Een persoonlijk babyboek is erg leuk.
Hierin worden de naam van de baby en ouders verwerkt in een verhaal,leuk voor het kind als het later voor word gelezen.
http://www.personalgifts.nl/pid/20011/Mijn_babyboek

Een beer met op de poten geborduurde naam en geboortedatum.
http://www.personalgifts.nl/pid/4140/Mijn_eigen_beer_-_Alex

Babykleertjes zijn denk ik ook altijd welkom,misschien een leuk idee is om bijvoorbeeld een T-shirtje te geven met de naam van de baby erop.
Op bijvoorbeeld de site van Esprit kan je deze laten maken.
http://www.esprit.nl/?LKZ=NL

Een goedkoper alternatief kan je hier laten maken.
Op deze site staan nog veel meer leuke ideeën.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (31)

Een geboortetegel......
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verhuisdozen. :)

Verder: een mooi dekbedovertrek, met de foto van de baby er op. Of een dekentje van de baby, met een foto van de ouders er op.

Een CD met een nummer er op waarin de naam van de baby het onderwerp is.

Een dagboek waarin ze leuke dingetjes van de eerste jaren van de baby bij kunnen houden. Leuk voor later.

Kaartjes voor de bioscoop, sauna of een weekeindje weg, met daarin een tegoedbon waarop je aangeeft een avondje op de baby te passen. Kunnen ma en pa even relaxed weg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kadoballon met een prenetal bon erin, knuffel of kleding.
Plaatje bij antwoord
13 jaar geleden
Een kraammand.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een omslagdoek met de naam van het kind erop.
Voor de baby als die het warm wilt hebben of als die net uit bad komt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een speciaal bierpakket voor de moeder na zo'n prestatie. Of gewoon iets voor de kleine, de keuze is vrij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
geen kuffels, geen slabbertjes, geen geboorte tegel (is meer voor de opa en oma), geen speentjes
Maar kleding voor de kleine, schoentjes, een voorleesboekje
of iets voor de ouders zoals oppas tegoedbon ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je creatief bent, zou je iets met het geboortekaartje kunnen doen. Ik heb er ooit een schilderijtje van gemaakt.
Gewoon het geboortekaartje op een houten plankje geplakt (eerst in een leuke kleur geverfd), wat bloemetjes en kant erom heen, en een haakje aan de achterkant zodat het opgehangen kon worden. Dat werd wel gewaardeerd en het hangt nog steeds op de babykamer!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Luiertaart. Kan via babyshop
Een muisjestaart.
En kleding setje in maat 62 dus draagbaar voor de kleine over een paar weken. Hou daarbij rekening met het weer. Je koopt het expres wat groter zodat ze niet alleen kleertjes voor nu hebben.

Een knuffel.
Een rol en dol bal van fisherprice
Een prenatal waardecheque ( moet wel boven de 25euro anders te weinig voor die winkel)
Het boek. Mam vertel eens.....

Of je koopt iets voor de moeder. Die word altijd een beetje vergeten met dit soort dingen.
Douche set
Bon voor de sauna ( let wel op dat ie langer dan 8 weken geldig is want dan mag ze pas weer in bad enzo)
Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een baby-sit strippenkaart.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
leuk idee!
mandje met kleertjes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geborduurd badjasje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Open een spaarrekening voor 't kindje.. (en stort daar natuurlijk 'n bedrag op)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor de moeder een groot bord carpaccio! Dat mag ze na 9 maanden eigenlijk weer! En voor de vader een doos slaaptabletten, zal die hard nodig hebben!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind nog steeds het grote Jip en Janneke boek leuk om te geven. De verhaaltjes zijn precies lang genoeg om 's avonds voor het slapen gaan voor te lezen en je kunt niet vroeg genoeg beginnen met voorlezen, dus binnen een jaar kunnen ze het al gebruiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een doosje Soggs

Je kunt ze op onderstaande site vinden:
http://www.hoezo-kado.nl/pags/soggs.htm

Of je kunt het ook heel makkelijk zelf maken. 't Was echt een hit in mijn vriendenkring.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De meeste mensen die anno 2010 een kind krijgen, hebben een huis dat al maanden uitpuilt van de kleertjes, beertjes, speeltjes, dekentjes, speentjes en andere rotzooi.

Natuurlijk wil je graag met iets leuks en orgineels aankomen maar echt, je doet de ouders het meest plezier door ze even te vragen WAT ze nou echt nog graag willen hebben/nodig hebben.
Dan weet je tenminste ook zeker, dat je cadeau welkom is en daadwerkelijk gebruikt wordt, inplaats van dat de goedbedoelde rommel achterin de kast verdwijnt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een kraammand is een mand met cadeaus die gegeven wordt na de geboorte van een baby aan de moeder.
Ik denk dat ze die nog niet hebben. Wat denk jij?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En wat voor cadeau's zijn dat dan: sokjes, speentjes, luiers, slabbertjes, mamaborstenzalf, een kraamdagboekje, een spuuglapje, een badeendje. En dat zijn dus precies de zaken waar het huis allang van uitpuilt.
Een setje waar ze een afdruk van het voetje van de baby mee kunnen maken, is meestal van klei of iets dergelijks.
Dit zit in een leuk doosje in de kleur roze of blauw.
Meestal te koop bij een drogist soms bij de action.

