Eigenlijk is mijn vraag heel eenvoudig: hoeveel baby's gaan er na de geboorte duimen cq aan een speentje ?

Er worden per jaar185.000 kinderen in nederland geboren.
Hoeveel hiervan gaan aan een speentje / gaan duimen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou het landelijke percentage niet weten. Bij onszelf heeft de oudste wel een speen gehad, en de jongste heeft nooit een speen gewild en ook geen duim of iets.

Antwoorden (5)

Dat zal rond de 100% liggen, zuigen (op een duim, speentje of wat dan ook) is namelijk een natuurlijke reflex.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is zeker geen 100%, er zijn er genoeg die niet spenen/duimen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In nederland weet ik niet. Binnen ons gezin was het 33% van de kinderen die wel duimde/speende.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen idee.
Ik heb geduimd
Mijn man heeft geduimd
Mijn dochter heeft eerst gespeent en nu duimt ze
En mijn zoon speent ook.
Mijn moeder heeft geduimd
Mijn zus heeft gevingerd (duimen met vinger)
En m'n vader zal 't nooit toegeven of hij geduimd of gespeent heeft want dat is niet stoer!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bij ons was het voeger 50 %
ik en mijn zus hebben nooit geduimd of een speen gehad.
mijn andere zus en broer duimden altijd.

Er zijn ook heel veel kinderen die tevreden zijn met een klein knuffeltje in de hand,. of tegen het gezichtje aan