wat kan ik doen tegen deze situatie van mijn exman ?

ik geef kleren mee het is nooit wel nochtans van tommy en zo deze weekend kwamen mijn kinderen terug naar huis maar mijn zoon van 6 geen kousen en dochter van 12 zonder bh omdat het 1is dat ze van haar nicht gekregen gad en de nicht is van zijn kant van de familie kan ik tegen zulke dingen iets doen want ik weet geen raad meer ze willen niet meer naar hun vader op papier staat er dat ze moeten 1weekend op 2 gaan

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Euhm... sorry ik kan niet echt volgen. Zou je het eens voluit kunnen overtypen. Hoe voelen de kinderen zich erbij? Naar een kind van 12 zal geluisterd worden in een rechtbank. Je kan in een rechtbank is kun je wel aanklagen dat hij ze verwaarloosd. Maar dan heb je best nog wel een rede om het verwaarlozing te noemen. Luistert hij naar de kinderen. Als de kinderen zeggen dat ze wel kousen willen dragen zou hij daar toch moeten naar luisteren?
ronron1212
9 jaar geleden
Aanklagen? nero2
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Niet als dit het enige is dat je als argument hebt. Ik weet niet wat de kinderen denken.
ronron1212
9 jaar geleden
Aanklagen kan niet nero2
tinus1969
9 jaar geleden
@Putje1990, je gooit in je korte stukje een heleboel bij elkaar , en daar kan NIEMAND wat mee. Echtscheidings/omgangsproblemen oplossen begint er meestal mee, dat je puntsgewijs opschrijft wat nu eigenlijk de problemen zijn. Ik lees er er nu minstens twee:
1.Kleding die je meegeeft komt niet terug. Komt er niks terug, of een deel wel/
2. Kinderen willen niet naar hun vader. Waarom niet? Extra tip: gebruik punten, hoofdletters en komma's, als je iets opschrijft. Dat maakt het begrijpelijker.

Antwoorden (1)

Jullie moeten zorgen dat jullie weer met elkaar gaan praten, dat is ook beter voor de kinderen. Mogelijk lukt dit met behulp van een mediator. Verschillen in opvoeding kun je bijna niet voorkomen, net als een andere kledingkeus. Een 12 jarige kan best een weekend zonder bh, net als een jongen van 6 wel een weekend zonder kousen kan. Maak niet van alles een probleem, als je kinderen het een probleem vinden dan moet er over gepraat worden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
tinus1969
9 jaar geleden
1. Uit het taalgebruik maak ik op, dat vraagstelster mss Vlaamse is -en het Belgische echtscheidingsrecht verschilt nogal van het nederlandse.
2. Praten werkt alleen, als allebei de partijen dat willen. Maar vaak wil 1 vd 2 partijen niet; dat heb je nou eenmaal met een scheiding.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Daarom stel ik ook voor dit met behulp van bijvoorbeeld een mediator te doen. In het belang van de kinderen moeten beide partijen met elkaar blijven praten, hoe moeilijk dat ook is.
Bedankt voor je reactie.
tinus1969
9 jaar geleden
Een mediator heeft alleen zin, als partijen willen praten. Als partijen niet willen praten, is een mediator tijd- en geldverspilling.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja, ze moeten wel beide meewerken, maar een gesprek loopt vaak beter als er iemand bijzit die onafhankelijk is. Ook kan een onpartijdige ervoor zorgen dat er wel medewerking komt van beide partijen. Het gesprek zal eerst wat stug verlopen, maar doordat er iemand bijzit die het gesprek stuurt, gaat dat makkelijker.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
en.....wat doet een mediator/ haalt het uit als afspraken ( misschien wegens irritaties) niet nageleefd worden......
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat een mediator doet, had je in de link kunnen lezen: De mediator is een specialist in het begeleiden van onderhandelingen. Hij oordeelt niet, maar hij helpt u om een oplossing te vinden. De mediator is onafhankelijk. Beide partijen moeten vertrouwen in hem hebben. Deelname aan mediation is vrijwillig, maar niet vrijblijvend. Partijen moeten samen aan een oplossing willen werken. Iedereen die bij de mediation aanwezig is, moet vertrouwelijk omgaan met de inhoud van de onderhandelingen. De afspraken komen op papier te staan in een overeenkomst. Ze moeten tijdens het gesprek beiden inzien dat onenigheid tussen hen, de kinderen geen goed doet, als ze dat inzien, zal er meer rekening met elkaar gehouden worden. Is dat niet het geval, dan zullen ze samen tot een oplossing moeten komen. Of het lukt is dus aan hen zelf. Maar het is het proberen waard iets te proberen. Je hebt dan in ieder geval je afspraken zwart op wit en kunt er dus iets van zeggen, als de ander zich niet aan de afspraken houdt.