Ook leuk is om het boek Mama vertel eens te kopen ook beschikbaar in papa vertel is.
In dit boek moeten de ouders allemaal persoonlijke dingen en herinneringen opschrijven.
Op iedere bladzijde staan weer andere vragen.
Te koop bij de boekhandel.

Groetjes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als de ouders geen"rijke "mensen zijn is een enveloppe met flinke inhoud het beste wat je ze geven kunt.
Ik heb veel vrienden met jonge kinderen en het goed zorge voor kinderen is duur.
Kleding en leuke knuffels, prima.
Als de ouders echter (financieel) uitgeput zijn (dit komt vaker voor dan je denkt of ze zullen laten merken) dan zijn ze heel blij met een flinke bijdrage.
Klinkt niet origineel, maar de ogen van de dankbare ouders vertellen anders, keer op keer.......
Weest gewoon echt royaal, als je het missen kunt is 50 Euro en meer weliswaar een pittige aderlating voor jezelf, maaar een substantiele hulp voor de jonge ouders.
Zouden meer gevers dat doen , dan liggen de ouders alleen af en toe wakker van een huilend kindje, niet van de schulden......
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat iedereen vergeet, en de ouders ook vaak zelf kopen is een gips plaatje waar de voeten en/of handen in kunnen worden gedrukt. Was erg succes toen ik daarmee aankwam. Gewoon bij die bekende baby winkel te krijgen.

Daarbij heb je ook een volledige baby collectie aan populaire muziek. Nirvana, Radiohead en noem maar wat enorme bands omgebouwd tot van die kleine-klokkespel muziek. Erg leuk een ook niet zo tergend voor de ouders. Gewoon bij de bekende online cd-winkels te krijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een bos bloemen van origami met allemaal eurobiljetten.
Voorts zijn de klassieke dingen tijdloos.

Het gaat om het gebaar, en de mensen moeten elkaar niet overtreffen.

(dus die Porsche geeft u maar als de baby 18 jaar is en een rijvaardigheidsbewijs heeft gehaald.)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Letters van zijn of haar naam voor op de deur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een leuk knuffeltje is zeker aan te raden. Ik heb vroeger namelijk heel lang met knuffels gespeeld en als je ouder bent en denkt van, he, die heb ik ooit een keer van (bijvoorbeeld) mijn oom gekregen, dat is leuk. En je hebt er als klein kind veel plezier aan. Ook al is het maar een klein knuffeltje met een gat erin waar je duim door kan zodat je lekker aan je duim kunt zuigen.

Als het hun eerste kind is zou je de ouders ook oordopjes kunnen geven tegen het lawaai. Hoewel dit niet echt een serieus cadeau is.

Een leuk mutsje kan ook mooi zijn, het wordt ook al kouder namelijk.

Bij een groter budget of delende kosten van meerderen, een wieg of een kinderwagen.

Een shirt met de tekst, ''I <3 my parents friends'' Er zijn wel sites waar je je eigen tekst op een shirt kan drukken. Kan me enigzins voorstellen dat dit ook niet echt een super cadeau is.

Het is inderdaad een moeilijke vraag vind ik zelf, maar wat je ook kiest ik zou niet gaan voor een taart of iets dergelijks. Ik zou gaan voor een cadeau dat blijvend is, en voor het kind is. Hoewel kleertjes ook leuk kunnen zijn, maar zelfs kleertjes, zoals een mutsje kan bewaard worden.

Het allermooiste cadeau lijkt mij dan een schattig knuffeltje. Of een leuk hondje of beertje. Dat is ideaal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geboorteklompjes! Als je even het geboortekaartje afwacht, kun je de voor- en binnenkant op de klompjes laten schilderen.

http://www.beschuitmet.nl/klompjes.html

http://www.mijneersteklompjes.nl/

http://www.hetkleinewondertje.nl/html/geboorteklompjes.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in de LARGE kun je een t-shirtje bestellen met de tekst :IK HEB NET NEGEN MAANDEN VAST GEZETEN" die heb je in baby maat
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een plekje op de kinderopvang....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mijn nichtje heeft onlangs een baby gekregen en ik heb een dekentje voor haar gehaakt

en een haarlok doosje en
tanden doosje gekocht
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik vind altijd koop iets leuks voor de moeder die heeft er moeite genoeg voor gedaan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tip wanneer je kleertjes wilt kopen:
Vaak krijgen ouders veel babykleertjes voor de eerste weken, maar daar groeit het kindje razendsnel uit en daarna moeten de ouders dus alsnog heel veel kleren kopen!

Als je babykleertjes koopt, doe dat dan eens in een paar maatjes groter. bijvoorbeeld 74 of 80.

Je kunt in een vriendengroep bijvoorbeeld afspreken om allemaal een pakje in een andere maat te kopen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een luier vol met kleine cadeautjes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een onderbroek met gulp.
Is altijd een leuke binnenkomer!