Waarom is respect voor elkaar bij de uitverkoop veel minder?

hier is het koopzondag. even naartoe geweest. maar meteen ook weer weg. veel duwen en schelden en elkaar niks gunnen. wel veel graaien. bij de uitverkoop moet je toch ook respect hebben? en een ander wat gunnen?
of is dat wel normaal?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Het is frappant om te zien dat zoiets onbenulligs als koopzondag de ware aard van de mens al blootlegt. Laat staan als er écht iets aan de hand zou zijn. Honger, of een natuurramp o.i.d. Dan wordt het écht ieder voor zich. Onze hang naar luxe is te groot om daarmee om te gaan.

Hebzucht en egoïsme zijn negatieve waarden die helaas een hele hoop mensen in de ban houden. Vaak onbewust vormen deze begrippen het fundament waarop wij ons karakter bouwen.

Ik ken genoeg mensen die achter het masker van hun vriendelijkheid niets anders dan hebberige gieren zijn. Het blijft teleurstellend om te zien, op een of andere manier.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Dat is de hebberigheid van de mens.. Op zich is het normaal, dit zit gewoon in de mens.

Sociaal is het natuurlijk niet. Je hebt dan ook volkomen gelijk, je moet een ander ook wat gunnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tja, de hebzucht van de mens is nog altijd even sterk. Hebben hebben en verzamelen terwijl je het vaak niet eens echt nodig hebt en daarbij gun je een ander dus niks! Triest!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
man gegen man, we zijn geciviliceerd totdat er wat te winnen of verliezen valt. lees is wat over WW2, en wie toen je buren hadden kunnen zijn. wat mensen voor 7,50 doen wil je niet geloven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het dierlijke gedrag komt dan boven, wat in ieder mens sluimert.
Het slechte in een mens komt dan boven drijven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Juist tijdens de uitverkoop is het motto Pruts:

Ikke, en de rest kan stikke........
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het laagje beschaving van onze samenleving is maar dun.Normaal zie je dat vooral wanneer er serieuze tekorten dreigen.Kan je nagaan hoe de mentaliteit eraan toe is.In één woord walgelijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
survival of the fittest..
oftewel: hebben hebben hebben...;-)