Mag een kind zijn of haar moeder wettelijk verplichten een DNA-test te doen?

Als een kind niet weet wie zijn vader is en de moeder wil het niet vertellen kun je dan de moeder gerechtelijk dwingen een dna test af te leggen?

1.8K
tinus1969
3 jaar geleden
Het heeft geen zin om de moeder een DNA test te laten doen.
ronron1212
3 jaar geleden
Je moeder ken je toch dus haar dna heb je niet nodig maar dat van de mogelijke vader.
LeonardN
3 jaar geleden
@ronron1212 Je zal de vrouw kennen die beweert je moeder te zijn, dat zegt niet dat die persoon de moeder ook is. Er worden vaker kinderen opgevoed door mensen die niet de biologische ouders zijn. @Emile
Als een kind niet weet wie zijn VADER is, wat heb je dan aan het DNA van de moeder?!

Antwoorden (1)

Nee, je kunt iemand niet dwingen een DNA-test te doen. En daarnaast heeft het in jouw geval geen zin: als jij en je moeder een DNA-test doen kun je zien of jullie tweeën moeder en zoon/dochter zijn. Je zou je vermoedelijke VADER kunnen vragen een DNA-test te doen, dan weet je of jullie tweeën familie van elkaar zijn.