Is deze kalender geschikt voor kinderen?

Mijn dochter leert de dagen van de week op school aan de hand van kleuren. Ze is 3 jaar en dit werkt goed voor haar. Nu wou ik een activiteitenkalender aanschaffen maar ik zie dat de dagen van de kleuren daarop niet samenhangen met de kleuren die ze op school leert.. zou dat verwarrend zijn? Moet ik dan zelf iets maken of hoe maak ik de dagen (met planning) visueel?

https://www.dreamland.be/e/nl/dl/goula-weerkalender-128280?gclsrc=aw.ds&&s_kwcid=AL!6321!3!326068910538!!!u!1154592246465!&gclid=CjwKCAiAnO2MBhApEiwA8q0HYbRCSxH4zqRztcdo0tE1JCJIKvh51YfSbNyA6ba6tK8Tp1jFeOfwwhoCK8EQAvD_BwE

1.8K
Ritsuka
2 jaar geleden
Excel of Word heeft kalender templates, die kun je zelf kleurtje geven en printen.
Computoon
2 jaar geleden
Het is juist verwarrend als je kleuren koppelt aan dagen omdat er geen enkele samenhang is tussen een kleur en een dag. Dan zou je nog beter kunnen werken met symbolen. Voor zondag een zon, voor maandag een maan. En zo voor elke dag iets. Het "hulpmiddel" moet helpen bij het onthouden maar moet er niet voor zorgen dat er een relatie wordt gelegd die er niet is.
Aigle
2 jaar geleden
Op school leert ze dat woensdag bvb een rode dag is. Ze kent woensdag niet maar weet wel dat een rode dag een halve dag school is.. begrijp je?

Antwoorden (1)

Dat soort kalenders zie je wel meer. Verschillende klassen waar ik al kwam zag ik er zo hangen. Soms gekochte, soms zelf gemaakte met de noden van de klas zelf.

Met kleuren alleen werken zou ik zelf niet kiezen, maar het wordt gedaan. Zoals je zegt kan je dochter zo de dagen wel onthouden.
Al sluit ik me van mening aan bij computaans reactie. De link rood = woensdag daar ben je later niet veel meer mee. Tekening die link legt naar de naam van de dag is beter.

Waarom maak je niet met je computer op papier
zon : zondag
maan : maandag
dino : dinsdag
woefke : woensdag
donderwolk : donderdag
vogel vliegt uit kooi : vrijdag
zaag : zaterdag

Zoals je in de bijlage ziet kan je dan de tekening ook nog op een kleurtje hangen en als jij dat doet met de kleur van de klas... dubbel winst.

Als je voor je eigen planning ook dan bij elke kolom zowel de naam van de dag in kleur en de tekening zet dan is je week/maandplanning normaal gezien duidelijk genoeg.