Verantwoord of niet, kinderen van die leeftijd zijn gek op felle kleuren, en ook op geluid.
Dus ik zou gaan voor een stuk speelgoed dat geluid maakt als je het heen en weer beweegt.
Je hebt tegenwoordig van die leuke poppetjes, die aan de onderkant verzwaard zijn en heen en weer wiebelen als je ertegen duwt. Dan maken ze ook geluid.

Verder is een blokkenkar gevuld met een paar gekleurde blokken in verschillende vormen ook geweldig.

Knuffels zou ik persoonlijk niet zo snel geven. De meeste mensen komen met dat lumineuze idee, waardoor de kinderen overlopen van de knuffels die vaak al binnen zeer korte tijd weer als cadeau doorgegeven worden omdat men er teveel van heeft. Verder is het ook nog zo dat lang niet alle knuffels de kinderen aanspreken. Mijn kinderen hadden maar voor een paar knuffels voorkeur, en keken de rest niet aan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (21)

Mijn mening is: Geef niks maar stort wat op een spaarrekening!
Die kleintjes hebben er niet eens besef van!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
knuffeltjes of teddy bear of zo`n leuk speeldoosje voor het slapen gaan, Leert hij of zij spelenderwijs de grote componisten kennen of bedenk wat leuks en vraag links of rechts of dat een goed idee is ivm gevaar, leeftijd etc.
Wees een beetje creatief en kijk goed om je heen.
Wat krijgen andere kinderen van die leeftijd, of wat kreeg ik op die leeftijd, er valt vast wel een boel te bedenken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maakt helemaal niks uit. Een kind van één is aan het eind van zijn verjaardag altijd het meest blij (en het langst aan het spelen) met : de verpakking. Veel papier dus, en een kleurig doosje doen wonderen.

Wil je toch iets toepasselijks kopen, koop dan groot en felgekleurd eenvoudig speelgoed, waar een kind dat rond de loopleeftijd is al iets mee kan of binnenkort gaat kunnen. Een prentenboekje, stapel-emmertjes, een duw-speeltje met wieltjes, een blokkenwagen....

Laat je eventueel voorlichten in een goede speelgoedzaak. Liefst zo eentje met ouderwets houten speelgoed waar niet overal de kop van een of ander disneyfiguur op staat.

Speelgoed voor die leeftijd mag nog geen kleine onderdeeltjes bevatten (zoals lego), maar moet ook niet meer te kinderachtig zijn (rammelaar, activity-center).
Prentenboekjes (om zelf mee te spelen of voor te lezen) zijn ook altijd een goed idee. Nijntje bijvoorbeeld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Duplo is zowel voor jongens als meisjes leuk
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Qua leeftijd zou ik dan eerder voor Primo kiezen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze hebben van primo een hele leuke, simpel een klein geel eendje in een huisje van stof (blauw en rood). Vinden kleintjes heel erg leuk om vast te houden: http://kiddygroup.com/img/eendje.gif
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Primo zijn ze zo mee uitgespeelt, duplo is nu al leuk, al die kleuren, dan stukken op elkaar passen, en je hebt er bijvoorbeeld ook dieren van.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben het met Jet eens, Primo daar zijn ze echt heel snel mee klaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Duplo da's jarenlang speelplezier, en steeds weer een goed cadeau idee. +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is wel zo, maar dit kindje is 1 jaar hoor! Ben het wel met je eens dat ze aan duplo heel veel hebben. Van Primo voden mijn kinderen het eendje in de link eigenlijk het allerleukst. Dat hebben we nog steeds.
Een leuk t-shirtje van Zeeman; hebben de ouders ook iets aan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een jaar, dan duurt het niet lang meer of hij/zij gaat de eerste stapjes zetten.
Het is dan superleuk om een mooi houten loopkarretje te geven:
Voor beide sexen heb je loopkarretjes met houten blokken erin om mee te spelen.
En voor meisjes heb je ook nog loopkarretjes met plek voor de pop.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
rond deze tijd gaan ze lopen. Een duwauto of trekpaard of iets anders wat ze kunnen duwen of slepen of op zitten.

Toegevoegd na 1 minuut:
skusme was me 35 seconden voor met zijn antwoord.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zijn eigen boekje waar hij zelf de hoofdrol in speelt.
Is ontzettend leuk.
de site is:
http://www.yoursurprise.nl/boek-met-naam/kinderen/teddybeerland
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Welnee, die boekjes zijn verschrikkelijk ! Of je moet zelf een goede kunnen schrijven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
heb je wel het goede boekje uitgezocht? ik heb er al verschillende besteld en ze zijn echt erg leuk...maar misschien is dat persoonlijk en afhankelijk van het kindje?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik kan aardig schrijven.... ;-) HEB zelfs al een boek gemaakt met t kindje in de hoofdrol.. in foto's :-) maar tof idee voor over een maandje.... kan ik m nog even rustig maken!
Als zij of hij bijna jarig is zou ik zeggen een zandbak setje.
schepje emmerje zeefjes enzo. Ook leuk voor het strand en in het zwembadje. ( of in het gewone badje) Vooral met zo'n leuk molentje erbij is het een feest.

