Nee. Baby's kunnen tegelijkertijd drinken en ademhalen. Dat vind ik verdomd knap maar ze kunnen zich wel degelijk verslikken als ze die vaardigheid even vergeten omdat ze te gulzig zijn of iets dergelijks. Dan is zo'n luchtpijpje met de doorsnee van een rietje toch wel even eng, en wel letterlijk. Maar meestal gaat het gelukkig wel goed. Leg je baby schuin voorover op schoot, op je hand en laat het gewoon uitproesten. Als het wurm bijgekomen is af en toe een pauze inlassen bij het voeden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Die van ons deed dat wel eens hoor. Nooit ernstig, maar het kwam voor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat klopt idd.
zo kunnen babies dus drinken en ademhalen tegelijk, probee rjij maar eens, dat gaat niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Baby's kunnen zich absoluut wel verslikken.
Zeker als er teveel melk binnenkomt dan ze kunnen wegwerken.
Het is dan goed om eerst wat te kolven (zodat de ergste druk er af is zeg maar)

Daarnaast kan hij zich verslikken als hij niet goed oplet )om zich heen aan het kijken is)

Als je kindje zich vaak verslikt is het goed om verschillende houdingen te proberen bij het voeden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja dat kan zeker wel,
als mijn zoontje echt dorst had en veel te snel wou drinken dan verslikte hij zich wel eens een beetje.
13 jaar geleden
Dit is niet waar. Onze jongste heeft zich verslikt toen ie een paar dagen oud was. Het was zo ernstig dat ik 112 moest bellen. Ze kunnen zich dus wel degelijk verslikken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
baby`s hebben door hun vorm van gezicht (bolle wangen) inderdaad de mogelijkheid om te eten en te ademen in dezelfde tijd.
Uiteraard kunnen ze zich dan nog wel eens verslikken hoor.
Wanneer de (bolle) wangen verdwijnen kunnen ze deze vaardigheid niet meer.