is Pokemon te geweldadig voor kinderen?

Veel ouders willen niet dat hun kinderen pokemon kijken omdat het te geweldadig is :$ Maar heeft het daadwerkelijk een slechte invloed pokemon?
Vb: omdat pokemons vaak 'battle n' (ik weet niet hoe je dat typt).

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
8.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
geen flauw idee : wij lieten de kinderen vroeger zelf zappen en dan meestal keken ze pokemon zouden ze er iets van leren ? geen flauw idee een volwassne kan moeilijk in een kinderziel kijken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kinderen leren meer dan je denkt van dat soort dingen dat weet ik nog van mezelf. maar er zijn hier wel is discussies geweest waarbij pokemon door veel ouders als te geweldadig werd beschildert. dus ben benieuwd wat jullie daar van denken en of dat echt zo is of niet?

Antwoorden (9)

Mijn kinderen hebben altijd Pokemon mogen kijken en de kaartjes gespaart die erbij horen( nu is die rage van de kaartjes wel over) Ik vind Pokemon niet echt geweldadig, de Pokemon vechten met elkaar, maar vrij onschuldig allemaal.
Ik vind vooral het uiterlijk van de Pokemons vriendelijk, zijn andere soortgelijke serie's waarbij de 'poppetjes'een veel agressiever uiterlijk hebben, zoals yu-gi-oh.
Verder kan je er ook anders naar kijken het wedstrijd element wat erin zit en het doorzettings vermogen van jet jongetje (ben even zijn naam kwijt) is positief.
Nee ik vind Pokemon zeker niet slecht voor kinderen om naar te kijken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ash .. heet hij en ja je hebt gelijk kan alleen nog geen plusjes geven..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De kaartjes zijn echt nog niet over ( de winkel ligt er vol mee en er komen nog steeds nieuwe bij). Mijn zoon (en klasgenoten) sparen ze nog volop!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan komt het vast doordat mijn kinderen niet meer tot de doelgroep horen :) ze zijn er nu te oud voor, dat ik het idee had dat het over was.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mijn kinderen zijn inmiddels ook te oud. hoor er nu niets meer over. dacht ook dat het over was, omdat er ook zo véél nieuwe dingen bij zjn gekomen
Mijn oudste keek vroeger naar Pokemon, hij was destijds 7-8 jaar. De juf heeft mij echter gevraagd om dit af te schaffen. Het bleek dat hij met vriendjes stukjes na ging spelen op het schoolplein en dat liep regelmatig uit de hand.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee natuurlijk niet. Het is trouwens meer dan tien jaar geleden dat Pokémon een rage was dus deze vraag is een beetje mosterd na de maaltijd. Ik en mijn broer stonden toen elke ochtend vroeg op om het te kijken voor we naar school gingen. We dachten nooit dat we pokémon (meervoud is namelijk ook zonder s) waren en met elkaar moesten vechten tot één van ons erbij neerviel. In Pokémon zie je ook nooit bloed is dat je weleens opgevallen? En als een pokémon ziek is rennen ze meteen naar de dierenarts. En bijna alle afleveringen draaien om een morale les… Je bent zelf van voor de Pokémontijd anders had je dit geweten. Er is niets irritanters dan ouders die dingen verbieden omdat ze er gewoon niets van snappen. Ik mocht bijvoorbeeld nooit Pokémonkaarten kopen want mijn vader zei "een gewoon kaartspel kost maar 50 cent bij de Action"... Dus wees niet zo’n zeur en laat kinderen lekker van Pokémon genieten en leren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Naar mijn mening over het algemeen niet, al zijn er wel een paar afleveringen waarin er wapens etc in voorkomen enzo, maar die zijn in de meeste landen verbannen. Ook is er een aflevering geweest dat een hele slechte invloed had op vele kijkers, veel kinderen kregen namelijk een epileptische aanval door de drukke flitsen etc. , maar ook deze is nu een verboden aflevering. Maar die afleveringen zijn maar enkele uitzonderingen van de honderden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
over drukke flitsen gesproken...
de nieuwe James Bond was niet te volgen zo snel
en "gewone"programma's op tv ook steeds vaker pokemon is just goed te volgen, zelfs voor kleintjes p.s. geen kritiek op jou, maar op de programmamakers
Ik vind van wel. Wij hebben nog jonge kinderen en als ik de filmpjes van Pokemon zie vind ik ze geweldadig voor deze jonge leeftijd. Ik laat ze er dan ook niet naar kijken. Misschien wanneer ze ouder zijn dat ik het geen probleem vind, maar nu nog niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat ben ik helemaal met je eens. :-) +1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je Koolwitje ;-)
Pokemon nooit gezien eigenlijk (na mijn tijd ;)), maar keek wel tweety en sylvester, en hoe heet die muis, ook al weer.
Daar werd ook heel wat gemept, niks aan overgehouden, ook nooit nagespeeld
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
oef, wat waren die gewelddadig.... maar ze stonden gewoon weer op nadat ze in stukken gehakt waren
Het is natuurlijk niet zo dat kinderen gewelddadig worden door televisiekijken. Het kan heus geen kwaad als een kind zo nu en dan met geweld in aanraking komt en dit kan eigenlijk beter via de media gebeuren dan in de praktijk. Wat wel belangrijk is, is dat er met de kinderen ook over dit soort filmpjes gepraat wordt. Zo lang een kind maar weet dat dit (net als een sprookje) niet de werkelijkheid is, is er niet veel aan de hand.
Ook al hoeft de volwassene niet letterlijk elk filmpje met het kind mee te kijken, toch is het wel belangrijk dat de volwassene zo nu en dan meekijkt. De opvoeder kan relativeren en ook het spelgedrag van het kind, indien nodig, bijsturen.
Het kind moet dus wel leren dat je problemen niet oplost met geweld, maar dat je beter met elkaar kunt praten.

Het kan dus geen kwaad dat kinderen naar dergelijke filmpjes kijken. Het wordt wel een probleem als kinderen ook het gedrag uit die filmpje gaan nadoen en niet bijgestuurd worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
inderdaad, ik heb bijna altijd meegekeken.
maar toen was ik toch thuis na school, en was het gezellig met zijn drietjes op de bank
Ik vind het ook maar niks voor mijn kinderen (1 van bijna 2 en 1 van 3 jaar). Ik vind heel veel tekenfilms van tegenwoordig ook helemaal niet zo leuk als die van vroeger.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ 1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dank je :-D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zullen we het hier eens over spongebob hebben?
die vind ik dus echt hélémaal niks
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad, echt ZO iets doms. Ik wist niet wat ik zag toen ik die voor het eerst zag.
Iedere aflevering worden er wezens vermoord en schurken de lucht in geschoten, dus dat is wel gewelddadig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en iedere aflevering komen de "schurken" ook weer terug, dus dat ze met luchtballon weggeschoten worden doet ze niks.
en vermoord? kan me niet herinneren.
bovendien loopt elke aflevering goed af en zit er dikwijls een moraal in het verhaal