Bij wie klaag je over een school?

School communiceert niet met ouders, zegt afspraken af of verschuift. Laat kind volledig "zwemmen" terwijl er problemen zijn. Op school advies contact met school advies/begeleidings bureau maar school doet er niets mee. Als leerkracht wordt aangesproken is hij beledigd en weigert gesprek. Gaat ten koste van kind!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.6K
Erna55
9 jaar geleden
Wat precies de klacht is, is mij nog niet duidelijk.
Blijkbaar heb je een meningsverschil met de leerkracht over de aanpak van je kind. Wat wilt en hoe de leerkracht het doet, dat vertel je nog niet.
ronron1212
9 jaar geleden
Hoe oud is het kind en waar ben je zo boos over?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
School doet dus niets. Directie traineert. Bv Cito toets niveau 4 enkele maanden geleden was ok. Nu zelfde toets bar slecht. Was niet opgevallen. Kind is 9 jaar.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zie antwoord over klachtentraject, maar denk je dat het daar beter van gaat worden? Mijn advies: Op bijna elke school zitten een of meerdere zwakkere leerkrachten. Kijk welke leerkracht je volgend jaar mogelijk krijgt (en het jaar daarna)
Afhankelijk daarvan naar een andere school gaan kijken.
ronron1212
9 jaar geleden
Hoezo twee keer een cito toets in 4 maanden?
Erna55
9 jaar geleden
Dus: je kind scoort een keer Cito-toets goed en daarna slecht.
Klopt het dat dit je probleem is met de school ?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Precies, wees eens duidelijk. Wat bedoel je met een niveau 4 toets?

Het beste antwoord

Het is verplicht om in de schoolgids van uw kind een klachtenprocedure op te nemen. Als u deze stapjes volgt, komt u het makkelijkst tot een oplossing.

Let wel, hoe moeilijk het ook is, let wel op het gevoel van de andere partijen. Leerkrachten, directies voelen zich niet graag gepasseerd en willen ook graag het beste voor uw kind.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Eerst bij de leerkracht,
daarna directie,
dan het bestuur of een klachtencommissie.
(er zijn op het laatste niveau een paar opties, zie bron)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
tinus1969
9 jaar geleden
Goede suggestie. Als aanvulling: schrijf korte, heldere klachtbrieven. En wees, concreet, wie hefet wat gedaan, en waarom is dat klachtwaardig.