meisje van 12 wil logeren bij mensen die ik niet ken, wat moet ik doen?

Mijn dochter van 12 wil met een paar meiden die ik niet ken logeren bij een meisje uit de klas. Ik mensen waar ze willen logeren ken ik ook niet.
Het zit me niet lekker om haar naar mensen te laten gaan waar ik geen beeld bij heb. Wat moet ik doen?? Is het gek om die mensen te bellen? Of hebben jullie nog een andere oplossing.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.9K

Antwoorden (3)

Als ik het goed begrijp hebben deze mensen ook een dochter van dezelfde leeftijd.

Deze mensen zullen dus maar al te goed begrijpen als je eerst even kennis wil maken.

bel ze gewoon even op.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je kunt ze even opbellen of je dochter wegbrengen om kort kennis te maken. Maar nu is ook een beetje de leeftijd gekomen om los te laten, je kinderen zelf langzaamaan verantwoordelijkheden te leren en situaties te leren inschatten en haar te leren vertrouwen. Dat is best lastig, ik heb er twee van inmiddels 14 en 18, dus ken het klappen van de zweep, maar je kunt ze niet tot hun twintigste onder moeders vleugels en op vertrouwd terrein laten.

Bij een klasgenootje is eigenlijk relatief veilig. En een slaapfeestje - want zo klinkt het -0 met meerdere meisjes al helemaal. Die ouders zullen min of meer de zelfde verantwoordelijkheid voelen als jullie, je weet waar ze wonen, en het kan voor een kind van die leeftijd helemaal geen kwaad eens bij mensen over de vloer te komen waar het totaal anders gaat dan bij jullie. Integendeel.

Eerlijk gezegd heb ik daar nooit een probleem van gemaakt - veel jonger ook al niet - net zo min als het ooit een probleem geweest dat HIER een verzameling meiden op matrassen, slaapbanken en luchtbedden 's nachts de boel op stelten zet.

En laten we eerlijk zijn ; als ze rottigheid uit willen halen, dingen willen doen waarvan jij niet wilt dat ze ze doen, films willen kijken die jij verbied en willen eten en drinken waar jij niet achter staat, hebben ze daar op die leeftijd overdag meer dan ruimschoots de gelegenheid voor (hoop ik). Juist een logeerpartijtje bij een ander thuis is behoorlijk onschuldig en veilig. Alleen als de ouders NIET thuis zijn, er zijn oudere kinderen bij en er is sprake van alcohol, dan houdt ik mijn poot stijf en gaat het hele feest niet door. Maar dat is eerlijk gezegd nog niet voorgekomen.

Bellen is een prima oplossing, dat zullen ze begrijpen. Ook je dochter wegbrengen en aan de deur kennismaken is volstrekt begrijpelijk en toegestaan, als ze je al niet even binnen nodigen voor een bakkie. Je mag jezelf best een beetje gerust laten stellen,. Maar...je zult ook moeten leren loslaten, en dat begint ongeveer nu....
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
HeerVoldemort
9 jaar geleden
+ Ja hoor, die mensen zijn zelf toch ook ouders. Zij zullen het heel goed begrijpen als je belt of even langs komt.
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Over dat loslaten klopt overigens wel, maar 12 is wel een leeftijd waarbij je als ouder best wat controle wilt hebben. Kinderen van die leeftijd kunnen erg naïef zijn.
jodyenboyke
9 jaar geleden
+
Kristal
9 jaar geleden
Goed gefundeerd antwoord. +1
Ik ben het er ook mee eens. Evengoed, Robinma, laat je nooit weerhouden door het idee: vinden "ze" dat niet gek als ik meer info wil.
Iedereen die kinderen heeft vindt het alleen maar zorgvuldig wanneer je even opbelt.
En al zouden ze het raar vinden, het gaat wel om je kinderen. Dus laat men het maar raar vinden, dat heeft eigenlijk niets met jou te maken, maar meer met de manier waarop ze met hun eigen kinderen om (zouden) gaan.
Dat is dan gewoon niet jouw manier.
Duidelijk nee zeggen