar ligt wat mij betreft een heel groot verschil.
2. Tevens kunnen al deze dingen (huidskleur financiele situatie etc.) ook bij homo's van toepassing zijn. En het gaat er nou net om wat er anders is.
3. Ik denk dat homofiele, en dan speciaal nog trouwen kinderen. Veel minder geaccepteerd is in deze samenleving. Jouw persoonlijke ervaringen veranderen daar niks aan.
Ik hoop dat je nou eens ophoud met die psygologische analyse van mij om te verklaring dat ik hier terughoudend in ben, want die is er niet. En ik wordt er eerlijk gezegt aardig moe van.
Aangezien het hier gaat om het achterlaten van een mening, wil ik zeggen dat ik er fel op tegen ben om kinderen onder te brengen bij homofiele koppels.
Ik wil niet zeggen dat kinderen meer kans van slagen hebben bij normale koppels, maar vind wel dat ze die mogelijkheid moeten hebben. Het vader en moeder geval hoort nu eenmaal bij de opvoeding van een kind.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar ben ik het opzich wel mee eens, hoe sneu het ook voor de mensen in kwestie is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En waar basseer je dat op?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat het gewoon de natuur is? Homo's zijn niet instaat kinderen te krijgen punt klaar. Wat valt daar verder over te discusieren?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel juist. Ik kan ook geen eieren leggen, dus moet je de boel niet verdraaien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar het is niet gebasseerd op ervaringen e.d. En die lijken me belangrijker dan wat 'natuurlijk' is, vooral in deze tijd. Chemische medicijnen, ook niet zo natuurlijk. Transplantaties? Ook niet natuurlijk. Dus het krijgen van kinderen (waarvan soms 1 van het homopaar wel een biologisch ouder is), is inderdaad ook niet zo natuurlijk - maar dat maakt het niet 'onnatuurlijk' voor de kinderen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt, mijn redenering is niet gebaseerd op ervaringen, maar er werd hier gevraagd naar een mening en niet een antwoord dat gebaseerd is op ervaring.
Dit is dus mijn mening en zo denk ik er over.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Chemie etc transplantaties etc is allemaal heel natuurlijk lieve schat. Natuurlijker kan het niet worden. Homofiele is ook heel natuurlijk.
Maaar dat een homofiel paar kinderen opvoed is toch echt wat anders.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoals ik al zei: ik spreek wel uit ervaring. Er is niets onnatuurlijks aan de opvoeding die ik genoten hebt. Er zijn zoveel dingen die de kinderen een 'achterstand' kunnen geven: geld tekort, huidskleur, beroep van de ouders, straat waar ze wonen.... je kan het zo gek niet bedenken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoals ik eeder a heb gezegt: het vergelijken met andere situaties is onzin.
en gefeliciteerd dat je het er goed vanaf hebt gebracht! Super voor je heel fijn! Ben echt heel erg super enorm blij voor je! Jammer dat 1 niet de regel maakt.
Ja, ik vind absoluut dat dit moet kunnen. Dat je homo bent zegt namelijk niks over de ouder die je kunt zijn voor het kind. En een man-vrouw ouderschap geeft zeker geen garantie voor geluk voor het kind. Er bestaan ook slechte ouders die man-vrouw zijn. (een homofiel echtpaar kunnen ook 2 vrouwen zijn) Het belangrijkste voor kinderen is duidelijkheid, stabiliteit en veiligheid en vooral veel liefde. Het maakt verder niet uit door wie dit gegeven wordt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ze het samen klaarspelen om een kind te maken, dan mogen ze het houden...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goeie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
had ik in de brugklas ook een hele goeie gevonden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
aaw kempo toch, je bent zo schattig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mee eens!
Ik denk dat ieder koppel dat voor zich moet uitmaken. Ik geloof er heilig in dat koppels van een gelijk geslacht kinderen kunnen hebben, opvoeden e.d Het zal de kinders aan niets ontbreken, spullen liefde een warm nest... Maar als ik naar mezelf kijk dan heb ik heel bewust de keuze gemaakt om een kind niet in die situatie te willen plaatsen. De huidige maatschappij is al heel hard tegen koppels van het gelijke geslacht zelfs tegen hetero koppels met een afwijkende levensstijl. Wil ik een kind bewust die achterstand meegeven ... nee. Laf? misschien, maar ik zie een kansarm kind liever in een omgeving waar hij niet met een achterstand wordt opgezadeld. Tegelijkertijd begrijp ik wel dat andere kop[pels die keuze wel maken omdat de kinderwens zo veel groter is. Ik heb voor mezelf die keus gemaakt , hoe veel pijn het me ook doet want ik ben gek op kinderen maar ik zou mezelf nooit meer kunnen aankijken als ik een kind dat zou aandoen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat mij betreft sla je de spijker op zijn kop.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
thanx... maar dit is slechts mijn eigen overweging.(mijn partner gelukkig ook) ieder ander koppel zal die overweging zelf moeten maken. Maar vanwaar de vraag, sta je zelf voor dit duivels dilemma ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, maar mensen in mijn omgeving wel. Ik vind het gewoon een zeer lastige discussie. Maar hoe jij het verwoord is eigenlijk precies mijn gevoel erbij. Ik zou het zelf niet doen, maar ik wil ook nooit iemand zoiets ontnemen.
Ik met het eens met Smiley-D EN de vragensteller... MAAR:
Ik zou er echt alles voor doen om mijn tijd terug te draaien en dan te mogen kiezen voor ouders met een gelijke geslacht, die te minste een kind(je) kunnen waarderen, liefdevol opvoeden en een veilig nest bieden!

