Jij poept toch ook het lekkerst op een schone WC?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is gewoon toeval. Het is niet zo dat ze dat doen om te persen. Het is toeval.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niemand weet wanneer je gaat poepen. Dus bij baby's is het in dit geval ook hetzelfde... Heb jij nooit gehad als je klaar was met poepen, en daarna gelijk nog een keer moest poepen hihi.! Forever
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door de bewegingen die de moeder met de baby maakt (optillen, omdraaien, beentjes omhoog, luier omdoen, en zo) komen ook de darmpjes in beweging. Tja, en dan komt de poep eruit: in de schone luier. Logisch, toch?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat doen ze om het geduld van vader/moeder te testen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is om dezelfde reden waarom je denkt dat je altijd meer knoeit of meer vlekken maakt als je een schoon wit shirt aan hebt. Het valt meer op!

Als er enige logica in zou zitten: bijv. een baby gaat poepen als de darmen eerst gestimuleerd zouden zijn door bijv. door beweging dan zouden ouders die wetmatigheid snel ontdekken en eerst even met de baby gaan spelen en hem pas verschonen als de grote boodschap gedaan is.

Als een kind gepoept heeft als je het uit bed haalt, dan verschoon je het kind toch en valt dat minder op. Het valt binnen de normale routine. Als je het kind net verschoond hebt, valt dit extra op; je ergert je misschien zelfs een beetje: "Ik had hem net verschoond!"

Bij schone witte T-shirts is dit hetzelfde: Je maakt dan plotsklaps echt niet meer vlekken dan anders. De vlekken vallen gewoon meer op en het geeft ergernis.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon even de nieuwe pa en ma (t)(p)esten.

Nee hoor, ik denk dat de schone luier de baby laat ontspannen en dan gebeurt het dus...pffffplof en je kunt weer opnieuw beginnen.

Gr. Ton