Ga veel wandelen. Neem de ene keer je peuter lopend mee; een andere keer op een driewieler o.i.d. Voor een peuter is dit een goede oefening in bewegen, maar ook training in uithoudingsvermogen.
Doe korte wedstrijdjes (bijv. 20 meter) hardlopen
Doe balspelletjes, zoals overgooien of voetballen, of ballen in een mand gooien).
Laat je peuter helpen met allerhande klusjes zoals vegen; tuin harken; schoonmaken met eigen klein gereedschap (dit is ook bewegen en tevens een een goede motorische oefening)
Ring werpen op pionnen. Dit is ook voor peuters verkrijgbaar.

Als je dagelijks wat klusjes met je peuter doet, zoals klusjes in huis, wandelen, boodschappen (lopend of op de fiets), eendjes brood geven en dan af en toe een spelletje zijn jullie beiden veel in beweging.
Een peuter vindt het altijd erg leuk om te helpen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Genoeg dingen, lekker buiten spelen, afhankelijk van de leeftijd zo'n speciale fiets met zo'n stang eraan (driewieler), afhankelijk van de leeftijd gewoon wandelen (ook goed voor de moteriek)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha, die Gracht;

Ga lekker samen zwemmen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alle peuters die ik momenteel ken, springen en dansen graag op K3, maar..ik zeg erbij dat dit toevallig bijna allemaal meisjes zijn.
Verder: peutertrampoline (met een soort beugel waaraan ze zich vast kunnen houden. Kan gewoon in de kamer) (jij springt gewoon op de grond.
Ballen op het schoolplein of in het gras.
Peutercricket. (te koop bij de Hema. Heel leuk; van hout, 6,95. Net gezien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
voetballen
fietsen
lopen
zwemmen
wedstrijdjes in de speeltuin
balletje overgooien
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zet een leuk dvdtje op met allerlei dansjes en doe mee.
op de tv zijn ook wel zulke programma s volgens mij op zeppelin misschien vinden jullie dat allebei wel hartstikke leuk. en met deze temperaturen zou je ook lekker naar het zwembad kunnen gaan of naar een strandje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou zeggen..schaf je een dier aan..bijvoorbeeld een hondje.

Je kind kan daarmee lekker veel ravotten en raakt daardoor heel veel van zijn energie kwijt

En jij moet dat beestje steeds uitlaten..dus jij beweegt dan ook.

Het uitlaten kun je ook samen met je kind doen..is bovendien nog goed voor jouw sociale contacten èn die van je kind.

Gr. Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Buiten spelen, leer hem fietsen op een driewieler. vaak kun je bij een gym vereniging samen op speciale peuter-ouder gym.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met dit weer is het helemaal geweldig om te gaan zwemmen! Of samen overgooien met waterballonnen.
Natuurlijk kun je ook andere spelletjes / dingen doen om in beweging te blijven.
Laat hem fietsen of steppen, voetballen of andere balspelletjes (met een ballon spelen vinden ze ook heel leuk). Maar spelletjes zoals tikkertje en verstoppertje zijn ook leuk om met je peuter te doen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga iets doen wat ook goed is voor andere delen van zijn ontwikkeling: Muziek op schoot (wordt veel bij bewogen), of peuterdans. Doe je lekker met zijn tweëen, en hij houdt er misschien nog (actieve) vriendjes aan over.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
peuterzwemmen, peutergym, dat soort dingen zijn leuk om te doen. Misschien is er wel ergens een peuter dansklasje ofzo. Inloopochtenden in het buurthuis waar ze bewegingsactiviteiten organiseren.

Pak de gemeentegids er eens bij, daar staat vast wat in.