Doorgaans: JA, vooral bij eeneiige tweelingen.
Tweelingen bouwen vanaf hum prilste bestaan al een relatie met elkaar op en hebben negen maanden voorsprong zou je kunnen zeggen.
Bij eeneiige tweelingen, wat in wezen klonen van elkaar zijn is er natuurlijk ook nog de genetisch identieke eigenschap als factor. Dat er een sterkere telepathische band zou bestaan kan wel maar hoeft niet, sommige mensen hebben daar niet veel aanleg voor en als tweelingen dat ook niet hebben zal zich op dat gebied niet veel bijzonders voordoen.
Wel kunnen ze elkaar aanvoelen in de zin dat hun gevoelsbeleving in veel opzichten parallel loopt, de empathie naar elkaar zal dus veel sterker kunnen zijn dan bij "normale "broers/ zussen, maar ook dat hoeft niet.
Empathie is echter wat anders dan telepathie.
In algemene zin kun je dus stellen en onderzoek toont dat
ook aan, dat tweelingen elkaar sterker aanvoelen dan gewone broers en zussen , eeneiige tweelingen hebben dat nog wat sterker en dieper, GEMIDDELD gesproken.
Ze ervaren tov elkaar vaak iets wat soulmates ook hebben
en misschien is dat ook wel een goede omschrijving voor hun bijzondere band.
Het hangt echter sterk van hun karakter en andere eigenschappen af of dat een voor- of een nadeel is.
Hebben ze persoonlijkheidstoornissen of andere mentale - of lichamelijke problematiek, dan kan het vervelend zijn dat je geen privacy ervaart en dat is dan zeer bedreigend.
Het is daarom van belang tweelingen als verschillende individuen te behandelen en niet twee sets van dezelfde kleren voor hen kopen. Ze moeten ruim baan krijgen om hun eigen persoonlijkheid te ontwikkelen, ze worden dan niet tot elkaar veroordeeld maar MOGEN met elkaar omgaan.Gevoelens als rebellie en zelfs haat tegen elkaar kunnen hiermee in belangrijke mate voorkomen worden.
Met goede ouderlijke begeleiding kan ook de band tussen de twee mensen zich dan op een gunstige manier ontwikkelen en dat biedt grote voordelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Nee, dat hoeft niet perse. De interesses van tweelingbroers kunnen flink uiteen lopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ze voelen elkaar meer aan, daar is onderzoek naar gedaan. dit zegt uiterraard nog niks over een betere band perse. toch zie je vaak dat tweelingen een extra diepere band hebben bijv in een wat groter gezin
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zijn identieke tweelingen als koppel beter en sterker dan één individu? Uitzonderingen bevestigen de regel. Maar de meeste tweelingen zijn blij dat ze als tweeling geboren zijn, omdat ze altijd op elkaar kunnen rekenen, ze vaak aanvullende eigenschappen hebben en de tweelingband hen een 'wij'-gevoel geeft. De Franse psycholoog Zazzo sprak over het 'koppeleffect': de bijzondere samenwerking tussen eeneiige tweelingen zorgt ervoor dat ze met z'n tweeën bepaalde taken met een razendsnel tempo kunnen uitvoeren, veel sneller dan twee samenwerkende eenlingen ooit zullen kunnen doen. Aan de andere kant kan deze perfecte samenwerking de ontwikkeling van bepaalde vaardigheden beperken, ook sociaal-emotionele, omdat elk van de twee zijn 'specialisatie' heeft, bijvoorbeeld in het contact zoeken met anderen.
Tijdens de periode net voor de kleuterschool worden kinderen zich bewust van het feit dat ze tweeling zijn. Het grootste voordeel is dat ze altijd een speelkameraadje hebben. Maar als het een tweeling niet lukt om elkaar als twee individuen te zien, kunnen vervelende gewoonten opduiken die een eenling alleen nooit zou kunnen volhouden. Het meest tragische verhaal over een tweeling die vastberaden alle invloeden van ouders, leerkrachten en vrienden buitensloot, is dat van Jennifer en June Gibbons, bijgenaamd the silent twins. Deze Britse eeneiige tweelingzussen sloten zich al op zeer jonge leeftijd af van de rest van de wereld en ontwikkelden een eigen geheimtaal. Zelfs gezinsleden konden alleen met hen communiceren door middel van briefjes die onder de slaapkamerdeur werden geschoven. Toen ze tieners waren, mondden hun fantasieën uit in o.a. brandstichting en kwamen ze in de gevangenis terecht.
13 jaar geleden
Ik weet dit, zelfs op afstand kunnen tweelingen elkaar ellende voelen (bij 1 eiïge tenminste)Het kan ook gebeuren dat als er een ziek wordt dat de andere dan ook ziek wordt. Het blijkt dat in zo`n geval er een heel bijzondere connectie bestaat tussen de twee.
Of die beter is hangt van nog meer zaken af maar ze hebben zeker een sterkere verbondenheid met elkaar.