Het is duidelijk dat het een moeilijke en verantwoordelijke "vraag/beslissing" is... De wereld is bikkelhard, maar er is NIETS zo mooi als liefde in een gezin en dan maakt het volgens mij niets uit "hoe het plaatje" eruit ziet!

Goeievraag!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
soms rest er allen maar stilte... en een duimpje +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja het zou mooi zijn als het gewoon werelwijd geaccepteerd is, dat zou natuurlijk geweldig zijn. Maar jammer genoeg is het gewoon nog niet zo ver.
Daarom denk ik dat het naief is te denken dat het kind er geen enkel nadeel van ondervind.
En zolang dit het geval is lijkt het mij niet in het belang van het kind, en dus onverstandig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@deboender
Discussie is er al eerder geweest... **met alle respect**
Elk "(aan)genomen" kind loopt een risico of hij/zij nu wel of geen hetero ouders heeft, snap je wat ik bedoel?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, is ook helemaal waar. Het gaat er nou juist om of een kind met homo ouders extra risico loopt.
Daarom vind ik de vergelijking of de stellen 'maar met gewone ouders gaat het ook niet altijd goed' zo'n onzin.
Tja, dit is weer een heel moeilijk geval. Ik kan me voorstellen dat er kinderen zijn die het beter hebben bij een liefdevol homo-stel dan bij een liefdeloos heterostel.

Aan de andere kant moet ik er echt niet aan denken zelf op te moeten groeien bij een homo-stel. Ik zou dan toch iets missen. Sommige vragen leg je nu eenmaal liever en makkelijker bij je moeder neer en voor andere dingen is juist de vader weer handiger, het vult elkaar mooi aan.

Of het in het belang van het kind is weet ik ook niet. Ze zullen ongetwijfeld in het begin erg gepest worden, dat is kinderen eigen: Haha, jij hebt lekker 2 mama's, maar ja, nogmaals, homo's hoeven per definitie niet slechter te zijn in het opvoeden van een kind.

Persoonlijk zou ik als ik een kind ter adoptie zou aanbieden het niet aan een homo-echtpaar willen afstaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het moeilijk aan deze vraag is dat een ieder reageert vanuit je eigen referentiekader. Zou een kind die nooit anders gekend heeft dan twee vaders of twee moeders niet even makkelijk met vragen naar zijn ouders gaan als wanneer het kind ouders zou hebben van een verschillend geslacht ? Wellicht dat er juist dan een verschil ontstaat aan wie je de vraag stelt op basis van karakter van de betreffende ouder. De een is nu eenmaal toegankelijker dan de ander. Je laatste opmerking roept bij mij trouwens wel weer een andere interessante vraag op, heb je als ouder nog wel zeggenschap over waar je kind terechtkomt als je het voor adoptie afstaat ? Of vervallen daarbij al je rechten als natuurlijke ouder ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De vragensteller vraagt ook om onze eigen mening en ja, zo denk ik er nu aanmaal over.
Overigens had ik een bevriend lesbisch stel, zij wisten hoe ik erover dacht en konden dat prima accepteren. Ja, die laatste opmerking is een leuke he... Kijkend naar de zaak van Baby Donna (die nu weer in het nieuws is omdat de biologische vader aangeklaagd wordt) is het contracteren van een draagmoeder ook niet altijd wenselijk :). Ik denk wel dat je als je je kind afstaat voor adoptie bepaalde voorwaarden kunt stellen over waar het al dan niet terecht komt, maar zeker weten doe ik het ook niet.
Natuurlijk is dit geen enkel probleem. Vanzelfsprekend zal het homostel later moeten uitleggen waarom het kind twee vaders of twee moeders heeft, maar onderzoek toont aan dat kinderen dit prima begrijpen en hier op een goede manier mee omgaan. Hier kunnen veel "volwassen" mensen nog van leren!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom zou een kind lijden onder het feit dat het opgroeid bij een homofiel echtpaar? Omdat het niet homohuwelijk niet aan de Norm voldoet?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Deboender;

Ik vind het belangrijkste dat een kind ten minste één maar beter nog twee verantwoordelijke en liefdevolle opvoeders heeft. Dat hoeven lang niet altijd de natuurlijke ouders te zijn; twee mannen of vrouwen die samen een goede vaste relatie hebben kunnen dat in mijn ogen minstens zo goed als de meeste heteroparen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Stel je zelf eens voor hoe je het zou vinden als je alleen 2 pappa's had en 99 van de 100 pappa en mamma hebben. Ik zou mij persoonlijk erg rot voelen. Dus ik vindt dat het niet mag omdat het je het kind onrecht aandoet. Als het kind 18 is en wordt aangenomen door 2 homofielen vind ik het anders, tenzij de 18-jarige het niet wil.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik snap niet waarom mensen hier altijd zo moeilijk over doen. Waarom maakt het uit wat hun seksuele geaardheid is? Gaat het niet ten eerste om het kind zelf, hóe hij/zij wordt opgevoed?
Er zijn ook genoeg gezinnen waar er de biologische moeder en vader hun kinderen NIET goed behandelen. Moeten we dan door de vingers kijken omdat het een "normaal" gezin is? Ik vind van niet. We moeten geen onderscheid maken. Het gaat hier dan totaal niet over kansen ontnemen, maar juist het kind een kans geven.

Toegevoegd op 15-05-2009 09:34:54
Daarbij wil ik nog even zeggen;
(??) jaar terug was het uit den boze om op hetzelfde geslacht te vallen. Nu kunnen homofiele paren trouwen. Denk je niet dat (??) jaren verder het ook 'normaal' wordt dat homofiele (echt)paren kinderen adopteren?
Is dit allemaal dan geen hokjesgedachte? Denk breder.