Ik heb een kinderledikantje, daarvan kunnen aan beide zijden in het midden 2 spijlen uitgenomen worden. Weet iemand waarom dit is?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6.3K

Het beste antwoord

Als je kind groot genoeg is om zelf uit bed te komen, dan kan je aan een kant 2 spijlen verwijderen.

De meeste mensen hebben voor die tijd al een ander bed gekocht, maar vaak past een kind veel langer in een ledikantje en is het aan jou, als ouder, om te bepalen of het kind er zelf uit mag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dan kunnen de kindjes die al groot genoeg zijn om over de rand te klimmen, zonder gevaar het bedje uit... met de spijltjes eruit dan... zodat ze niet over de rand kunnen klimmen..

Toegevoegd na 55 seconden:
zodat ze niet meer over de rand HOEVEN klimmen, is wat veiliger dus..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zodra kinderen de peuterleeftijd bereiken hebben ze erg de neiging om overal op, af of uit te klimmen. Als ze dus wakker zijn is het erg uitnodigend om over de rand te klimmen om papa of mama te gaan zoeken.
Dit is echter erg gevaarlijk, je kind kan vallen en zich bezeren.

Als je nu die 2 spijltjes eruit haalt kan het kind zonder gevaar het bed uit om naar jou toe te lopen.

Waarom zitten ze aan beide zijden? De meeste mensen hebben het bed tegen een muur van het kamertje staan. Je haalt dus die 2 spijlen eruit die NIET aan de muurkant zitten.