moet je aan alle gemaakte afspraken houden bij co-oudersschapsplan ?

mijn vrouw neemt de kids voor een uur na school mee omdat ik dan nog werk het staat zwart op wit is ze dan verplicht eraan te houden en als ze niet kan moet zij dan voor oppas zorgen

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (3)

Bij co-ouderschap blijft er een goede communicatie tussen de ouders onderling bestaan. In gevallen van overmacht kan een telefoontje naar de ex-partner uitkomst bieden. Dat is de bedoeling. Zie het niet als een gevecht van verplichtingen, maar handel beiden in het belang van het kind. Daar is een soepele houding voor vereist!
8 jaar geleden
Rieneke1
8 jaar geleden
Plus Ivana!
Ozewiezewozewiezewallakristallix
8 jaar geleden
Hoewel dit geen antwoord op de vraag is, is dit wel een heel goed advies. Die min is m.i. te streng beoordeeld. Plus van mij ter compensatie !
Ivana
8 jaar geleden
Bedankt. Ik heb een dochter en een ex-schoonzoon die het geweldig goed doen op deze wijze. Met blijvend respect voor elkaar en heel veel liefde voor hun beider kinderen. Dat is aan de kinderen (mijn kleinkinderen) te merken.
Het belang van het kind komt op de eerste plaats !!!
Dus als jullie er samen uit kunnen komen is dat natuurlijk het allerbeste. En wanneer het kind de dupe dreigt te worden zijn sowieso BEIDE ouders verantwoordelijk.

Maar afgezien van dat, als het écht puntje bij paaltje moet komen is een afspraak natuurlijk een afspraak. Als één van de ouders zijn of haar afspraken niet na kan komen is DIE ouder verantwoordelijk voor de oplossing, niet de andere ouder.

Bedenk eventueel ook eens een manier om dit soort onvoorziene zaken onderling op te lossen. Sta open voor oplossingen. Er zullen ook momenten zijn dat U uw afspraken een keertje niet na kan komen.
Ivana
8 jaar geleden
Co-ouderschap is echt alleen maar mogelijk bij mensen die het belang van het kind voorop stellen en bereid zijn om eigen eer en frustraties opzij te schuiven. Anders is het bij voorbaat een verloren zaak. Ze zullen tegen duizend dingen aanlopen die niet in de overeenkomst zijn opgetekend. Oplossingbereidheid is dus op voorhand een vereiste.
Het siemepel antwoord is JA, je moet je houden aan die afspraken.

Tegelijk bevat een ouderschapslkan regelmatig allerlei afspraken die niet realistisch zijn, niet robuust, snel achterhaald raken, geen rekening houden met overmacht, of zich uitstekend lenen om elkaar dwars te zitten. Zorg ervoor dat jij niet afhankelijk bent van zulke afspraken.