Meestal worden deze kadootjes helemaal vergeten terwijl het juist zo leuk geeft met al die kleurtjes

Toegevoegd na 51 seconden:
Mocht je meer uit willen geven zou ik er een zandbak of een zwembadje bij geven, ik weet natuurlijk niet wat het budget is :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kinderen van die leeftijd schijnen het inpakpapier interessanter te vinden dan het cadeau zelf.

Vaak zijn blokken erg leuk.
Het word zomer dus spulletjes voor in de zandbak (of een zandbak) geven kan ook een idee zijn?

Ik heb mijn vriendin haar zoontje een voorlees boek gegeven toen hij 1 jaar werd.
Bij personal gifts kan je boekjes bestellen waarin het kind zelf een rol speelt in de verhalen.
Je kan voorin het boek een tekst laten zetten.
Je kan daar bijvoorbeeld in zetten dat het ter gelegenheid voor zijn eerste verjaardag is.
Leuk voor later.
http://www.personalgifts.nl/

Op de site van Esprit kan je tshirts laten (name your style) maken met de naam van het kindje en een leuke print erop laten zetten.
http://www.esprit.nl/?LKZ=NL
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toen mijn dochter 1 werd kreeg ze van iemand het voorleesboek van Jip en Janneke.
Is helemaal top! Nu 4 jaar later ben ik haar nog aan het voorlezen uit Jip en Janneke.

Speelgoed hoef je niet te geven, is irritant voor de ouders alleen maar rotzooi. Een boek is natuurlijk altijd leuk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dito! Thank voor de +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ok... eigenlijk wel slim :-)
wat kleertjes of een troetel beertje
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In speelgoedzaken is een zeer ruime keuze voor deze leeftijd, maar vaak is die keuze toch enigzins eentonig. Vaak is de basis blokken of knuffels. De reden daarvoor is het oogpunt van veiligheid. Een kind van 1 jaar kan nog vanalles in haar mond steken en dat is gevaarlijk als dat kleine dingen zijn (verstikkingsgevaar). Bij veel speelgoed staat om deze reden een waarschuwing dat het alleen geschikt is voor kinderen boven de 3 jaar. Daarmee dekt de fabrikant zich in. Je moet daar een beetje doorheen kijken en inschatten wat het betreffende kind aankan. Vaak is dat speelgoed met waarschuwing wel degelijk geschikt voor jonge kinderen. Ouders met meer kinderen weten dat al te goed. De kleintjes van rond een jaar spelen net zo lief en zo leuk met het speelgoed van oudere broertjes en zusjes. Nu het advies: trek je niet zoveel aan van de waarschuwingen. Koop iets waar ze ook wat aan hebben als ze ouder zijn. Fischer Price litle people is geweldig voor de kleintjes van deze leeftijd. Verder zijn kinderen van een jaar al snel enthousiast om te bouwen (stapelen). Met die ideeen kun je aardig voortborduren. Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een kind van 1 jaar oud, weet niet wat een cadau is. Koop bijvoorbeeld een mooie kleding ofso.. Of leuk spelletje waarmee die kan spelen. Meer kan ik niet verzinnen.
Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toevoeging op voorgaande goede tips:
Meezingcd'tje met peuterklassiekers, luisterverhaaltjes voor in de auto, dvd van TikTak.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik las ergens dat 't kind morgen jarig is. Ik hou m'n mening dan maar even bij me... Krijg zo'n kijk en mummiepakidee ...
Maar goed 'n cadeau... Wij hebben onze dochter vorige jaar toen zij 1 werd een 3 wieler met duwstang gegeven. Van oma een zandbakschelp. Ik hoop dat je er wel wat speciaals van maakt morgen, alvast gefeliciteerd
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een hobbelwagen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geef een cadeaubon van een winkel waar ze kinderkleertjes verkopen of vraag de maten en koop daar wat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een loopfiets.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een speen met wat lekkers
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vooral doe-dingen: blokken, duwwagentjes, emmer en schepje, vormdoosjes, dingen op wieltjes, speelgoed dat je uit elkaar kunt halen en weer in elkaar kunt zetten. Voorleesboekjes: Nijntje. Muis, Dribbel.
Prentenboekjes: boekjes met afbeeldingen van dieren, van dingen in en rond het huis. Mijn dochter kreeg rond die tijd een prentenboek over dieren op de boerderij met hun jongen. Bijzonder veel succes mee gehad!
Als je perse een knuffel wilt kopen, koop er dan een die bij een voorlees- of prentenboekje boekje hoort. Of koop een iets meer interactieve knuffel: zo eentje die je moet uittrekken. Dan speelt er een muziekje en krimpt hij langzaam weer in.
Of ga helemaal op de andere toer. Ik weet niet hoe je relatie tot het kindje is, maar je kunt bijvoorbeeld ook denken aan dingen die elk jaar kunnen worden uitgebreid. Zoals bijvoorbeeld een bedelarmbandje: elk jaar een nieuwe bedel erbij. Voor een jongen: bouw een dinkytoy-verzameling op van bijvoorbeeld vrachtwagens of bussen.
Veel plezier!